NA7004

Gestart door Silvester, februari 26, 2011, 15:42:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silvester

Sinds eind oktober 2010 heb ik een Marantz NA7004. Over het algemeen werkt de NA7004 naar tevredenheid, maar er zit wel een aantal bugs in de software:

1- Als ik het apparaat inschakel en ga luisteren naar DAB of internet radio dan gaat dat normaal, maar als ik dan vervolgens een internetzender kies uit de favorieten, dan komt het vaak voor dat de buffer op 0 % blijft staan en de zender dus niet hoorbaar wordt. Ook andere internet radio stations die je via de favorieten oproept hebben dan dit probleem. Als ik dan vervolgens naar een favoriet ga welke een DAB zender oproept, vervolgens weer via favorieten een internetzender kies, dan speelt hij die internetzender wel gewoon af. Het is dus geen netwerk/internet probleem, lijkt mij. Het lijkt wel of het initialiseren van de internetverbinding niet goed verloopt. Nogal kwalijk voor Marantz, een merk met naam en faam. Teleurgesteld dus...

2 - Bij een Firmware upgrade blijft de naamgeving van de lijst Favorieten is nog wel intact, en b.v. DAB zenders die als favoriet zijn opgeslagen zijn wel weer oproepbaar, maar favoriete  Internet radio zenders zijn niet meer oproepbaar: "list empty" is dan op het scherm te zien. Al mijn favoriete internetzenders zijn nu dus weg...zucht....

3 - Als je Radio6 op DAB opzoekt heet het station gewoon "Radio 6", maar zodra je deze opgeslagen hebt als favoriet, bevat de naam behalve Radio 6 ook nog allerlei rare tekens, inclusief een chinees karakter.

Voorheen gebruikte ik een Logitech Squeezebox, met waanzinnig slechte (instabiele) software. Ik had gehoopt voor 800 euro iets fatsoenlijks te kopen bij Marantz. Helaas is dat niet volledig gelukt. Sinds oktober drie firmware upgrades gehad, die geen van de bovenstaande problemen hebben kunnen verhelpen. Imago van Marantz heeft dus een flinke deuk opgelopen wat mij betreft.

joep

En er blijven mensen maar op verkeerde plaatsen posten ....zucht....

JohnWx

als je hierdoor een merk een flinke deuk door laat oplopen kan je in deze nieuwe media elk merk afschrijven


als ik ergens lid van word bij een forum stel ik me eerst voor ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

Als je voor een product gaat van een fabrikant waarvoor het betreffende product een eerste serie betreft loop je nu eenmaal het risico op "bugs". Ik wil daarme niet zeggen dat dat ok is maar dat is altijd zo geweest en zal nooit anders worden.

Daarom kijk ik zelf bij nieuwe ontwikkelingen (lees: producten) in eerste instantie de kat uit de boom. Ik wacht vaak bewust tot dat een serie al een tijdje meegaat, tot het moment dat een product zich als zijnde betrouwbaar heeft bewezen  :wink:.


Sander.


Citaat van: Silvester op februari 26, 2011, 15:42:51
Sinds eind oktober 2010 heb ik een Marantz NA7004. Over het algemeen werkt de NA7004 naar tevredenheid, maar er zit wel een aantal bugs in de software:

1- Als ik het apparaat inschakel en ga luisteren naar DAB of internet radio dan gaat dat normaal, maar als ik dan vervolgens een internetzender kies uit de favorieten, dan komt het vaak voor dat de buffer op 0 % blijft staan en de zender dus niet hoorbaar wordt. Ook andere internet radio stations die je via de favorieten oproept hebben dan dit probleem. Als ik dan vervolgens naar een favoriet ga welke een DAB zender oproept, vervolgens weer via favorieten een internetzender kies, dan speelt hij die internetzender wel gewoon af. Het is dus geen netwerk/internet probleem, lijkt mij. Het lijkt wel of het initialiseren van de internetverbinding niet goed verloopt. Nogal kwalijk voor Marantz, een merk met naam en faam. Teleurgesteld dus...

2 - Bij een Firmware upgrade blijft de naamgeving van de lijst Favorieten is nog wel intact, en b.v. DAB zenders die als favoriet zijn opgeslagen zijn wel weer oproepbaar, maar favoriete  Internet radio zenders zijn niet meer oproepbaar: "list empty" is dan op het scherm te zien. Al mijn favoriete internetzenders zijn nu dus weg...zucht....

3 - Als je Radio6 op DAB opzoekt heet het station gewoon "Radio 6", maar zodra je deze opgeslagen hebt als favoriet, bevat de naam behalve Radio 6 ook nog allerlei rare tekens, inclusief een chinees karakter.

Voorheen gebruikte ik een Logitech Squeezebox, met waanzinnig slechte (instabiele) software. Ik had gehoopt voor 800 euro iets fatsoenlijks te kopen bij Marantz. Helaas is dat niet volledig gelukt. Sinds oktober drie firmware upgrades gehad, die geen van de bovenstaande problemen hebben kunnen verhelpen. Imago van Marantz heeft dus een flinke deuk opgelopen wat mij betreft.

Silvester

Joep is right. Kan de moderator dit topic op de juiste plaats zetten?

joep

Citaat van: Silvester op februari 26, 2011, 16:55:22
Joep is right. Kan de moderator dit topic op de juiste plaats zetten?

Voel je je nu ook zo rot, zelf kun je het niet herstellen. Ik voel me dan altijd enorm dom.
Ga dan ook meestal in mijn bed liggen met het kussen over mijn hoofd.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

sattie

Van de week was er weer een nieuwe update, heb je die al eens gedaan ?

ronrhe

Ik heb dit apparaat reeds enkele maanden en was daarbij een van de eerste. het enige positieve wat ik kan melden is dat de geluidskwaliteit op een redelijk to goed niveau is.
De rest van de zaken als bediening en ondersteuning vind ik absoluut waardeloos.
De Bediening is zeer primitief, zeker in vergelijking tot een squeezebox. De wiz-app is zeker geen grote verbetering. De interface is ronduit slecht van de app.
De ondersteuning van marantz is echt een dieptepunt. Nergens kun je fatsoenlijk terug vinden wat de vernieuwingen in de firmware zijn. Na een update ben je gewoon al je favouriten kwijt en kun je weer opnieuw beginnen.
Na de laatste update is heel radiomarantz ineens vervangen door denonradio. Nergens iets over terug te vinden.
Er wordt groots aangekondigd dat je allerlei media als last fm enz kunt gebruiken. Maar helaas niets is mogelijk, maar je moet wel het volledige bedrag betalen. Een ondersteuning voor spotify, wat in nederland wel mogelijk is, zit er niet is. Waardeloos!

Ik heb altijd marantz aparatuur gehad, maar wat ze tegenwoordig uitbrengen haalt het niet bij de kwaliteit die ze vroeger maakte. Wat mij betreft sluit is me aan bij de mening dat marantz een flinke deuk heeft opgenomen.

JohnWx

Citaat van: ronrhe op maart 06, 2011, 11:46:35
Ik heb dit apparaat reeds enkele maanden en was daarbij een van de eerste. het enige positieve wat ik kan melden is dat de geluidskwaliteit op een redelijk to goed niveau is.
De rest van de zaken als bediening en ondersteuning vind ik absoluut waardeloos.
De Bediening is zeer primitief, zeker in vergelijking tot een squeezebox. De wiz-app is zeker geen grote verbetering. De interface is ronduit slecht van de app.
De ondersteuning van marantz is echt een dieptepunt. Nergens kun je fatsoenlijk terug vinden wat de vernieuwingen in de firmware zijn. Na een update ben je gewoon al je favouriten kwijt en kun je weer opnieuw beginnen.
Na de laatste update is heel radiomarantz ineens vervangen door denonradio. Nergens iets over terug te vinden.
Er wordt groots aangekondigd dat je allerlei media als last fm enz kunt gebruiken. Maar helaas niets is mogelijk, maar je moet wel het volledige bedrag betalen. Een ondersteuning voor spotify, wat in nederland wel mogelijk is, zit er niet is. Waardeloos!

Ik heb altijd marantz aparatuur gehad, maar wat ze tegenwoordig uitbrengen haalt het niet bij de kwaliteit die ze vroeger maakte. Wat mij betreft sluit is me aan bij de mening dat marantz een flinke deuk heeft opgenomen.


het zijn altijd gebruikers fouten  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

#10
Waarom dan ongezien/gehoord voor een NA 7004 gegaan terwijl er bijvoorbeeld vele positieve ervaringen zijn met diverse Logitech producten? Dan neem je zelf een risico ...

Sander.
Citaat van: ronrhe op maart 06, 2011, 11:46:35
Ik heb dit apparaat reeds enkele maanden en was daarbij een van de eerste. het enige positieve wat ik kan melden is dat de geluidskwaliteit op een redelijk to goed niveau is.
De rest van de zaken als bediening en ondersteuning vind ik absoluut waardeloos.
De Bediening is zeer primitief, zeker in vergelijking tot een squeezebox. De wiz-app is zeker geen grote verbetering. De interface is ronduit slecht van de app.
De ondersteuning van marantz is echt een dieptepunt. Nergens kun je fatsoenlijk terug vinden wat de vernieuwingen in de firmware zijn. Na een update ben je gewoon al je favouriten kwijt en kun je weer opnieuw beginnen.
Na de laatste update is heel radiomarantz ineens vervangen door denonradio. Nergens iets over terug te vinden.
Er wordt groots aangekondigd dat je allerlei media als last fm enz kunt gebruiken. Maar helaas niets is mogelijk, maar je moet wel het volledige bedrag betalen. Een ondersteuning voor spotify, wat in nederland wel mogelijk is, zit er niet is. Waardeloos!

Ik heb altijd marantz aparatuur gehad, maar wat ze tegenwoordig uitbrengen haalt het niet bij de kwaliteit die ze vroeger maakte. Wat mij betreft sluit is me aan bij de mening dat marantz een flinke deuk heeft opgenomen.

Deaddust

Nu dat ik dit zo lees denk ik ga toch maar eens bij jullie vragen.

Zit zelf ook naar de NA7004 te kijken omdat ik voor mijn gevoel uit mijn PlayonHD streamer zeker niet de maximale kwaliteit uit FLAC haal maar ik twijfel of ik nu voor een NA7004 moet gaan of voor een Logitech Squeezebox.

Zie op marktplaats voor leuke prijzen nog wel eens een squeezebox staan of kan ik dan beter gaan voor een Duet ...of toch gewoon sparen voor de NA7004..?


WimPeu

Zou blind voor een nieuwe Squeezebox Touch gaan. Zelfs zonder externe DAC klinkt ie al erg goed. De firmware ondersteuning is top. Speelt HD audio, mooi display, Spotify ondersteuning, speelt live cd's gapless, scheelt een hoop centjes, minder ruimte in je kast...moet ik nog meer voordelen tov de NA noemen???
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Ook vrouw-vriendelijk niet te vergeten...
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Deaddust

Heren,

Bedankt ik ga me focussen op de logitech mogelijkheden en vrouw vriendelijkheid is ook zeker belangrijk: :)