Van het weekend een rear-speaker wissel gedaan: de Totem Mites zijn vervangen voor de Totem Dreamcatcher.
Voor de niet Totem-kenners: de Dreamcatcher is het model
onder de Mite, dus feitelijk het instapmodel.
Waarom dan deze niet-upgrade? De Mite is zeker niet slecht (erg goed zelfs) alleen heeft deze compleet andere drivers dan mijn Arro's.
Aangezien de Arro's een blijvertje zijn (upgraden naar Staffs is voor mij financieel nu niet te doen) wil ik alle speakers matchen qua drivers voor een in mijn ogen betere surround bubble.
De Dreamcatcher heeft dezelfde woofer als de Arro dus lijkt mij dat beter matchen. Helaas zijn de tweeters wel anders maarja. Het blijft ook gewoon een kwestie van proberen.
Afgelopen M&G bij mij liet ik al doorschemeren dat de Mites mogelijk beschikbaar kwamen. Drees62 liet daarna weten dat een vriend van hem interesse had. 'Toevallig' stond er op het buurforum een setje Dreamcatchers in mijn kleur (mahonie) te koop dus 1+1=3.
Zaterdag werden de Dreamcatchers gebracht (vanuit Antwerpen, zonder meerkosten!) en zondag werden de Mites opgehaald. Snelle deals dus
Gisteravond ingemeten met Audyssey maar ik moet nog gaan checken (met een vette actiefilm) wat de effecten zijn. Ik hoop goed want er is geen weg terug
Volgende mogelijke stap: de Model One center vervangen voor een Dreamcatcher center.
Helaas zou ik dan het topmodel (= duurste) vervangen voor het instapmodel (= goedkoopste) en dat geeft psygologische weerstand
Nou is de center in surround zo ongeveer de belangrijkste speaker en hij bevalt opzich prima dus daar ben ik nog niet uit. Waarschijnlijk ga ik overstag als er een Dreamcatcher 2e hands aangeboden wordt
Hieronder een foto van de (uiterlijke) verschillen tussen de Mite (links) en Dreamcatcher.