De set van QuattroNL - Totem Mite wordt Dreamcatcher

Gestart door QuattroNL, maart 05, 2011, 15:35:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

QuattroNL

Hoe ik de speakers ook plaats, meer bass komt er niet.
Van Source Direct af maakt, voor de bass althans, niks uit. De sound wordt wel minder, da's logisch'.
Wel wat met de instellingen van de SR zitten spelen. LFE stond aan e.d. Alles goed gezet (nee, m'n 12 jaar oude SR heeft geen Audessey) maar ook dat mocht niet baten.
PLan B is om toch maar weer de subjes aan te sluiten, parallel dan aan elk kanaal.

Zou m'n versterker dan toch de bottleneck zijn? En is dat dus direct merkbaar in het ontbreken van het laag? De rest van het frequentiebereik gaat prima (sprankelend hoog), ook op hoge volumes (zowel 2-ch als surround). Typisch.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Whisper.nl

Het zijn speakers met een hele mooie sound met een fraai laag.

Aan de speakers zal het zeker niet liggen dat is door jou gehoord en door velen bevestigd.

Misschien toch nog een leuke upgrade nodig in de sfeer van een leuke amp. zoals boven omschreven.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

QuattroNL

Citaat van: Whisper.nl op november 02, 2011, 22:14:36
Het zijn speakers met een hele mooie sound met een fraai laag.

Aan de speakers zal het zeker niet liggen dat is door jou gehoord en door velen bevestigd.

Misschien toch nog een leuke upgrade nodig in de sfeer van een leuke amp. zoals boven omschreven.
Aan de speakers ligt het zeker niet, ik heb gehoord wat ze kunnen: impressive laag!
Amp upgrade zit er even niet in, eerst verhuizen (not to mention: WAF).

We fröbelen rustig verder. Geen haast hoor, ik zit ook nu zeker te genieten van de kwaliteit  :yes:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Whisper.nl

Citaat van: QuattroNL op november 02, 2011, 22:20:06
Citaat van: Whisper.nl op november 02, 2011, 22:14:36
Het zijn speakers met een hele mooie sound met een fraai laag.

Aan de speakers zal het zeker niet liggen dat is door jou gehoord en door velen bevestigd.

Misschien toch nog een leuke upgrade nodig in de sfeer van een leuke amp. zoals boven omschreven.
Aan de speakers ligt het zeker niet, ik heb gehoord wat ze kunnen: impressive laag!
Amp upgrade zit er even niet in, eerst verhuizen (not to mention: WAF).

We fröbelen rustig verder. Geen haast hoor, ik zit ook nu zeker te genieten van de kwaliteit  :yes:

Geef even door wanneer dat het schikt dat ik de ls Van Damme langs breng.

Misschien dat dat een impuls geeft aan het e.e.a.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

QuattroNL

#34
*update:
Zojuist op MP een Marantz DV4200 gekocht voor 3 tientjes  pompom


Waarom deze? Heel makkelijk: m'n zoontje van 2,5 begint ook erg geinteresseerd te raken in het audio/video gebeuren en kijkt graag dvd's. Dat wil ie natuurlijk heeeel graag allemaal zelf doen dus moet ik een speler hebben waarbij het minder erg is als ie iets sloopt. Een simpel en goedkoop apparaat dus.
Met een high-end apparaat ben ik veel te bang dat ie 'm sloopt. Niet dat het zo'n ruig kereltje is (in tegendeel) maar waarom risico lopen? Zo is iedereen blij.
Bijkomend voordeel: hij past perfect in m'n meubel boven m'n SR.

Verder: de enkele dvd of cd die we nog draaien doet het hier ook prima op. De rest streamen we in HQ.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Whisper.nl

Hoi Quattro,

Wouw da's een heel leuk apparaat met een hele nette prijs  HB

Ik neem Janis Ian wel even mee a.s. maandag.

Groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

QuattroNL

Citaat van: Whisper.nl op november 04, 2011, 15:04:15Ik neem Janis Ian wel even mee a.s. maandag.
Graag. En liefst ook die van STS  8-)

Neem ook de bass mee wil je, die ben ik dus bij jou vergeten  :schater:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

Whisper.nl

ik heb zo het gevoel als je die laatste op gaat zetten er ineens een hele hoop laag uit je speakers gaat komen.

groet Whisper
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

QuattroNL

Citaat van: Whisper.nl op november 04, 2011, 15:58:27
ik heb zo het gevoel als je die laatste op gaat zetten er ineens een hele hoop laag uit je speakers gaat komen.
:no:
Zelfs met Massive Attack, waarbij normaal gesproken de (zeer) lage tonen door de kamer rollen, gebeurt nu niks.

We kijken maandag wel hoe en wat.
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

QuattroNL

Zo, whisper is net even langs geweest om de voeten+spikes van de Staff te brengen die hij er niet onder hoeft.
Ik vind ze wel mooi matchen dus dat gaat goed komen.
Ook bracht hij z'n van Damme ls mee. Even zitten spelen en er lijkt iets van verschil hoorbaar te zijn, met name in het laag. Het hoog leek mij van schel klinken maar de tijd was wat kort (helemaal met een dreumes van 2,5 die rondliep) om het goed uit te proberen.
Belangrijkste was dat hij de tas met bass had meegenomen. Hij plaatste de speakers zo'n 1,5m verder uit elkaar, vóór de boekenkast, et voila, er was laag!  pompom
Daar gaan we dus wat verder mee experimenteren en ook dat gaat dus in het nieuwe huis straks helemaal goed komen.

Whisper, bedankt!  notworthy
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

lo

Gelukkig, niet fijn als er geen of bijna geen laag uitkomt.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WilliamB

Je ziet het wel, je luidsprekers iets verzetten kan veel uitmaken.
Succes met je SET.

Gr William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marantz 81

Plaatsing van de speakers in zoverre dat mogelijk is doet echt een hoop ja  :yes:

op sommige punten afstand van de achter/zij wand ,kan het laag ook gewoon bijna weg zijn ,bij gaf 40 cm van achterwand een boost ( staande golven ) 60 cm onrustig en duidelijk minder laag ,80 cm van achterwand is iedeaal maar over het algemeen niet mogelijk ,ook de afstanden tussen de speakers doet een hoop  byebye

Cornelis1921

Citaat van: Marantz 81 op november 07, 2011, 23:14:31
Plaatsing van de speakers in zoverre dat mogelijk is doet echt een hoop ja  :yes:

op sommige punten afstand van de achter/zij wand ,kan het laag ook gewoon bijna weg zijn ,bij gaf 40 cm van achterwand een boost ( staande golven ) 60 cm onrustig en duidelijk minder laag ,80 cm van achterwand is iedeaal maar over het algemeen niet mogelijk ,ook de afstanden tussen de speakers doet een hoop  byebye
:yes: Helaas is er bij veel forummers een gegeven. Ga mijn speakers ook heropstellen: verder uit de wand (nu ±25cm => 50cm) en dichter bij elkaar (nu ±3m => 2,5m) en ik ga ook met indraaihoek experimenteren. Kan nu niet: staan nu op spikes op muntjes (sinds de verhuizing).
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

QuattroNL

En na een paar dagen staat de DV4200 alweer op zolder. Ding slaat over als de neet  nopompom
En natuurlijk is ie verkocht als 'werkt prima'.
Heb het nog wel gereclameerd maar dat mocht niet baten.
Ach, gelukkig zijn het maar 3 tientjes.

Ik ga nog wel proberen de laser te reinigen (alcohol op een wattenstaafje) en eens zien of ik de capaciteit van de laser nog wat kan opvoeren (alle potmeters naar rechts draaien, toch?  clown1). Werkt dat niet dan is het een enkeltje kliko  :-(

Ik wacht nu wel tot er een geschikte BD5004 voorbij komt zodat de huidige Samsung dvd-speler die nu bij m'n vrouw op de kamer staat naar beneden kan (zodat m'n zoontje ook wat met dvd's kan klooien: jong geleerd.....).
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB