De set van QuattroNL - Totem Mite wordt Dreamcatcher

Gestart door QuattroNL, maart 05, 2011, 15:35:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

lo

Vandaag nog even naar een setje arro's geluisterd. Klinken glad niet verkeerd hoor....... erg mooie speakertjes  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Whisper.nl

Citaat van: lo op november 11, 2011, 20:20:26
Vandaag nog even naar een setje arro's geluisterd. Klinken glad niet verkeerd hoor....... erg mooie speakertjes  :yes:

Heb je wel es een setje Sttaf gehoord ??

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cz79

Ik nog niet maar binnenkort wel hoop ik  clown1

@Whisper zie PM

lo

Citaat van: Whisper.nl op november 11, 2011, 20:42:38
Citaat van: lo op november 11, 2011, 20:20:26
Vandaag nog even naar een setje arro's geluisterd. Klinken glad niet verkeerd hoor....... erg mooie speakertjes  :yes:

Heb je wel es een setje Sttaf gehoord ??

Groet Whisper

Nog niet maar dat gaat zeker en vast nog komen  :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

QuattroNL

Ik ruik een M&G bij Whisper  hello
(ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de Staff's)
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marantz 81

Luister je via de dvd speler naar cd,s ?

QuattroNL

Citaat van: Marantz 81 op november 11, 2011, 22:38:02
Luister je via de dvd speler naar cd,s ?
Die zeldzame keer dat we nog een cd draaien zal dat idd via de dvd-speler zijn. Gebeurt nu via de PS3, dus...  shutup
't Is meer dat m'n zoontje van 2,5 z'n kinderliedjes van cd kan draaien. Vind het nog te vroeg om 'm te leren hoe streaming werkt  :schater:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marantz 81

vroeg het meer m.b.t de weergave van je speakers  :wink:

QuattroNL

Citaat van: Marantz 81 op november 11, 2011, 22:47:20
vroeg het meer m.b.t de weergave van je speakers  :wink:
Als in: dat je met zulke speakers het verschil goed hoort? Zou heel goed kunnen maar niet belangrijk voor mij.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Marantz 81

uh nee maar met een dv4001 die ik destijds had klonk het zo plat als een dubbeltje

QuattroNL

Zo, Sinterklaas gooide net alvast wat in de bus.
2 enveloppen met in elk 1 kabel  hello :

1 HDMI kabel van W&M, 2,5m.
1 digitale coax kabel met RU connected connectoren.

De coax gaat tussen de Squeezebox en receiver. Zou een verbetering moeten geven t.o.v. de optische kabel. Let's find out
De HDMI kabel is als extra. Handig om een keer de laptop of een ander apparaat aan te sluiten op de tv. Of als ik ooit die dikke nieuwe receiver aan kan (mag) schaffen zodat ik met maar 1 HDMI kabel naar de tv hoef.

Wat me bij de coax kabel al direct bij de eerste tonen opviel was dat het geluid voller (lees: dieper) is. Er is meer bass aanwezig. Niet erg want dat miste ik wat (als in: geen goeie akoestiek). Uitgebreid testen moet ik ooit nog doen maar de eertse indrukken zijn positief.

Blij! pompom
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32

Citaat van: QuattroNL op november 30, 2011, 18:11:35
Zo, Sinterklaas gooide net alvast wat in de bus.
2 enveloppen met in elk 1 kabel  hello :

1 HDMI kabel van W&M, 2,5m.
1 digitale coax kabel met RU connected connectoren.

De coax gaat tussen de Squeezebox en receiver. Zou een verbetering moeten geven t.o.v. de optische kabel. Let's find out
De HDMI kabel is als extra. Handig om een keer de laptop of een ander apparaat aan te sluiten op de tv. Of als ik ooit die dikke nieuwe receiver aan kan (mag) schaffen zodat ik met maar 1 HDMI kabel naar de tv hoef.

Wat me bij de coax kabel al direct bij de eerste tonen opviel was dat het geluid voller (lees: dieper) is. Er is meer bass aanwezig. Niet erg want dat miste ik wat (als in: geen goeie akoestiek). Uitgebreid testen moet ik ooit nog doen maar de eertse indrukken zijn positief.

Blij! pompom
Leuk is dat he; je set tweaken. Vooral ook als het positief uitpakt.

Sander.

QuattroNL

Citaat van: xander32 op november 30, 2011, 18:25:13Leuk is dat he; je set tweaken. Vooral ook als het positief uitpakt.
Helemaal leuk als het low-budget tweaken is  :-P
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

QuattroNL

Sinterklaas had vandaag nog meer bij zich: een Oppo BDP83  hello
Via iemand van dat andere forum gekocht, die wilde upgraden naar de 93.
Had het liefst een SE gewild maar die zijn ook 2e hands nog stevig aan de prijs.
En ach, 2-ch stereo digitaal aansluiten is ook geen ramp, de DAC in m'n SR7200 doet het meer dan prima  8-)

Zo, nu kunnen we eindelijk weer met een beetje fatsoen (=kwaliteit) cd's en dvd's beluisteren en bekijken.
Voorheen kon dat wel via de PS3 maar da's toch behelpen.
Die PS3 gaat voorlopig even naar zolder omdat ik momenteel toch niet speel en alle 3 de HDMI inputs bezet zijn. In het nieuwe huis komt dat allemaal wel weer (racen met een stuurtje op de bank in full-HD en surround sound is toch wel kicken hoor  HB).

Zo, voorlopig mag ik een jaar niks upgraden/aanschaffen  nonono
:-D
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

xander32

Citaat van: QuattroNL op december 02, 2011, 15:41:44
Sinterklaas had vandaag nog meer bij zich: een Oppo BDP83  hello
Via iemand van dat andere forum gekocht, die wilde upgraden naar de 93.
Had het liefst een SE gewild maar die zijn ook 2e hands nog stevig aan de prijs.
En ach, 2-ch stereo digitaal aansluiten is ook geen ramp, de DAC in m'n SR7200 doet het meer dan prima  8-)

Zo, nu kunnen we eindelijk weer met een beetje fatsoen (=kwaliteit) cd's en dvd's beluisteren en bekijken.
Voorheen kon dat wel via de PS3 maar da's toch behelpen.
Die PS3 gaat voorlopig even naar zolder omdat ik momenteel toch niet speel en alle 3 de HDMI inputs bezet zijn. In het nieuwe huis komt dat allemaal wel weer (racen met een stuurtje op de bank in full-HD en surround sound is toch wel kicken hoor  HB).

Zo, voorlopig mag ik een jaar niks upgraden/aanschaffen  nonono
:-D
Goed bezig, ahum, en wat betreft dat laatste shutup.


:-D Sander.