Citaat van: paddyboy1987 op april 14, 2011, 11:28:42
Ron,
hier heb je gelijk in, ik heb de achter speakers in surround back gedaan . Als ik vanmiddag thuis ben stop ik ze direct in surround en ga het opnieuw testen. maar zouden deze ingangen invloed hebben op de front speakers die niet herkent worden, en waar wel geluid uit komt?
Neem alle tijd om de aansluitingen te maken en controleer ze. Het is voor buitenstaanders al moeilijk genoeg de fouten te begrijpen uitgaande van een correcte aansluiting, laat staan bij een foute aansluiting.
Wat de onderlinge verbanden zijn en hoe ze elkaar beïnvloeden weet ik niet. Software......
Citaat van: paddyboy1987 op april 14, 2011, 11:28:42
Nog een klein iets, ik vraag het maar even voor de zekerheid om alles uit te sluiten: Voordat ik de test start klopt het dat op je tv scherm de opties zo staan:
Start
Front Height : NO
Back: 2ch
Tja, daar ontbreekt mij de ervaring met dit specifieke apparaat.
Ik kan mij voorstellen dat er bij de start wordt aangegeven wat wel en wat niet in het configuratiemenu is opgegeven ter controle. Wellicht moet je voor de start de speakerconfiguratie aanpassen aan jouw specifieke situatie en daarna pas starten met inmeten.
Mogelijk dat dat ook in de handleiding vermeld staat (toch maar even saai lezen...)
De inregelprocedure is dat van iedere mogelijke speakeraansluiting wordt gemeten :
1- is tie aangesloten
2- is tie in fase aangesloten
Dat gebeurt door een signaal te sturen naar de betreffende speaker en te luisteren naar resultaat van de speaker(aansluiting).
Is dat oké dan kan er daadwerkelijk gemeten worden om de correcties te berekenen.
De eerste inmeting is het moeilijkste omdat alles nieuw is. Weet je hoe het gaat en heb je alle beginnersfouten meegemaakt, dan is het de volgende keer een eitje.
Ondanks verkeerde aansluitingen kan er toch geluid komen uit de luidsprekers, alleen zijn het de verkeerde kanalen. Maar er is geluid.
Ron