De set van QuattroNL - Totem Mite wordt Dreamcatcher

Gestart door QuattroNL, maart 05, 2011, 15:35:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

QuattroNL

Gisteravond even snel een ADSY meting gedaan. Dat klonk daarna met een BR met DTS HD-MA wel impressive!  HB
Zit alleen nog steeds met het lipsync probleem  nopompom
Geen idee waar dat nou in zit  :?
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

QuattroNL

Wederom even wat stof van m'n topic afblazen  :oops:

Lipsync probleem is opgelost door de delay in de SR5005 op 199ms te zetten (1 standje onder de 0). Probeerde het voor de gein en het werkt ook nog. Don't ask...

Maandagavond via MP een setje Totem Mites in mahonie fineer (zelfde kleur als m'n Arro's) bemachtigd  pompom
Kon er zowaar m'n AE109's op inruilen  :yes:
M'n vrouw ook blij: eindelijk waren die lelijke rear zuilen weg. Vond ze zelf ook niet echt mooi, maarja, functionaliteit boven alles he?
Ik kreeg er zwarte stands bij. Of ik ze nou wilde of niet: de Totems zaten er heeeeel stevig met dubbelzijdig tape aan bevestigd. Geen probleem, de stands ogen best goed zo en het geheel staat vele malen beter dan de AE's.

Na aansluiten even snel een Audessey meting gedaan en daarna een BR opgezet. Ik hoor nu veel meer detail uit de rears komen. Goede upgrade dus!

Next op m'n wishlist: Totem center in mahonie. Maar heb geen haast, net zoals met de Mites.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

RoGEK

had het bij de buren al gezien..

mooi spulletje hoor..
- Stereo: PM-11S1, SA-15S1, NA-8005, Pro-Ject Debut Carbon DC, Audio Physic Tempo VI
- HT 7.1.4 : Optoma HD144x, EliteScreens ER110WH, Marantz SR6013, 2x MA500, Panasonic DMP-UB404 , Audio Physic Yara, Celsius center II, XTZ SUB 12.17

QuattroNL

Hooooogste tijd voor weer een update. Er is alweer het nodige aan de set veranderd/geupgrade.

Zoals gezegd waren de Totem Mites een mooie upgrade als rear speakers.
De zoektocht naar een mooie center ging toch wel wat sneller als verwacht.
Ik had m'n zinnen gezet op een Totem Model One Signature, het mooiste wat Totem heeft op centerspeaker gebied. De aanbieder moest er wel even over nadenken maar het wachten werd beloont: afgelopen zaterdag opgehaald  pompom
Na het installeren en 'even snel' inmeten met ADSY ging ik er even lekker voor zitten....en had in eerste instantie meer verwacht. Dus óf m'n vorige center (simpele Tannoy) was gewoon al erg goed of er moest meer gefinetuned worden.
Gisteravond er wat meer tijd aan besteed en dat gaf al een heel wat beter overall surround resultaat.

Moet de oude center nog een keer aansluiten om de echte verschillen te gaan ervaren maar dat komt nog.

Onderstaand wat foto's van de huidige setup.
Let wel: de center staat 'for the time being' even botweg voor de tv. Natuurlijk komt die tv nog aan de muur maar voor nu moet het even zo. Eerst andere klus-prio's in en om het huis  8-)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

QuattroNL

Nou, nog 2 dan, om het af te maken.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Niber

Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Zoldar

Zorgvuldig bij elkaar gezocht met een mooi resultaat. Veel kijk en luisterplezier.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

AndreC

(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

WilliamB

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Cornelis1921

#159
Citaat van: QuattroNL op juni 26, 2013, 21:43:50
Nou, nog 2 dan, om het af te maken.
Zo, nu klinkt het bij jouw in de huiskamer ook echt Quattrofonisch... :-D
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Whisper.nl

Citaat van: QuattroNL op juni 26, 2013, 21:43:50
Nou, nog 2 dan, om het af te maken.

Mmm, Kijk dat zijn nog eens hele mooie plaatjes. pompom

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

QuattroNL

Citaat van: Whisper.nl op juni 27, 2013, 13:07:21
Mmm, Kijk dat zijn nog eens hele mooie plaatjes. pompom
Bedankt voor het Totem-virus Hans!  notworthy
Het is echt mijn merk geworden, iets anders hoef ik (nu) niet.
Van de kleur zijn mijn vrouw en ik ook helemaal weg.

Dus tja, met het kopen van jouw Arro's is nogal wat begonnen  pompom
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Whisper.nl

Citaat van: QuattroNL op juni 27, 2013, 13:26:54
Bedankt voor het Totem-virus Hans!  notworthy
Het is echt mijn merk geworden, iets anders hoef ik (nu) niet.
Van de kleur zijn mijn vrouw en ik ook helemaal weg.

Dus tja, met het kopen van jouw Arro's is nogal wat begonnen  pompom

y.w.  stupid

Is een hele mooie speaker de Arro en nu met de rest erbij .  :kwijl:

Groet Whisper  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79


QuattroNL

Geen upgrade maar een side-grade.
De SR5005 match qua looks natuurlijk niet bij de PM15S2. Een rechthoekig display vs een ronde  nonono
Dat kan natuurlijk niet dus de SR5005 mocht het veld ruimen en er staat nu een mooie SR5006.....mét rond display.
pompom hello pompom

O well, call me nuts maar ik vind symmetrie eigenlijk best wel belangrijk. Het moet gewoon mooi matchen.
En dat doet het nu.
In principe zou de Oppo nog vervangen moeten worden door een UD maar dat doe ik maar even niet. Oppo is technisch beter én regiovrij. Dat geeft toch de doorslag.

De center gelijk maar even schuin gezet. Straalt nu recht in het gezicht  :-D

Enniewee: los photo's

Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB