De set van QuattroNL - Totem Mite wordt Dreamcatcher

Gestart door QuattroNL, maart 05, 2011, 15:35:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

QuattroNL

Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32

#181
Gisteren weer een toffe M&G gehad. Dit keer zelfs binnen 30 minuten rijden voor mij. De gastheer betrof Quattronl.

Mijn roetbak was ik nog aan het inparkeren toen ook Drees al verscheen. Ons ontvangst door de gastheer was hartelijk en wij werden direct naar de living gedirigeerd waar de set al op een bescheiden volume stond warm te spelen.

De mixed stereo/ht set bestaande uit o.a. Totem speakers rondom (Arro, Mite en Model One Signature), Marantz versterking (PM15 en SR5006) en als bron een SBT en Oppo multispeler.

De Totem sound denk ik onderwijl redelijk te kennen en specifiek deze Arro`s heb ik zelfs al bij hun voorgaande eigenaar mogen beluisteren. De afwerking van deze speakers, in het bijzonder deze kleur fineer, vind ik echt heel erg fraai:




Na een eerste kennismaking met de gastheer en diens set kwam ook Rogek binnen. Het clubje is voor deze dag compleet, let`s start!
... de dag vloog echter voorbij; iedereen had eigen software bij zich (cd/bd/usb-stick) waarmee het kunnen van de set werd afgetast en waardoor een ieder weer wat nieuwe muziek en/of beeldmateriaal heeft kunnen ontdekken, top! Daarnaast vlogen er natuurlijk ook vele en heel diverse ervaringen, voorkeuren en standpunten van de gastheer en diens gasten over tafel. Ook dat blijkt steevast weer het leuke van een M&G; het met mede (muziek-) liefhebbers bomen over een gezamenlijke hobby.

Mijn ervaren betreft het karakter van de set in een aantal steekwoorden/termen (inzake `t stereo):
* een meer dan behoorlijke resolutie, een gedetailleerd geluid,
* een fraai, ietwat afgerond hoog,
* een open midden gecombineerd met een vleugje warmte,
* een bescheiden maar strak fundament (een akoestiek issue/opstelling speaker - luisterplek),
* een breed geluidsbeeld waarbij het geluid geheel los komt van de speakers, maar ...
... diens hoogte en diepte zijn ietwat bescheiden. Echter zijn deze vast en zeker nog te verbeteren door de plaatsing van de Arro`s. Trial & error. Bovendien bleek de DAC van de Oppo het geluidsbeeld positief te beïnvloeden; die deed het beter dan die van de SBT. Dan toch maar weer de CD`s van zolder halen  ;).

Al met al een zeer mooie set, welke jou als luisteraar bij de muziek betrekt, zonder dat er op enig moment luistermoeheid ontstaat. Dat lukt lang niet iedere set!


Quattronl bedankt voor jouw gastvrijheid, de gezellige dag, waaraan ook zeer zeker Rogek en Drees hun bijdrage hebben geleverd. Ik heb er van genoten  :yes:. En wanneer mijn speakers eindelijk zijn aangesloten, ben je uiteraard ook van harte welkom aan de andere kant van de Waal.

audiof. zonder budget

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

pietjepc

Leuk verslag van een, zo te lezen, zeer geslaagde M&G :yes:
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

drees62

#185
@Xander32

Die foto zijn Sttafjes  :schater:


Mijn verslagje vind je hier:
http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=11965.new;topicseen#new

xander32

#186
Citaat van: drees62 op maart 09, 2014, 19:57:45
@Xander32

Die foto zijn Sttafjes  :schater:


Mijn verslagje vind je hier:
http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=11965.new;topicseen#new
... een stille hint aan Quottronl :angel:.


Nee :-D hoor, maar zo op een plaatje zie ik het verschil niet tussen de verschillende ranke Totem zuiltjes  redface.

RoGEK

Een beetje verlaat M&G verslag ivm drukte en erg goed weer gistreren.

Zaterdag bij aankomst bij QuattroNL waren Xander32 en drees62 al aanwezig.

Ik was hier al een keer geweest bij aflevering van een TV die hij van me gekocht had.
De setup was mij al een beetje bekend.

Er werd begonnen met wat materiaal streamend over de SBT.
Hierna werden de cd's van drees62 in de Oppo gelegd.

Ik was vooral onder de indruk van Stairway to Heaven van Rodrigo y Gabriela hoe de Totems dit neerzette vond ik echt erg goed.
Bij deze track wordt het "laag probleem" op de luisterpositie zeg maar "genegeerd" aangezien er weinig laag in de track zit.

Buiten het probleempje met laag op de luisterplek, wat zetten die kleine speakers toch een mooi breed beeld neer!
persoonlijk miste ik een klein beetje focus in het midden maar nadat de speakers een 20cm dichter bij mekaar stonden, werd dat heel veel beter ( luister zelf near field dus dat is sowieso compleet anders qua beleving).

Ook erg indrukwekkend vind ik de Michael Bublé Bluray. die gaat er bij mij ook echt wel komen!

Oja, we vergeten het goed verzorgde "Lopend buffet" bijna.

Al met al een zeer geslaagde dag met een erg mooie set.
Mijn mening over Totem is weer bevestigd..
Het zijn echt allemans vriendjes waar je alles op kan spelen !
Tevens is de match, Totem met Marantz een goede.

- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

Whisper.nl

En dit is 'm dan de Totem Arro  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WilliamB

Klopt het, dat er bij de Totems een extra opening zit voor het vullen van zand ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

QuattroNL

Citaat van: WilliamB op maart 10, 2014, 09:14:49
Klopt het, dat er bij de Totems een extra opening zit voor het vullen van zand ?
Yup, bij de Arro's zit die op zo'n 40cm van de onderkant.
Maar de meeste speakers hebben toch wel zo'n opening?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

pietjepc

PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

audiof. zonder budget

Citaat van: QuattroNL op maart 10, 2014, 09:31:56
Maar de meeste speakers hebben toch wel zo'n opening?

Nou nee, er zijn ook gesloten kasten die, zoals de naam ook doet vermoeden, geen baspoort hebben.
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon Queen, Cameleon Melody, Cameleon Voice, 2x Klipsch KSW-10
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, 2x Pioneer S-71k, SS-LAC505ED , SS-LA500ED, BK-XXls400df

Whisper.nl

Citaat van: WilliamB op maart 10, 2014, 09:14:49
Klopt het, dat er bij de Totems een extra opening zit voor het vullen van zand ?

Klopt. Die zit een stuk onder de baspoort. Bij mij zit er zilverzand in.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

WilliamB

Ik heb ergens gelezen, dat je door middel van zand het laag kan beïnvloeden.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3