Klopt, die ervaring had ik ook ...zie mijn eerdere post:
Citaat van: xlr8 op mei 11, 2007, 23:22:58
Toch zou ik een voorkeur naar de recenter dan de CD10 zijnde CD16 hebben vanwege zijn iets rustiger en rondere klank... de CD10 had een ietwat plattere afbeelding maar gaf daarintegen wel een streepje meer punch in het 80 hz gebied, you love it or you hate it
De output zal idd wat lager liggen t.o.v. de CD10 en op zicht nix mis mee, dat de CD10 meer bas geeft ligt ook aan je muziek keuze... een rockliefhebber zal de voorkeur aan de CD10 geven vanwege zijn punchy-bas en meer upfront afbeelding (jij ervaard en vertaald dat in een ietwat minder prominenter midden en hoog).
Persoonlijk hou ik meer van een rustiger en homogener klankbeeld waarbij afbeelding, diepte en veel lucht tussen de instrumenten (lees: transparantie) van belang zijn, en dat vond ik duidelijk meer in de CD16 terug.
Ik draai veel soundscapes, ambient, lounge & chill-out en produktiematig zijn dit soort muziekstromingen een ware kermis voor je hifi-hormoontjes, een 'kleurende' speler is dan ook killing voor dit soort high-end opname's.
Klank blijft immers een kwestie van smaak waar geen referentie aan verbonden zit.
Just my 2 cents...