Luidspreker advies

Gestart door Deaddust, maart 10, 2011, 12:02:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81

ook wel benieuwd hoe ze nu bevallen  :yes:

Deaddust

Ben weer eens aan het twijfelen geslagen... Luister al "lange" tijd met veel plezier naar deze speaker maar wil misschien toch weer naar surround toe.. Zoude jullie de dali set uitbreiden of voor nieuwe set gaan kijken?? Weet niet of iemand ervaring heeft met de dali suite surround set?

En moet dan natuurlijk ook nog naar een surround receiver kijken..

Hielke

Luister al sinds 1997 naar infinity kappa 9.2i -s beter kan wel maar kost een vermogen dus is er op de 2e hands markt veel te halen voor relatief weinig geld.


Sent from my iPad using Tapatalk.
Marantz sr7005,ud7006,cd67mk2. Synology ds211j, Sony 3d led, denon 4400-s monoblokken Canton surround plus X, Canton CT 20 mid Infinity kappa 9.2i main, RU Connected interlinks, optische en HDMI kabels en v/d Hull mcd 352 speakerbekabeling, harmony one

Marantz 81

Als je tevreden bent over de Dali,s zou ik die uitbreiden

Het is ook wat je wilt en voor geluidskwaliteit je verwacht /wilt hebben op Stereo of  HT gebied

Deaddust

Het is weer eens zover.. nog steeds heel veel stereo en surround plezier van mijn Dali set ... maar wil misschien toch mijn fronts gaan upgrade.

Heb nu al gekeken naar de speakers van Marcel (Epos M22i) maar vraag me af in hoeverre dit een echt "upgrade" gaat zijn. Wil vooral meer diepgang in mijn muziek hebben.
Dit is natuurlijk afhankelijk van vele dingen maar als ik nu flac middels Cambridge DAC Magic 100 (USB vanaf laptop) afspeel heb ik het gevoel dat er meer in moet zitten.

Zou dit vooral aan mijn luidsprekers liggen of moet ik het in een andere hoek zoeken?

Weet dat de vraag breed is ..maar jullie hebben er vast ideeën over :)

Frits Denon

@Deaddust: Ik ervaar een verschil in muziekbeleving tussen een stereo en een surround systeem. Surround geeft mij toch meer het gevoel dat het een compromis is tussen 2 werelden. Voor film vind ik de surround geweldig en voor muziek luister ik liever naar mijn stereo. Heb dan wel de mogelijkheid dit laatste in een andere ruimte te kunnen doen. Als je de mogelijkheid hebt / wilt kun je daar wellicht eens over nadenken.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Deaddust

#36
Frits heb mijn dali aan de pm7004 voor stereo en middels power amp direct aan nr van marantz hangen voor surroundgeluid. Dus wat mij betreft best of both worlds..

Zie nu alleen ook ergens rx6 van monitor audio staan... En die vond ik eerder ook fantastisch.
Twijfel nu dus tussen rx6 en epos m22i

Moeilijk moeilijk 

Als ik ze nou eens ergens naast elkaar kon horen  :yes:

ps. moet eerlijk zeggen, zit net weer eens goed te luisteren naar de Dali speakers..en vraag me af of ik wel iets anders moet kopen :)  redface

Frits Denon

Citaat van: Deaddust op februari 14, 2015, 10:48:48
Frits heb mijn dali aan de pm7004 voor stereo en middels power amp direct aan nr van marantz hangen voor surroundgeluid. Dus wat mij betreft best of both worlds..

Power amp? Ik ben er niet mee bekend, hoe werkt dit?

Ja, het kriebelen herken ik wel. Het meer is nooit vol. :wink:
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Deaddust

Dan kan ik de pn7004 als eind versterker zetten achter mijn surround. Zet ik het uit dan gebruik alleen het stereo gedeelte van de pm7004.


SMarcel

Ik zou zeggen, gewoon laten zoals het is en niets nieuws kopen. Ook mijn Epos niet.


Groeten,
Marcel

Frits Denon

Citaat van: Deaddust op februari 14, 2015, 14:05:08
Dan kan ik de pn7004 als eind versterker zetten achter mijn surround. Zet ik het uit dan gebruik alleen het stereo gedeelte van de pm7004.

Is dat dan een kastje tussen surround, versterker en speakers?
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Marvin

Google kapot Frits? Is een functie in de stereo versterker.

Frits Denon

Ik ben niet zo'n zoeker, kan mijn vrouw veel beter :yes:

Die functie begrijp ik niet, maar ik wil het topic niet vervuilen.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Deaddust

Beste Marcel,

Bedankt voor je eerlijke reactie maar denk inderdaad dat ik momenteel het laat zoals het is. Het upgrade virus maar weer even van me afgeschud

SMarcel

Citaat van: Deaddust op februari 14, 2015, 20:13:14
Beste Marcel,

Bedankt voor je eerlijke reactie maar denk inderdaad dat ik momenteel het laat zoals het is. Het upgrade virus maar weer even van me afgeschud

Ik zeg altijd bij twijfel niet doen. Alleen als je overtuigd bent en er niets in de weg staat moet je toeslaan. Heb ik vandaag ook gedaan met Magnat Quantum 1003 welke nu lekker in ons huis staan te spelen.

Groeten,

Marcel