CD11 LE of CD95?

Gestart door Dex, maart 11, 2011, 17:27:16

Vorige topic - Volgende topic

Dex

Citaat van: Marco op maart 11, 2011, 23:11:35
een da converter  :-D ,maar die heb je al in de PM95 zitten .
Twee zelfs! Van het type TDA-1541A S1..... :wink:
Daarom zat ik ook te twijfelen of ik voor die CD95 zou gaan, maar ik vind hem bij nader inzien gewoon te duur.
Heb er namelijk nog zo een in Italie gevonden voor 650 Euro.  :yes:

TurboMarco

Joep, ik weet niet hoe jij aan die kostenberekening komt maar een erkend reparateur rekent hele andere (lees lagere) kosten hoor .
En natuurlijk mag je best wel menen dat de da conversie verbetert is ,echter ik deel die mening niet en het is niet eens aantoonbaar dat het verbetert is .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Dex

Citaat van: joep op maart 11, 2011, 23:20:26
Maar hoe kom je er achter dat ze kundig onderhanden zijn genomen? Vaak zijn het amateurs die prulwerk leveren. De kosten arbeidsloon en onderdelen zijn vaak al hoger dan 70% van een nieuwe. Dan ben je beter uit met een apparaat waar iedereen met zijn vingers af is gebleven.

Het is mijn mening dat juist op het gebied van de da conversie de afgelopen 20 jaar enorme vooruitgang geboekt is.
Hmm, mijn CD11 LE staat `as we speak` bij Audioservice in Elst voor een fijne revisie.
Zou komende week weer klaar moeten zijn..... pompom

TurboMarco

Citaat van: Dex op maart 11, 2011, 23:28:18
Hmm, mijn CD11 LE staat `as we speak` bij Audioservice in Elst voor een fijne revisie.
De speler is daar in goede handen  :yes:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Dex

Citaat van: Marco op maart 12, 2011, 00:06:26
De speler is daar in goede handen  :yes:
Mooi, dan kan ik nu met een gerust hart gaan slapen!  :zzz:

Musicman

Welkom op het Marantz forum, Dex.

Zolang er niets mankeert aan jouw speler, moet je er niets aan doen!
Ik snap (eigenlijk) dus ook niet , dat je hem naar Audio service in Elst heb gebracht. :|

Volgens mij heb je een hele goede speler, met een goede basis!
Deze doet (in mijn beleving) niets onder voor de SA15......tenzij je SACD's wilt gaan draaien.
Dit soort spelers blijven muzikaal en redelijk waardevast.

Ik zou deze speler (met de tijd) eens onder handen laten nemen door G.Tent.
Die kan voor jouw (en jouw speler) wonderen verrichten.....audiofiel gezien. :wink:
Anderzijds zou ik eerder naar een SA1 op zoek gaan, dan de CD95 te kopen.

Succes!!

PS....ben jij al 54jaar getrouwd??
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Dex

Citaat van: Musicman op maart 12, 2011, 00:44:03
Welkom op het Marantz forum, Dex.

Zolang er niets mankeert aan jouw speler, moet je er niets aan doen!
Ik snap (eigenlijk) dus ook niet , dat je hem naar Audio service in Elst heb gebracht. :|

Je hebt een hele goede speler, met een goede basis!
Deze doet (in mijn beleving) niets onder voor de SA15......tenzij je SACD's wilt gaan draaien.
Dit soort spelers blijven muzikaal en redelijk waardevast.

Ik zou deze speler (met de tijd) eens onder handen laten nemen door G.Tent.
Die kan voor jouw (en jouw speler) wonderen verrichten.....audiofiel gezien. :wink:

Succes!!

PS....ben jij al 54jaar getrouwd??

Dat moet zijn 54 jaar EN getrouwd uiteraard.
Kommaatje vergeten dus..... clown1

Helaas mankeerde er wel iets aan mijn CD11 LE en dus had ik geen andere keus dan hem weg te brengen.
Ik had 5 jaar terug al eens gesproken met Guido Tent over wat modificaties maar het is er toen niet van gekomen.
Wie weet doe ik het nu alsnog.... :wink:

ll0ll

Het cd95dr loopwerk is een beauty. Technisch komt ie grotendeels overeen met (of is hetzelfde als) de cd12 loopwerk.
De cd95dr is speciaal bedoelt voor de pm95.
Ik heb een cd12le combinatie gehad, qua muzikaliteit verslaat ie (vind ik) mn cd7 en d1.
Het leuke aan een apart loopwerk in je set is dat je er dan ook nog een keer een Genesis digital lens (jitter killer) tussen het loopwerk en de d/a converter (de pm95) kunt stoppen. Heb je die er tussen, dan zul je die cd11le direct de deur uit doen ;)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Dex

Citaat van: ll0ll op maart 12, 2011, 07:49:10
Het cd95dr loopwerk is een beauty. Technisch komt ie grotendeels overeen met (of is hetzelfde als) de cd12 loopwerk.
De cd95dr is speciaal bedoelt voor de pm95.
Ik heb een cd12le combinatie gehad, qua muzikaliteit verslaat ie (vind ik) mn cd7 en d1.
Het leuke aan een apart loopwerk in je set is dat je er dan ook nog een keer een Genesis digital lens (jitter killer) tussen het loopwerk en de d/a converter (de pm95) kunt stoppen. Heb je die er tussen, dan zul je die cd11le direct de deur uit doen ;)

Kijk! Hier heb ik wat aan...... :yes:
Dat eerste stukje wat jij nu schrijft is wat ik in mijn gedachte kreeg toen ik dat ding zag.
Wat je daarna schrijft is zeker interessant om te overwegen.
Buiten dat is zo'n CDM 1 loopwerk zo solide dat het mij wel zal overleven.

@ all: Natuurlijk waardeer ik de berichten over nieuwere en eigentijdse techniek in de SACD spelers, maar ik hou nou juist van dat ouwerwetse spul en de bijpassende klankkleur, wat niet wil zeggen dat ik zo'n SACD speler niet eens zou willen horen.
SACD's heb ik trouwens ook (nog) niet.....erg hè?  :evil:
Dus ik heb weer een hoop om over na te denken en om te gaan beluisteren de komende tijd!

ll0ll

Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JohnWx

Citaat van: Dex op maart 12, 2011, 08:07:16
Natuurlijk waardeer ik de berichten over nieuwere en eigentijdse techniek in de SACD spelers, maar ik hou nou juist van dat ouwerwetse spul en de bijpassende klankkleur, wat niet wil zeggen dat ik zo'n SACD speler niet eens zou willen horen.

+1  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

Hoi Dex,

Welkom en veel luister en schrijf plezier hier.

Heb mij CD11LE daar ook langs gebracht.
Werd ik helemaal maf van die perfecte service van dit bedrijf.
Vrijdag brengen. Maandag ophalen.
Alles mooi schoon gemaakt diverse service handelingen verricht nieuwe snaren erop.
Nu loopt ie weer als een zonnetje.

Niet wegdoen hoor die speler.
Ga eerst eens wat spelen met snoeren en interlinks voordat je deze prachtige speler weg doet.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Dex

Citaat van: Whisper.nl op maart 12, 2011, 08:26:15
Niet wegdoen hoor die speler.
Ga eerst eens wat spelen met snoeren en interlinks voordat je deze prachtige speler weg doet.

Daar was ik al mee begonnen......zit te wachten op een setje Transparent Music Wave Plus speakercables wat ik online heb gekocht.
Heb al jaren Transparent interlinks en die bevallen mij prima.
En wat ik al eerder zei over iets wegdoen: Ik zou mijn CD80 weg kunnen doen en daar de CD95 voor in de plaats nemen naast de CD11 LE.
Een tijd lang vergelijken en dan pas beslissen is dan goed mogelijk.

ll0ll

TurboMarco

5.1.4

Philips 75PUS8303