Sinds eind oktober 2010 heb ik een Marantz NA7004. Over het algemeen werkt de NA7004 naar tevredenheid, maar er zit wel een aantal bugs in de software:
1- Als ik het apparaat inschakel en ga luisteren naar DAB of internet radio dan gaat dat normaal, maar als ik dan vervolgens een internetzender kies uit de favorieten, dan komt het vaak voor dat de buffer op 0 % blijft staan en de zender dus niet hoorbaar wordt. Ook andere internet radio stations die je via de favorieten oproept hebben dan dit probleem. Als ik dan vervolgens naar een favoriet ga welke een DAB zender oproept, vervolgens weer via favorieten een internetzender kies, dan speelt hij die internetzender wel gewoon af. Het is dus geen netwerk/internet probleem, lijkt mij. Het lijkt wel of het initialiseren van de internetverbinding niet goed verloopt. Nogal kwalijk voor Marantz, een merk met naam en faam. Teleurgesteld dus...
2 - Bij een Firmware upgrade blijft de naamgeving van de lijst Favorieten is nog wel intact, en b.v. DAB zenders die als favoriet zijn opgeslagen zijn wel weer oproepbaar, maar favoriete Internet radio zenders zijn niet meer oproepbaar: "list empty" is dan op het scherm te zien. Al mijn favoriete internetzenders zijn nu dus weg...zucht....
3 - Als je Radio6 op DAB opzoekt heet het station gewoon "Radio 6", maar zodra je deze opgeslagen hebt als favoriet, bevat de naam behalve Radio 6 ook nog allerlei rare tekens, inclusief een chinees karakter.
Voorheen gebruikte ik een Logitech Squeezebox, met waanzinnig slechte (instabiele) software. Ik had gehoopt voor 800 euro iets fatsoenlijks te kopen bij Marantz. Helaas is dat niet volledig gelukt. Sinds oktober drie firmware upgrades gehad, die geen van de bovenstaande problemen hebben kunnen verhelpen. Imago van Marantz heeft dus een flinke deuk opgelopen wat mij betreft.