De set van QuattroNL - Totem Mite wordt Dreamcatcher

Gestart door QuattroNL, maart 05, 2011, 15:35:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Citaat van: QuattroNL op december 02, 2011, 15:41:44
Sinterklaas had vandaag nog meer bij zich: een Oppo BDP83  hello
Via iemand van dat andere forum gekocht, die wilde upgraden naar de 93.
Had het liefst een SE gewild maar die zijn ook 2e hands nog stevig aan de prijs.
En ach, 2-ch stereo digitaal aansluiten is ook geen ramp, de DAC in m'n SR7200 doet het meer dan prima  8-)

Zo, nu kunnen we eindelijk weer met een beetje fatsoen (=kwaliteit) cd's en dvd's beluisteren en bekijken.
Voorheen kon dat wel via de PS3 maar da's toch behelpen.
Die PS3 gaat voorlopig even naar zolder omdat ik momenteel toch niet speel en alle 3 de HDMI inputs bezet zijn. In het nieuwe huis komt dat allemaal wel weer (racen met een stuurtje op de bank in full-HD en surround sound is toch wel kicken hoor  HB).

Zo, voorlopig mag ik een jaar niks upgraden/aanschaffen  nonono
:-D

Feli..

Dat het geen SE is wil niet per definitie zeggen dat hij slecht is in 2 channel analoog hoor...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

Citaat van: QuattroNL op december 02, 2011, 15:41:44
Sinterklaas had vandaag nog meer bij zich: een Oppo BDP83  hello
Via iemand van dat andere forum gekocht, die wilde upgraden naar de 93.
Had het liefst een SE gewild maar die zijn ook 2e hands nog stevig aan de prijs.
En ach, 2-ch stereo digitaal aansluiten is ook geen ramp, de DAC in m'n SR7200 doet het meer dan prima  8-)

Zo, nu kunnen we eindelijk weer met een beetje fatsoen (=kwaliteit) cd's en dvd's beluisteren en bekijken.
Voorheen kon dat wel via de PS3 maar da's toch behelpen.
Die PS3 gaat voorlopig even naar zolder omdat ik momenteel toch niet speel en alle 3 de HDMI inputs bezet zijn. In het nieuwe huis komt dat allemaal wel weer (racen met een stuurtje op de bank in full-HD en surround sound is toch wel kicken hoor  HB).

Zo, voorlopig mag ik een jaar niks upgraden/aanschaffen  nonono
:-D
Dat laatste is zeker een WAF-restrictie? Helemaal mee eens, zulke individuen moet je kort houden...:wink: Nu troost je het enige, dat ik aangeschaft heb het afgelopen jaar is 6m 4mm2 OFC luidsprekerkabel van de rol à €2,99 p.m. en heel veel ceedees. Valt minder op en al heb ik geen relatie, als je een, minimum, uitkering hebt rusten je criticasters ook niet.
byebye, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

QuattroNL

Citaat van: Cornelis1921 op december 03, 2011, 02:58:20Dat laatste is zeker een WAF-restrictie?
Yup, maar ook voor mezelf heb ik dit besloten. Eerst het huis, da's nu belangrijker.
Maar idd, een kabeltje ofzo kan nog wel (helemaal in de prijsklasse waarin ik kabels koop).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WimPeu

Heb je de Oppo nu ook al eens analoog geprobeerd? Ik was in het begin sceptisch maar inmiddels heb ik het een en ander  1:1 vergeleken en dan komt de Oppo als goede 2e (na de SA11) uit de bus. Hij was bv beter in analoog dan digitaal op de Onkyo en ook beter dan dan de Squeezebox, zowel digitaal als analoog op de Onkyo. Heb hem ook nog op de PM 11 vergeleken met de Squeezebox. Allebei analoog en ook daar was de Oppo duidelijk de (veel) betere.

Die LE zal zeker beter zijn maar in de basis is de Oppo 83 een hele mooie stereo player. Beste wat ik op dat gebied in huis heb gehad.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

QuattroNL

Citaat van: WimPeu op december 03, 2011, 11:14:09
Heb je de Oppo nu ook al eens analoog geprobeerd? Ik was in het begin sceptisch maar inmiddels heb ik het een en ander  1:1 vergeleken en dan komt de Oppo als goede 2e (na de SA11) uit de bus. Hij was bv beter in analoog dan digitaal op de Onkyo en ook beter dan dan de Squeezebox, zowel digitaal als analoog op de Onkyo. Heb hem ook nog op de PM 11 vergeleken met de Squeezebox. Allebei analoog en ook daar was de Oppo duidelijk de (veel) betere.

Die LE zal zeker beter zijn maar in de basis is de Oppo 83 een hele mooie stereo player. Beste wat ik op dat gebied in huis heb gehad.
Moet 'm analoog nog proberen. Maar met zo'n 2 jarige die hier rond stiefelt is dat soms wat lastig.
Eerste indruk met digitaal aangesloten is dat het wat vlak klonk, maargoed, moet nog freubelen met instellingen (stond op Pure Direct geloof ik) en met kabels.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

WimPeu

Als je Pure Direct blijft gebruiken (doe ik ook altijd) dan hoef je niet verder met instellingen in de weer.
Vind het geluid juist helemaal niet vlak maar rijk en een zeer mooi breed stereo beeld met de zang prachtig in het midden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op december 03, 2011, 11:58:37
Als je Pure Direct blijft gebruiken (doe ik ook altijd) dan hoef je niet verder met instellingen in de weer.
Vind het geluid juist helemaal niet vlak maar rijk en een zeer mooi breed stereo beeld met de zang prachtig in het midden.

ik denk altijd maar als het vlak klinkt in stereo zal het ook wel zo bedoeld zijn door de makers, niks geen eq instellingen in stereo
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

WimPeu

Moest er net aan denken dat het natuurlijk een slecht opgenomen CD geweest zal zijn. Dit omdat ik net even RHCP Californication draaide en idd dan klinkt ook de Oppo vlak.  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

QuattroNL

Citaat van: WimPeu op december 03, 2011, 12:29:42
Moest er net aan denken dat het natuurlijk een slecht opgenomen CD geweest zal zijn. Dit omdat ik net even RHCP Californication draaide en idd dan klinkt ook de Oppo vlak.  :-D
Kan goed hoor. Ik heb na het aansluiten even 1 minuut een audio-cd gedraaid om te horen of ik alles goed aangesloten/ingesteld had. Daarna een BR erin en ja, dan blijf je even genieten van de overdonderende special effects  HB  Daarna geen tijd meer gehad. Komt nog wel.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

QuattroNL

Vanmiddag eindelijk even de tijd gehad om mijn 3 net aangekochte netsnoeren aan te sluiten.
Het is de LAT International AC-2 die ik onlangs 2e hands heb aangeschaft.
Zo, dat oogt even wat beter dan de standaard dropvetersnoeren zeg  :o  HB
Maargoed, uiterlijk zegt natuurlijk niks.
Helaas nog weinig tijd gehad (met een mannetje van 2,5 ronddravend) om het geluid eens even goed uit te testen. Wellicht morgen.

Was wel blij verrast dat mijn Marantz SR7200 geen vast netsnoer had (zoals op bijna alle foto's via Google te zien is) maar dat ie toch een los snoer had met IEC connector. Voorzag al het nodige soldeerwerk (geen probleem maar geen zin/tijd in).
Verder de Oppo ook van een dikke kabel voorzien. De 3e maar tijdelijk aan de voeding van m'n Popcorn gehangen. Ik betwijfel of dat iets van resultaat geeft. Feitelijk heb ik die 3e kabel niet nodig maar verkopen kan altijd nog (of de IEC connector eraf en aan een dik stekkerblok hangen)

Het echte kabelmanagement ga ik pas uitvoeren als we verhuisd zijn (over 2 maanden).
Dan komt er ook een dedicated audio-groep met audiofiele zekering in de meterkast, Belden 3x3.3mm2 kabel en Furutech wcd. Daarop komt een mooi zwart metalen 10-voudig stekkerblok met mooie kabel en schuko. Pas dan kan ik alles goed uittesten, aansluiten en ordenen (dus netsnoeren gescheiden van de audiokabels e.d.).
Foto's volgen als de werkzaamheden gaan beginnen.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

cz79

Mooie plannen!!!
Ik heb nog wel een aantal zekeringen liggen als je interesse hebt (AHP 10x38mm).

WilliamB

Eerlijk heb ik nooit het nut gezien van betere netsnoeren,dus ben ik benieuwd naar je bevindingen.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

QuattroNL

Ik ben ook een redelijke scepticus. Neem ook zeker van anderen niet zomaar aan dat het nut kan hebben.
Dus zelf proberen. Hoor ik geen verschil dan kan ik het altijd weer gewoon verkopen.

Maarja, in een ander huis kan je set compleet anders klinken dus of ik verschil op zo´n audiogroep en andere snoeren zal horen...

we shall see.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

cz79

Bij mji heeft een aparte stroomgroep zeker wel wat gedaan, positief gezien dan  pompom pompom