De set van QuattroNL - Totem Mite wordt Dreamcatcher

Gestart door QuattroNL, maart 05, 2011, 15:35:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

cz79

Citaat van: QuattroNL op december 29, 2011, 11:28:39
Citaat van: cz79 op december 29, 2011, 10:28:20Je kunt toch ook gewoon Belden abel gebruiken, deze is net zo afgeschermd en kost je een tientje per meter, scheelt je een hoop geld,en als je de kabel zelf kan leggen is het helemaal goed te doen
Belden of Kemp, ben ik nog niet over uit. Met 15meter scheelt het wel ja  8-)
De Kemp kabel heeft 5 aders waarvan er steeds 2 gevlochten (de fase en nul bestaan dus beiden uit 2 aders). Tja, hoever wil je gaan?  :-o
Volgende week het spul bestellen.

@Whisper: thx! Ben benieuwd of ze wat toevoegen. M'n bass probleem zal dat niet oplossen, dat weet ik (akoestiek issue), daar gaan we in het nieuwe huis wel mee aan de slag (als het er dan nog steeds is, al is de ruimte eigenlijk hetzelfde).

Lapp heeft dezelfde kabel en is echt eens stuk goedkoper dan Kemp

QuattroNL

Citaat van: Whisper.nl op december 29, 2011, 11:36:22l.o.l. of ze wat toevoegen. HB op MP staan er nog drie te koop.

Zekers zullen ze zingen die Totem Arro's.
Ik eet mijn schoen op als ie die amp's dat niet doen.
Klopt, zie ze al een tijd staan maar vind ze te duur. En het bod wat gedaan is staat er ook al een hele tijd en blijkbaar is dat nog te laag. De vraagprijs is sowieso al een nogo  nonono

Er staan ook nog 2 MA-700's te koop. Ook erg mooi maar wel wat overkill lijkt me  :schater:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

QuattroNL

Zo, even met de MA's bezig geweest.
Eerst maar eens van binnen gereinigd. 't Zijn best stofnesten dus eerst al het stof eruit.
De 2 voedingselco's waren nog in prima staat (ze willen wel eens lekken).

Daarna aangesloten.
Tja, moet eerlijk zeggen dat ik weinig tot geen verschil merk/hoor  redface
Het geluid is net zo helder, dynamisch en diep als voorheen. Ik merk weinig qua extra reserves.

Ok, nou heb ik niet echt een super high-end systeem en m'n SR7200 is al wat ouder maar toch.

Ik ga nog wel even verder experimenteren (ook met films) maar ik heb ze alvast op MP te koop gezet.
Niet dat ze nou perse weg moeten (in tegendeel, want ik vind ze ook best wel stoer staan  :yes:) maar als er iemand voor komt met een leuke prijs dan mogen ze weg (forummers krijgen korting  8-)).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Dan is nu die Warme MARANTZ klank die je weg gepoetst heb duurt weer jaren inspelen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

QuattroNL

Citaat van: John Wx op december 30, 2011, 17:05:00
Dan is nu die Warme MARANTZ klank die je weg gepoetst heb duurt weer jaren inspelen
LOL


Ik zal de stofzuigerzak er weer over leegstorten  clown1
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

het staat wel stoer van die THX monoblokken oog wil ook wat vind ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Paul

Citaat van: John Wx op december 30, 2011, 17:10:14
het staat wel stoer van die THX monoblokken oog wil ook wat vind ik
Het is dat m,n huis al volstaat met audio want voor de prijs waar jij ze op mp zet lijkt op een oudejaars aanbieding.
Veel audio plezier voor dat geld.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

xander32

Volgens mij ben je al uit-geexperimenteerd want ze staan ook al te koop bij de buurtjes :-). Gelijk heb je indien deze geen meerwaarde hebben (behalve de looks).

QuattroNL

Citaat van: John Wx op december 30, 2011, 17:10:14
het staat wel stoer van die THX monoblokken oog wil ook wat vind ik
Het oogt leuk ja  :kwijl:

Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

still life

Citaat van: Whisper.nl op december 29, 2011, 11:36:22Zekers zullen ze zingen die Totem Arro's.
Ik eet mijn schoen op als ie die amp's dat niet doen.

Groet Whisper

oei..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marantz 81


QuattroNL

Whisper: peper en zout erbij?  clown1

Ok, moet toegeven: heb nog maar even met alleen muziek kunnen experimenteren.
Film enzo moet ik nog gaan proberen. Komt volgend jaar wel.
En ze hoeven niet weg, 't is meer als er iemand komt met een leuke prijs...
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

TurboMarco

Heb je al geprobeerd om de MA's dicht bij iedere speaker te zetten met een heel kort ls snoer ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

QuattroNL

Citaat van: Marco op december 31, 2011, 11:00:38
Heb je al geprobeerd om de MA's dicht bij iedere speaker te zetten met een heel kort ls snoer ?
Nope. Heb nu nog m'n standaard ls snoer (4mm2 van de rol, noname).
In m'n nieuwe huis straks komt er wellicht ander snoer dus dan kan ik verder spelen (als ze voor die tijd niet verkocht zijn).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

JohnWx

Citaat van: QuattroNL op december 31, 2011, 10:55:15
Whisper: peper en zout erbij?  clown1

Ok, moet toegeven: heb nog maar even met alleen muziek kunnen experimenteren.
Film enzo moet ik nog gaan proberen. Komt volgend jaar wel.
En ze hoeven niet weg, 't is meer als er iemand komt met een leuke prijs...

deze zijn prijs vast en ik denk dat ze meer waard worden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject