Kabel Sessie 21 mei 2011

Gestart door Whisper.nl, maart 11, 2011, 20:45:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Denk dat ik terug kom op mijn Tyr aanbod.  redface
Voor de rest natuurlijk zeer acceptabele prijzen. clown1
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

ja dat zijn beste prijzen  :-o  maar dan is het vergelijk met de VDH ook een beetje uit zijn verband  frusty

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op mei 24, 2011, 22:37:16
ja dat zijn beste prijzen  :-o  maar dan is het vergelijk met de VDH ook een beetje uit zijn verband  frusty

Waarom? Ze klinken anders maar toch niet per definitie beter. Als je weet waar je naar luisterd kom je altijd op de dure uit. Voor zover ik heb kunnen lezen was de kabel sessie niet blind.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 24, 2011, 22:40:06
Als je weet waar je naar luisterd kom je altijd op de dure uit.
Oh ja?  :-o
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

OK, niet altijd maar vaak wel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marantz 81

nou omdat een interlink van VDH in die prijsklassen misschien nog wel beter presteert ?? prijs zegt zeker niet alles , het nut van goud in een interlink zie ik ook niet echt wat daarna gaat het singaal verder over gesoldeerde koperbanen ,ach ja de technische kant van het verhaal speelt hierbij eigenlijk geen rol

het enigste wat belangrijk is wat jezelf waarneemt  :-) wel jammer dat hifi gek niet meer actief is hij kon zulke dingen altijd goed beschrijven en waarnemen zijn set is wat dat te gaat ook van uitzonderlijke klasse notworthy

jowa

Klopt, de sessie was niet blind, veels te gevaarlijk, je zou zomaar ergens over kunnen struikelen (tijdens het wisselen is er nu al bijna een plant met pot gesneuveld...)  8-) clown1

Van te voren is niet verteld hoe duur elke kabel is.

De resultaten waren m.i. wel verrassend, ik heb Siltech ook thuis in mijn set gehad (de MXT New York) en daar was het beeld te donker. Ik had dus verwacht dat de Siltech het af zou leggen tegen de veel nieuwere en duurdere Nordost Tyr. Niet dus, ik vond de set met de Siltech beter.

Ja, de vergelijk met de VDH is ook uit z'n verband, maar bij mij thuis deed deze het echt goed.
Nu in direct vergelijk bij Whisper was deze kabel de mindere in zijn set-up, maar nog steeds niet slecht.

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 24, 2011, 22:45:39
OK, niet altijd maar vaak wel.
Zou kunnen, ik weet het niet.

Als het zo is dan weet je nog geen bal wat de reden daarvan is.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Zoiets schijnt vaak psychisch te werken. (vertelde mijn psychiater mij onlangs. clown1)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 24, 2011, 22:56:16
Zoiets schijnt vaak psychisch te werken. (vertelde mijn psychiater mij onlangs. clown1)
Is puur speculatie van die psych.  :-P Het zou zomaar kunnen dat de duurdere exemplaren beter zijn.  :-D
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

WimPeu

Hij heeft dan ook van audio geen benul. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: WimPeu op mei 24, 2011, 23:00:28
Hij heeft dan ook van audio geen benul. :-D
Zo'n psychiater zou mij nooit kunnen begrijpen.  clown1
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

renes59

Zal zorgen dat ik er een volgende keer wel bij ben, kan er nu niets over zeggen omdat ik de ervaring niet heb van de luistertest. Wat ik wel kan zeggen is dat de prijzen van die kabels belachelijk duur zijn. Als je goed nadenkt, een kabel is duurder dan een goede versterker. Hoeveel kabel zit daar niet in.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Dat die prijzen hoog zijn zal niemand betwisten, denk ik.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Dex

Citaat van: renes59 op mei 24, 2011, 23:07:29
Wat ik wel kan zeggen is dat de prijzen van die kabels belachelijk duur zijn. Als je goed nadenkt, een kabel is duurder dan een goede versterker. Hoeveel kabel zit daar niet in.

Niet zoveel en vaak van andere/mindere kwaliteit als de kabels die aan de buitenzijde van de versterker worden gehangen.... :angel:
Maar ja, we willen allemaal ergens in geloven hè.... clown1