Ben zelf sinds een week in het bezit van Infinity Kappa 8.2i speakers en ben verbaasd over met name de midden en hoge tonen weergave.
In vergelijk met mijn Magnepans MG-1.5/QR welke ik 10 jaar heb gehad klinken ze zuiverder en schoner.
Net alsof er bij de Maggies altijd een gordijntje voorhing zeg maar.
Het gekke is dat ik dat nu pas duidelijk hoor, omdat er een heel verschil is tussen de akoestiek van je kamer of die van een willekeurige andere luisterruimte.
Qua plaatsing en diepte zijn de Maggies echter weer beter dan de Kappa's maar dat stoort me niet zodanig dat ik ze daarvoor weg zou willen doen.
Ik heb trouwens in de beginjaren '90 de Dynaudio's Contour 1.8 ook al eens beluisterd en die waren net zo zuiver in het midden en hoog gebied.
Helaas ontbrak het een beetje in het laag, iets waar de Kappa's absoluut geen last van hebben!
Voor de Kappa's heb je echter wel een versterker nodig die ampères kan leveren indien dat nodig is, want anders help je binnen no-time je tweeters en midtonespeakers om zeep.
Wat ik uit ervaring weet is dat Amerikaanse speakers vaak heel mooi aansluiten bij Marantz versterkers en dat het belangrijk is om dat te onthouden.
Met deze Kappa's ben ik weer terug bij zo'n Amerikaanse speaker (daar weer voor had ik Carver ALS Silvers) en ik moet zeggen het bevalt me uitstekend!
Mocht je eens willen komen luisteren dan ben je, als ik tijd heb, van harte welkom.
PS: Ik betaalde voor de kappa's € 750,-