Welke versterker?

Gestart door pietjepc, februari 27, 2011, 20:54:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

Citaat van: jwx op februari 27, 2011, 23:57:43
The question is heel makkelijk het is niet erg om soms wel is op een eigen fout terug te komen of iets toe te geven

:yes:
In een discussie is dat 1 van de randvoorwaarden.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Citaat van: jwx op februari 27, 2011, 23:59:09
En hoe moeilijk het soms is om de discussie of dialoog in takt te houden ondanks andere gedachtes of ideeen

Inderdaad, maar wees gerust al doende leert men :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op februari 28, 2011, 00:01:27
Inderdaad, maar wees gerust al doende leert men :yes:

groet,

lo

ben soms zo eigenwijs dat ik denk dat ik alles beter weet  :evil:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Mij ontgaat in ieder geval de logica waarom een cd speler zou moeten matchen met een versterker ,kijk ik heb heus wel verschil waargenomen wanneer een cd speler op versterker A of B is aangesloten en dat gevoel zou net zo goed tussen de oortjes kunnen zitten....maar toch is het niet logisch ,mijn idee is namelijk dat een versterker moet matchen met de luidsprekers en daar kan men ook wel een logische redenering aan toeschrijven
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op februari 28, 2011, 00:42:12
Mij ontgaat in ieder geval de logica waarom een cd speler zou moeten matchen met een versterker ,kijk ik heb heus wel verschil waargenomen wanneer een cd speler op versterker A of B is aangesloten en dat gevoel zou net zo goed tussen de oortjes kunnen zitten....maar toch is het niet logisch ,mijn idee is namelijk dat een versterker moet matchen met de luidsprekers en daar kan men ook wel een logische redenering aan toeschrijven

dat is er volgens mij door de markt in gebracht Marco en dan geloven veel mensen het denk ik
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

TurboMarco

Ja en nee john ,er wil namelijk nog wel eens verschil in de uitgang spanning zitten bij cd spelers ,daar zie je nog wel eens dat versterkers daar anders op reageren .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: Marco op februari 28, 2011, 01:02:52
Ja en nee john ,er wil namelijk nog wel eens verschil in de uitgang spanning zitten bij cd spelers ,daar zie je nog wel eens dat versterkers daar anders op reageren .


wat is de  norm ook alweer 2 volt en de huidige generatie is volgens mij zelfs meer je ziet vaak problemen daarmee

"vroeger" had je altijd fixed en variable als outputs
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

pietjepc

Citaat van: Marco op februari 28, 2011, 00:42:12
Mij ontgaat in ieder geval de logica waarom een cd speler zou moeten matchen met een versterker ,kijk ik heb heus wel verschil waargenomen wanneer een cd speler op versterker A of B is aangesloten en dat gevoel zou net zo goed tussen de oortjes kunnen zitten....maar toch is het niet logisch ,mijn idee is namelijk dat een versterker moet matchen met de luidsprekers en daar kan men ook wel een logische redenering aan toeschrijven
Ik had het idee dat een versterker van het kaliber pm4001 mijn cd-speler tekort zou doen. Maar jij geeft nu aan dat ik de versterker beter op de luidsprekers af kan stemmen of begrijp ik dat verkeerd?
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Lion of Judah

Citaat van: pietjepc op februari 28, 2011, 13:20:10
Ik had het idee dat een versterker van het kaliber pm4001 mijn cd-speler tekort zou doen. Maar jij geeft nu aan dat ik de versterker beter op de luidsprekers af kan stemmen of begrijp ik dat verkeerd?

Ja zo las ik het ook. Ik zou je dat advies trouwens ook geven.
Als het gaat om de combi tussen versterker en cd speler dan zou je misschien kunnen stellen dat de  eigenschappen overeen zouden moeten komen. Stel dat je op zoek bent naar een rustig hoog (ik noem maar wat) en je cd speler heeft die specifieke eigenschap dan zou het  onlogisch kunnen zijn om dit te combineren met een versterker die juist een wat feller hoog geeft. Voor wat het waard is hoor en of je dat op die manier hoort of ervaart  is een tweede.
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC

Marantz 81

ik zou opzoek gaan naar een mooie PM17   :yes:

Marantz 81


gerard

Citaat van: pietjepc op februari 27, 2011, 22:08:53
Het ziet er inderdaad erg fraai uit :yes: Voor nu neem ik voor mezelf mijn cd17 maar even als uitgangspunt. daarbij zou een van de andere versterkers al een hele upgrade zijn.

Een PM 17 levert 60w/8 ohm en er zijn erg veel positieve reakties over deze versterker te vinden!
Als je luidsprekers hebt met een redelijk rendement richting de 90 dB is dat meestal wel genoeg voor huiskamer gebruik.
Trouwens vind niet iedereen (zie review's) de KI beter dan de MK2 terwijl je dat wel zou verwachten...?

Een PM14 of 16 levert "maar" 20W per kanaal meer, zal iets makkelijker luidsprekers met een lage impedantie of lager rendement aan kunnen sturen.
Tevens een stuk groter, moet je maar net mooi vinden  :|
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

lo

De 14 levert 100W aan 8 ohm en 200W aan 4 ohm.  :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

gerard

oké  scheelt "iets"  :-)

de pm 16: 2x90/8 ohm en 2x150/4 ohm
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

 stupid


Wat de ''pm 14'' meer in huis heeft , boven de 16 of 17 , is niet niks .( alleen al gezien de specs die ''LO '' op schreef)

Persoonlijk (LET WEL PERSOONLIJK HE!!!!!!!!) ben ik niet weg van de 16 en ''pm17'' , maar de ''pm14'' daar in tegen vind van een heel andere orde , en daar zou ik wel ( voor langere of kortere ? tijd) naar kunnen luisteren
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun