HELP Me....SR 5004 & Philips PFL8605

Gestart door zorba76, maart 31, 2011, 15:04:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

zorba76

Ey luitjes,

De stoom komt inmiddels uit mijn oren van frustratie... :x Sinds 3 dagen ben ik in het bezit van de Marantz SR5004, Eminent Mediaplayer, Philips PFL 8605 (46inch) en Canton CD 1000.2 5.1 setje.

Het aansluiten van de mediaplayer ging prima. Geluid afstellen lukte redelijk met behulp van de Audyssey.

Nu mijn vraag, ik slaag er maar niet in om het geluid van mijn tv via de SR te laten verlopen.
Als ik middels de Mediaplayer een film kijk gaat het prima, maar met enkel TV kijken krijg ik het niet voor elkaar..

Ik heb het hele forum bekeken en volgens mij ben ik nummer zoveel...had de hoop en verwachting dat ik het wel ff voor elkaar zou krijgen...NOT.. nonono

Wie kan mij van advies voorzien...??
Wie woont er in de buurt van het mooie Sassenheim en is bereid om een keer langs te komen..??

Grtz,

Hylko

Marvin

Echt ingewikkeld kan dat niet zijn.

Er zit vast wel ergens een rood witte uitgang op de tv, of op de decoder van je tv.
Ook zouden deze aansluitingen met glasvezel gedaan kunnen zijn, dat is dat touwtje met een rood lampje erin.
Simpelweg in een ingang van je receiver frotten en even in het menu aangeven wat voor verbinding je gebruikt en in welke aansluiting dat is.
Als je de mediaspeler werkend hebt gekregen dan moet dat met je tv een eitje zijn....

zorba76

Ey Marvin,
Dank je voor je snelle reactie...zo dacht ik dus ook...zo moeilijk kan het niet zijn...daar lijkt het dus wel op aangezien ik het nog niet voor elkaar krijg...
Ik heb de tv via hdmi aan de SR hangen, de mediaplayer op de BD hdmi en that's it.
Wat moet ik dan in de instellingen in de SR aangeven om de TV bekend te maken?
sorry... :angel:

WimPeu

Gaat met alleen een HDMI kabel niet werken, daarvoor moet je een HDMI 1.4 TV en receiver hebben.

Gewoon zoals marvin al zei met een analoge kabel vanuit je TV naar een input op je SR. Misschien heeft de TV ook een Toslink uitgang dan zou je die ook kunnen pakken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Ik haat HDMI...! :-D

Troep met veel te veel handshakes en bijbehorende beveiligingen.
Hoe hebben ze het kunnen verzinnen...  clown1

zorba76

ok, in jip en janneke taal...ik heb de rood witte kabels gebruikt en deze vanaf de tv in de SR geprikt (Analoog audio tv), moet ik nu in de instellingen op de SR nog dingen aanpassen? Zo ja, waar...??

Dank voor jullie meedenken...snap dat jullie denken wat een...  violent1

Marvin

Nee hoor, dat denken we niet....

Nu moet je in het menu van de receiver aangeven welke verbinding je gebruikt en van welk gaatje dat moet komen.
Je zoekt dus de ingang op die je gebruikt, bijv aux2.
Daar kijk je even wat de instellingen zijn, in dit geval moet dat dus analoog zijn.

We horen het wel of het lukt, zo niet gaan we gewoon verder met stap voor stap tot een goed resultaat proberen te komen....

zorba76

Bedoel je in het menu "function input setup"? en dan bij tv aanpassing maken..?

Marvin

Ja, die kans is groot.
Ik ken de menu structuur niet van je receiver, maar dit klinkt goed...  :-)

zorba76

Poging 1...mislukt...grrrrrrrrrr

ff roken voordat ik of de tv of de receiver het raam uit gooi.. :-D

kan het ook nog zijn dat er in de tv zelf iets moet worden aangepast?
HLP

Marvin

Kijk even of je wel een uitgang hebt gepakt op je tv en niet een ingang.
Als dat klopt zou je eens in je tv kunnen kijken of er iets geactiveerd moet worden, geen idee.
Ik heb geen enkele ervarging met Philips tv's..

zorba76

Kleine toevoeging, als ik de receiver van de mediaplayer overschakel naar TV geeft ie aan.. no data..

Marvin

En dat liegt hij niet, er komt geen signaal aan bij de receiver.
Ik heb gisteren iets teveel gedronken om er heel diep over na te denken, daarbij ben ik op mijn werk.  :-D

Maar er staat ergens een instelling verkeerd, of er zit een touwtje in het verkeerde gaatje...

zorba76

wil het niet op mijn geweten hebben om je met dit geneuzel hoofdpijn te bezorgen.. :-D
Ga nog wel ff verder knoeien...thanks so far...

daffy

de flips tv heeft maar 1 hdmi uitgang met een audio return channel (ARC) en dit is geloof ik de hdmi 1 in/uitgang misschien dat dit je probleem kan verhelpen.

daffy :wink:
Denon pma 2500ne & dcd 2500ne, monitor audio gold 200, Qed Genesis silver spiral bi-wire, Qed audio 40 reference rca, ps audio quintet.