Kabel Sessie 21 mei 2011

Gestart door Whisper.nl, maart 11, 2011, 20:45:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

 :-D Toch blijf ik het me serieus afvragen.  Maar zal hier niet naar de antwoorden gaan zoeken.

Lekkere CD speler BTW. notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Heb nog een mooie setjes ingespeelde kabels.  :wink:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 28, 2011, 01:28:40
:-D Toch blijf ik het me serieus afvragen. 
Wat kun je er over zeggen? Verder dan wat algemeenheden als marktmechanisme, kwestie van vraag en aanbod en wat de gek ervoor geeft kom ik niet.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Dan ben je net zover als ik.  nopompom   :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 28, 2011, 01:33:38
Voor weinig neem ik aan!
Natuurlijk niet, ze zijn heel goed ingespeeld en dat heeft heel wat tijd gekost. En tijd is geld, zoals je weet...
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 28, 2011, 01:35:05
Dan ben je net zover als ik
Je kunt je beter druk maken om koortjes.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Citaat van: WimPeu op mei 28, 2011, 01:16:51
Waarom niet? Als die kabel die goede eigenschappen heeft dan zou ik als kabel liefhebber een gat in de lucht springen  met een top kabel ingespeeld en al voor 1 of 2  honderd Euro goedkoper dan de adviesprijs.

Zelfs voor 1 of 2 honderd euro van de adviesprijs zal ik kabels die zo prijzig zijn niet kopen, ondanks dat ze zeer goed zijn.
Ik heb een grens voor mezelf ingesteld wat een kabel mag kosten, anders is de verhouding in mijn set zoek, kosten de kabels meer dan de wat ik heb betaald voor m'n Densen spullen  :no:

Heb nu weer de onrust (het bekende virus waar jij zo nu en dan ook wel eens aan lijd  :wink:) om dingen te veranderen in mijn set, komt denk ik door de nieuwe opstelling. Daarom gaan ze in de verkoop.

WimPeu

#249
Begrijp me niet verkeerd Joost. Gezien de nieuw waarde van jouw kabel is het een mooie prijs. Kwaliteit zal ook zeker niks mee zijn. Het gaat me ook helemaal niet om jouw kabel. Het gaat me gewoon om de 2e hands kabel prijzen in het algemeen. Door dit topic ben ik eens wat op MP ed naar kabels gaan kijken. Heel vaak valt de enorme afschrijving me op. Nergens schrijf je zo op af dan op kabels terwijl dat nou net de onderdelen zijn die niet of nauwelijks aan slijtage onderhevig zijn. Dat verbaasd me. Dat is alles.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Dat afschrijven op nieuwe kabels, vooral de duurdere, is voor mij alleen maar positief  :-D

Wat ook snel afschrijft is als kabels niet meer origineel zijn, maar door een dealer bijv. zijn voorzien van andere pluggen of zijn ingekort. Zie maar bij veel advertenties over Nordost, factory terminated staat daar hoog aangeschreven. Dan is een originele IC opeens 200 tot 300 duurder tweede hands  :-o

Ben nu op zoek naar een ander stel IC's, weer even lekker experimenteren, en vooral bij Siltech opletten voor namaak.

WimPeu

Er schijnt ook heel goede immitatie spul te koop zijn. Vraag Ronald maar eens. Scheelt je een boel centjes voor software.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Ik ga net zoals bij bier en cola alleen maar voor het origineel, bij bier dus met alcohol en bij cola voor de regular versie.
Dus geen fake maar the real deal.  byebye  :yes:

JohnWx

Citaat van: jowa op mei 28, 2011, 12:26:36
Ik ga net zoals bij bier en cola alleen maar voor het origineel, bij bier dus met alcohol en bij cola voor de regular versie.
Dus geen fake maar the real deal.  byebye  :yes:

Siltech en van de Hul worden in verhouding erg vaak fake aangeboden maar alleen op Ebay en dan zijn het ook nog interlinks met speakerkabel benamingen  stupid
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Sander

Citaat van: jowa op mei 28, 2011, 12:26:36
Ik ga net zoals bij bier en cola alleen maar voor het origineel, bij bier dus met alcohol en bij cola voor de regular versie.
Dus geen fake maar the real deal.  byebye  :yes:

Als het een goede remake is met een andere naam voor de helft van de prijs heb ik er geen moeite mee.
Wordt je nou belazerd door de fabrikant met de bekende merknaam of door de remaker die hetzelfde kan voor de helft van de prijs?

Zolang het maar duidelijk is dat het niet echt is.
Zoveel fabrikanten zoveel namen.
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink