Luidspreker advies

Gestart door Deaddust, maart 10, 2011, 12:02:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Whisper.nl

Hoe is je chinees. nee even zonder dolle.
Een paar plaatjes op internet bekeken.
Het uiterlijk vind erg mooi.
De prijs is leuk.
Zag 'm bij audio revieuws staan voor 1000 dollar (2007)

http://zorori220.cocolog-nifty.com/blog/2007/04/dali_royal_towe.html

Maar het belangrijkste is >> zelf luisteren <<
Maak een afspraak met hobo, neem je amp mee, favo cd en ga er lekker voor zitten.
Let op ik lees dat mensen die 'm dan dan thuis hoorden en dat dat weer tegen viel.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Marantz 81

#16
persoonlijk zou ik gaan voor wat oudere speakers 2de hands

zoals de betere KEF,s die joep aangaf , Dynaudio Contour , Monitor audio GS serie , Tannoy ,Dali

Je kunt echt wel genieten van een set nieuwe speakers van rond de 1000 euro per paar Monitor Audio RX6 is een zeer fijne speaker en match naar mijn mening ook perfect met Marantz


Deaddust

Voordeel voor mij is ...mijn amp staat daar ook dus ik neem wat muziek mee en ga morgen maar eens luisteren..lees alleen dat sommige mensen het laag iets te weinig vinden... Maar ja kan me voorstellen dat dit ook een kwestie van goede plaatsing is..

Voordeel als je zoiets bij Hobo haalt..thuis proberen en terugbrengen als het toch niks is..dus dit gaat niet het probleem zijn... Die Dynaudio Contour 1.8 mk II Kersen vallen eigenlijk net buiten mij budget..dus moet toch naar iets anders kijken :)


Marantz 81

te veel of te weinig laag hangt ook af de oppervlakte/vorm van de ruimte ,acoustiek van de ruimte

persoonlijke smaak  :yes:  en versterking

heb zo,n vermoeden dat je een behoorlijk grootte woonkamer hebt aangezien je Klipsch F3 had staan ,die leveren enorme geluidsdruk  :-o

ik heb zelf in het verleden Klipsch F2 gehad ,wel veel geluidsdruk en voor het geld klinken ze niet slecht maar ik was er wel snel op uitgekeken destijds

Deaddust


Deaddust

redelijke kamer ja maar gaat me nu niet meer om volume en power maar gewoon om mooi zuiver geluid..die RX serie vond ik wel erg mooi klinken maar ga denk ik morgen maar gewoon eens bij Hobo langs... :) wacht ook nog op paar reacties van mensen of ik mag komen luisteren...maar ja heb nu alles al verkocht dus kan nu niet luisteren  :cry:

Marantz 81

das wel afzien  :schater: niet kunnen luisteren  :no:

succes morgen  byebye

MadVillain

Citaat van: Marantz 81 op maart 10, 2011, 21:06:28
persoonlijk zou ik gaan voor wat oudere speakers 2de hands

zoals de betere KEF,s die joep aangaf , Dynaudio Contour , Monitor audio GS serie , Tannoy ,Dali

Je kunt echt wel genieten van een set nieuwe speakers van rond de 1000 euro per paar Monitor Audio RX6 is een zeer fijne speaker en match naar mijn mening ook perfect met Marantz

Ben ik het helemaal mee eens. 2e hands kan je top of the bill krijgen voor vaak ERG lage prijzen. Het kost iets meer uitzoekwerk maar dan heb je ook wat.
Mijn complete set is 2e hands, met uitzondering van de bekabeling. En dit had ik nieuw totaal niet kunnen betalen....

Dex

#23
Ben zelf sinds een week in het bezit van Infinity Kappa 8.2i speakers en ben verbaasd over met name de midden en hoge tonen weergave.
In vergelijk met mijn Magnepans MG-1.5/QR welke ik 10 jaar heb gehad klinken ze zuiverder en schoner.
Net alsof er bij de Maggies altijd een gordijntje voorhing zeg maar.
Het gekke is dat ik dat nu pas duidelijk hoor, omdat er een heel verschil is tussen de akoestiek van je kamer of die van een willekeurige andere luisterruimte.
Qua plaatsing en diepte zijn de Maggies echter weer beter dan de Kappa's maar dat stoort me niet zodanig dat ik ze daarvoor weg zou willen doen.

Ik heb trouwens in de beginjaren '90 de Dynaudio's Contour 1.8 ook al eens beluisterd en die waren net zo zuiver in het midden en hoog gebied.
Helaas ontbrak het een beetje in het laag, iets waar de Kappa's absoluut geen last van hebben!
Voor de Kappa's heb je echter wel een versterker nodig die ampères kan leveren indien dat nodig is, want anders help je binnen no-time je tweeters en midtonespeakers om zeep.
Wat ik uit ervaring weet is dat Amerikaanse speakers vaak heel mooi aansluiten bij Marantz versterkers en dat het belangrijk is om dat te onthouden.
Met deze Kappa's ben ik weer terug bij zo'n Amerikaanse speaker (daar weer voor had ik Carver ALS Silvers) en ik moet zeggen het bevalt me uitstekend!

Mocht je eens willen komen luisteren dan ben je, als ik tijd heb, van harte welkom.  :wink:

PS: Ik betaalde voor de kappa's € 750,-  :roll:


Deaddust

Dex bedankt voor het aanbod maar ik denk dat ik mijn nieuwe speakers al gevonden heb.

Ben vanmiddag bij Hobo geweest en weer naar verschillende dingen aan het luisteren geweest maar ze hadden nog een setje Dali Suite 2.5 staan.

Ik dacht voor 199 euro per speaker kan het vast niet heel veel zijn maar ...wauw

Of mijn eisen liggen niet zo hoog of het is gewoon een goede luidspreker voor zijn geld maar heb hem nu thuis staan en ben erg te spreken over het volledige geluidsbeeld wat deze speaker geeft. Ga nu maar paar dagen luisteren of dit het echt is maar vond hem zelf mooier dan de RX8 klinken.

Iemand hier nog ervaring met deze speaker..?

Zag op marktplaats ze nog wel staan voor minder geld maar ja bij Hobo kan ik iig ff testen :)

Jullie alvast alle bedankt voor advies :)

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Mooi dat je speakers hebt gevonden die je bevallen  :yes:

een goed geluid hoeft niet perse heel veel geld te kosten  :wink: alleen je went ergens aan wil je weer beter enzvvvv  :schater:  en das niet altijd positief  :no: je moet vooral genieten van het muziek luisteren als je op gegeven moment alleen maar aan het luisteren bent hoe goed het wel niet klinkt en alleen de beste opname,s luistert das ook niks

Geniet ervan  byebye

Janver

Gefeliciteerd!!!

Enjoy the music!!!  HB

Hier kan uw reclame staan!

Dex

Citaat van: Marantz 81 op maart 11, 2011, 21:03:17
je moet vooral genieten van het muziek luisteren als je op gegeven moment alleen maar aan het luisteren bent hoe goed het wel niet klinkt en alleen de beste opname,s luistert das ook niks
Helemaal mee eens!  :yes:

Deaddust:Fijn dat je speakers hebt gevonden die naar je zin zijn en ook nog niet al te veel kosten!   pompom

audiof. zonder budget

Citaat van: Deaddust op maart 11, 2011, 20:51:42
Dex bedankt voor het aanbod maar ik denk dat ik mijn nieuwe speakers al gevonden heb.

Ben vanmiddag bij Hobo geweest en weer naar verschillende dingen aan het luisteren geweest maar ze hadden nog een setje Dali Suite 2.5 staan.

Ik dacht voor 199 euro per speaker kan het vast niet heel veel zijn maar ...wauw

Of mijn eisen liggen niet zo hoog of het is gewoon een goede luidspreker voor zijn geld maar heb hem nu thuis staan en ben erg te spreken over het volledige geluidsbeeld wat deze speaker geeft. Ga nu maar paar dagen luisteren of dit het echt is maar vond hem zelf mooier dan de RX8 klinken.

Iemand hier nog ervaring met deze speaker..?

Zag op marktplaats ze nog wel staan voor minder geld maar ja bij Hobo kan ik iig ff testen :)

Jullie alvast alle bedankt voor advies :)

Je hebt je nieuwe aanwinst nu alweer een tijdje staan. Tijd voor een update misschien???
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df