CD11 LE of CD95?

Gestart door Dex, maart 11, 2011, 17:27:16

Vorige topic - Volgende topic

Dex

Hallo,

Mijn naam is Dexter, ik ben 54 jaar, getrouwd en geen kinderen meer thuis en woon in Tilburg.  :-D
Ik heb me hier dik een week geleden aangemeld, omdat ik sinds kort weer een aanval heb van hi-fi koorts.  :yes:
Ben al sinds jaren in het bezit van een PM95 en een CD11 LE met sinds een week een paar heerlijke Infinity Kappa 8.2i speakers.
Daarvoor had ik dik 10 jaar Magnepans MG-1.5/OR met een REL Q200E subwoofer.
Ik heb ook nog een ST 72 tuner en een CD 80 als reservespeler.

Door de nieuwe speakers ben ik weer aan het kijken naar wat ik verder nog zou kunnen upgraden of wijzigen in mijn installatie. :wink:
Ik ben daarbij tegen een CD 95 aanbod aangelopen en twijfel nu wat ik zal doen....kopen of niet.
Vanuit technisch oogpunt gezien is er een duidelijk verschil tussen de twee spelers, maar ik kan me niet vastleggen op welke speler het beste of mooiste resultaat zal geven op mijn PM 95 in combinatie met mijn Infinity Kappa 8.2i speakers.
Een luistertest is uitgesloten omdat de CD95 meer dan 400 km van mij vandaan staat.
Daarom hoop ik dat er hier forumbezoekers zijn die hands on ervaring hebben met beide spelers en hier iets zinnigs over kunnen zeggen.
Bij voorbaat dank!

ll0ll

Is het een optie de cd95 'gewoon' aan te schaffen, dan de speler een periode als vaste speler te gebruiken, na die periode te switchen van spelers om het verschil te kunnen bepalen, en dan pas te besluiten welke speler je van de hand gaat doen?
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Mexicaanse Hond

Ik zou 'm inderdaad gewoon kopen. Beide spelers zijn zonder meer weer goed te verkopen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

lo

Welkom hier en veel lees en postplezier.
Ik sluit me graag aan bij voorgaande posters. Wat wordt ervoor gevraagd?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: ll0ll op maart 11, 2011, 17:33:09
Is het een optie de cd95 'gewoon' aan te schaffen, dan de speler een periode als vaste speler te gebruiken, na die periode te switchen van spelers om het verschil te kunnen bepalen, en dan pas te besluiten welke speler je van de hand gaat doen?

Ik zie dat jou website een andere naam heeft gekregen. notworthy
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Dex

Ja, dat zou ik kunnen doen maar dan gaat mijn CD 80 de deur uit.  byebye
Want om nu 3 spelers in huis te hebben gaat me wat te ver.
Wat zou ik voor mijn CD 80 kunnen vragen.....hij is compleet met instructieboekje, originele afstandbediening en in perfecte staat.
Prijs voor de CD95 is rond de 1000 Euro inclusief 1 jaar garantie.

Dex

Citaat van: lo op maart 11, 2011, 18:02:55
Ik zie dat jouw website een andere naam heeft gekregen. notworthy
Ook van mij de complimenten voor deze zeer verzorgde en informatieve site!
Heb hier al aardig wat informatie vandaan kunnen halen.  notworthy

Mexicaanse Hond

Misschien kun je je CD80 inruilen? Als ze zo'n bedrag voor een CD95 vragen, mogen ze ook wel aardig wat voor een CD80 geven.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

joep

Voor minder dan 1100 euro koop je in de winkel een nieuwe SA-15S2. Dan zou ik het wel weten.

Dex

Citaat van: f.luisteraar op maart 11, 2011, 18:45:54
Misschien kun je je CD80 inruilen? Als ze zo'n bedrag voor een CD95 vragen, mogen ze ook wel aardig wat voor een CD80 geven.
Inruil heeft niet mijn voorkeur.....je krijgt altijd minder terug dan wat een consument ervoor wil geven want op die inruilprijs moet ook nog een stukje winst worden gemaakt.

Citaat van: joep op maart 11, 2011, 19:04:51
Voor minder dan 1100 euro koop je in de winkel een nieuwe SA-15S2. Dan zou ik het wel weten.
Laat me even weten welke winkel want ik kan hem niet onder de € 1899,- vinden.  :wink:

renes59

Zo'n cd 95 is wel minstens 20 jaar oud en dan €1000?  Past vanwege het uiterlijk natuurlijk wel goed bij een PM95.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

joep

http://www.hchifi.nl/

Daar zag ik er vorige week een SA-15S2 staan voor € 1099,00. Ik zou zeggen bel eens.

Ze hebben ook een 2e hands SA-15S1 staan voor € 695,00.

JohnWx

Citaat van: renes59 op maart 11, 2011, 20:03:26
Zo'n cd 95 is wel minstens 20 jaar oud en dan €1000?  Past vanwege het uiterlijk natuurlijk wel goed bij een PM95.

Alles wat uniek of gewild is heeft een hoge prijs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

joep

Ik zie toch vaak dat er prijzen voorbij komen die absurd zijn. En in 20 jaar heeft Marantz zijn spullen wel duidelijk beter gemaakt. Anders zou hij niet meer bestaan. Audio had laatst een leuk vergelijk. Een versterker van meer dan tien jaar oud van toep de top range met een middenklasser van nu. Hij kreeg nog niet 50% van de waardering van de spullen van vandaag de dag. maar kijk eens naar de auto industrie daar is het het zelfde en niet alleen op gebied van veiligheid en verbruik. Nou het oudje was slechter dan het minste wat nu te koop is. Hoop dat het niet met mensen zo is.

Er was echter ook zo'n oude versterker die door een speciaal bedrijf weer up to date was gebracht. Maar dat zette niet veel zoden aan de dijk. Hij werd wel ietsje beter maar dat koste enorm veel geld.

lo

Citaat van: joep op maart 11, 2011, 20:03:51
http://www.hchifi.nl/

Daar zag ik er vorige week een SA-15S2 staan voor € 1099,00. Ik zou zeggen bel eens.

Yep, heb ik ook voorbij zien komen.