Hallo,
ik ben in het bezit van een marantz sr5004. Ik heb daar 7 boxen op aangesloten. 5 jbl, en 2 magnat(surround) dit zijn allemaal sattelietspeakers met een redelijke kwaliteit. Ik vind het geluid erg mooi alleen had ik wat vragen over de ''aftuning''. een paar issues die ik ervaar vermeldt ik hieronder even:
* Tijdens tv kijken wil ik hem op stereo modus zetten, maar dan komt er alleen maar geluid door de front, en niet de achterste. Als ik op MCH MUSIC of MC MOVIE zet heb ik door de achterste. Op andere surroundstanden hoor ik door de acherste boxen vervormde stemmen geluid, dus dat is niet goed. Mijn vraag concreet: Heb ik iets fout staan waardoor de stereomodus verkeerd staat? Of raden jullie iets anders aan?
* Mijn tweede issue is dat als ik een film kijk, met bijvoorbeeld een audio-source dts-hd master of true-hd. Dan klinkt de muziek en de actie erg goed, maar de stemmen wat zachter. Hierdoor moet ik bij de stemmen het geluid harder zetten en bij de actie moet hij wat zachter. Is dit een bekend iets? Of kan ik hem anders instellen?