Welke versterker?

Gestart door pietjepc, februari 27, 2011, 20:54:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietjepc

Hoi,

Een tijdje terug heb ik de cd17 van Huub overgenomen. Uiteraard een enorme verbetering t.o.v. de dv4001 waar de cd's anders hun rondjes in draaiden HB.
Nu heb ik als versterker een pm4001, maar denk dat ik de cd-speler hiermee tekort doe. Ben dus om me heen aan het kijken voor een andere versterker. De pm17 zou mooi bij de cd17 passen, maar heb ook een pm16 en 14 zien staan. Zijn deze beter/minder? Graag jullie advies.

Pieter
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op februari 27, 2011, 20:54:35
Hoi,

Een tijdje terug heb ik de cd17 van Huub overgenomen. Uiteraard een enorme verbetering t.o.v. de dv4001 waar de cd's anders hun rondjes in draaiden HB.
Nu heb ik als versterker een pm4001, maar denk dat ik de cd-speler hiermee tekort doe. Ben dus om me heen aan het kijken voor een andere versterker. De pm17 zou mooi bij de cd17 passen, maar heb ook een pm16 en 14 zien staan. Zijn deze beter/minder? Graag jullie advies.

Pieter

ze hebben meer vermogen de en ze zijn in rang orde ook wat "beter"
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Ik denk dat die drie, voorwat betreft muzikaliteit en klankkleur, niet zoveel voor elkaar onder zullen doen. De 16 en 14 zijn natuurlijk wel krachtiger versterkers dan de 17 maar ze passen qua looks heel erg goed bij de CD17. Het ligt er een beetje aan denk ik wat voor speakers je ermee wil aansturen, of gaan sturen in de toekomst. Heb je dus een krachtige versterker nodig of mag het iets minder? De PM14 heeft de mogelijk heid tot bi-wire en/of twee speaker paren. De 16 ook volgens mij, maar de 17 niet. Tsja......

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

En wordt bijvoorbeeld de pm17, destijds uit de hogere serie, nu ook ingelopen door, bijv. de pm7004 uit de
middenklasse? (corrigeer mij als het niet de middenklasse is redface)
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: pietjepc op februari 27, 2011, 21:12:47
En wordt bijvoorbeeld de pm17, destijds uit de hogere serie, nu ook ingelopen door, bijv. de pm7004 uit de
middenklasse? (corrigeer mij als het niet de middenklasse is redface)

nee vind ik absoluut niet niet te vergelijken in eerste plaats al qua de gebruikte materialen


soms heb je wel is een absolute topper onder de instap versterkers zoals bij Rotel ooit de RA-935bx
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

De PM14, 16 en 17 zijn uit de Premium serie. De PM7004 uit de range serie, een klasse lager dus. Of de oudere PM's ingehaald worden waag ik te betwijfelen. Gisteren bij @marantz81 op luisterbezoek geweest. Hij heeft voorheen een PM7001, daana even een yamaha versterker, en nu een PM15S1. Deze laatste steekt er, in mijn visie, bij de vorige twee met kop en schouders bovenuit. Wat ik wel denk is dat marantz de "klankkleur" in de loop der jaren iets aan het veranderen is, iets meer van het warme af.

groet,

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

joep

Helemaal mee eens de PM15S1 zou je zeker op niveau van de 14 kunnen zetten denk zelfs ietsje hoger.
De 16 en 17 zitten er tegenaan maar halen het niveau net niet.
De PM7001 staat echt een trapje lager.

De PM15S1 heeft verder het voordeel dat hij o zo mooi past bij een SA-15 of ST-15.

Maar ik ben natuurlijk een beetje vooringenomen.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

pietjepc

Citaat van: joep op februari 27, 2011, 21:46:38
Helemaal mee eens de PM15S1 zou je zeker op niveau van de 14 kunnen zetten denk zelfs ietsje hoger.
De 16 en 17 zitten er tegenaan maar halen het niveau net niet.
De PM7001 staat echt een trapje lager.

De PM15S1 heeft verder het voordeel dat hij o zo mooi past bij een SA-15 of ST-15.

Maar ik ben natuurlijk een beetje vooringenomen.
Het ziet er inderdaad erg fraai uit :yes: Voor nu neem ik voor mezelf mijn cd17 maar even als uitgangspunt. daarbij zou een van de andere versterkers al een hele upgrade zijn.
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

JohnWx

Citaat van: lo op februari 27, 2011, 21:19:25
De PM14, 16 en 17 zijn uit de Premium serie. De PM7004 uit de range serie, een klasse lager dus. Of de oudere PM's ingehaald worden waag ik te betwijfelen. Gisteren bij @marantz81 op luisterbezoek geweest. Hij heeft voorheen een PM7001, daana even een yamaha versterker, en nu een PM15S1. Deze laatste steekt er, in mijn visie, bij de vorige twee met kop en schouders bovenuit. Wat ik wel denk is dat marantz de "klankkleur" in de loop der jaren iets aan het veranderen is, iets meer van het warme af.

groet,

lo

Hoe moet je dan het vorige geluid noemen LO ? slecht of matig ? dat kan ik niet rijmen want als je bij 98% van de mensen ipv de nieuwe versterker de vorige terug plaatst ze het niet horen

Dan is het niet meer reeel al die vorige versterkers die zijn dan slecht want deze steekt er met kop en schouders boven uit terwijl iedereen nog steeds de band of de zangeres herkend

Vind altijd grappig dat iedereen zijn laatste aankoop het beste vinden dat komt voor mij ook omdat er centjes mee gemoeid zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Je hebt helemaal gelijk.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op februari 27, 2011, 23:32:24
Je hebt helemaal gelijk.

Weet je wat zo grappig is LO

ondertussen ben ik aan het surfen op hififorum en kom ik via een link op de site van Audio Clinic en ben dat aan het doorlezen

reuze interessant over de verschillende versterkers clipping etc.etc. en ga ik weer anders denken


Dus ik heb wel gelijk als ik zakelijk denk maar als ik op gevoel ga denken weet ik het niet en het vaakst komt mijn zakelijke antwoord het eerst naar voren en pas later gaan we het anders benaderen / inzien

Dus wat is gelijk LO
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

lo

Thats the question. :-D

Ik vind die materie ook altijd verrekte interessant. Proberen te snappen waar de verschillen vandaan komen, als die er inderdaad al zijn. Van de andere kant heb ik daar eigenlijk niet zoveel aan, het gaat erom wat je beleving is, hoe je het hoort cq ervaart. Kun je het allemaal benoemen wat de verschillen zijn? Soms wel soms niet. Speelt de invloed van de geest een grotere rol dan die van het gehoor? Wie zal het zeggen.
Belangrijk voor mij persoonlijk is hoe of ik het ervaar. Wat de oorzaak daarvan is kan me, inmiddels, eigenlijk geen biet schelen. Ik kan alleen maar over mijn ervaringen praten voor wat ze waard zijn. Beredeneren kan ik ook (vroeger heb ik geleerd om een probleem bij een auto terug te beredeneren naar een gietgal in het inlaatspruitstuk van die auto) Gelukkig hoef ik dat niet meer :-)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op februari 27, 2011, 23:51:21
Thats the question. :-D

Ik vind die materie ook altijd verrekte interessant. Proberen te snappen waar de verschillen vandaan komen, als die er inderdaad al zijn. Van de andere kant heb ik daar eigenlijk niet zoveel aan, het gaat erom wat je beleving is, hoe je het hoort cq ervaart. Kun je het allemaal benoemen wat de verschillen zijn? Soms wel soms niet. Speelt de invloed van de geest een grotere rol dan die van het gehoor? Wie zal het zeggen.
Belangrijk voor mij persoonlijk is hoe of ik het ervaar. Wat de oorzaak daarvan is kan me, inmiddels, eigenlijk geen biet schelen. Ik kan alleen maar over mijn ervaringen praten voor wat ze waard zijn. Beredeneren kan ik ook (vroeger heb ik geleerd om een probleem bij een auto terug te beredeneren naar een gietgal in het inlaatspruitstuk van die auto) Gelukkig hoef ik dat niet meer :-)

groet,

lo

The question is heel makkelijk het is niet erg om soms wel is op een eigen fout terug te komen of iets toe te geven
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

En hoe moeilijk het soms is om de discussie of dialoog in takt te houden ondanks andere gedachtes of ideeen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.