HiFi in plaats van Home Theater?

Gestart door cz79, februari 18, 2011, 07:44:48

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

ja betere door ken geselecteerde componenten in de voorversterker  :-)

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 20, 2011, 22:11:03
ja betere door ken geselecteerde componenten in de voorversterker  :-)

die begrijp ik niet

je ontwerpt een versterker om een signaal te versterken

en door andere componenten klinkt het aangebode signaal anders ?

ik ga dat niet begrijpen en dus niet snappen

zal wel weer iets wel of niet waarneembaar zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Marantz 81

ach ja wat zou de wereld toch saai zijn als alles hetzelfde klinkt en nergens verschil inzit

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 20, 2011, 22:16:31
ach ja wat zou de wereld toch saai zijn als alles hetzelfde klinkt en nergens verschil inzit

kijk dat speakers anders klinken begrijp ik en dat er een klein beetje verschil in cd spelers zijn snap ik ook maar als je componenten veranderd met dezelfde waardes alleen duurder word hij muzikaler

je roept iets maar een uitleg is er niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Het enige wat telt is een zo goed mogelijke getrouwheid van het orgineel als je het muzikaler maakt ben je niet met HiFi bezig maar met een eigen interpretatie van de werkelijkheid

lo

Vriend van me heeft een aantal jaar geleden ook een PM7001 gekocht in combi met de bijbehorende SACD spelert. We hebben samen bij hobohifi in R-dam naar het verschil zitten luisteren tussen een 7001 en een 7001KI. Verschil was naar onze mening duidelijk waarneembaar in het voordeel van de KI, mn dynamiek won bij de KI.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

ik heb er veel over gelezen  :-) in het verschil tussen de gewone pm7001 en pm7001ki

verder valt er naar mijn mening niet zoveel uit te leggen ook ik heb zelf al aardig wat versterkers gehad en daar zit toch wel een aardig verschil in

als een PM5004 net zo goed klinkt als een PM15S2  ,dan ben je lekker goedkoop uit  clown1

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 20, 2011, 22:28:37
ik heb er veel over gelezen  :-) in het verschil tussen de gewone pm7001 en pm7001ki

verder valt er naar mijn mening niet zoveel uit te leggen ook ik heb zelf al aardig wat versterkers gehad en daar zit toch wel een aardig verschil in

als een PM5004 net zo goed klinkt als een PM15S2  ,dan ben je lekker goedkoop uit  clown1

je hebt helemaal gelijk je kan ook echt zeggen van die een na laatste herken ik gelijk en mij 3 na laatste haal ik er ook gelijk uit als ik het hoor spelen over mijn speakers

en alles wat ik lees is waar

volgens mij snap je de basis van een versterker niet maar dat geeft niet

JohnWx

Citaat van: lo op februari 20, 2011, 22:27:40
Vriend van me heeft een aantal jaar geleden ook een PM7001 gekocht in combi met de bijbehorende SACD spelert. We hebben samen bij hobohifi in R-dam naar het verschil zitten luisteren tussen een 7001 en een 7001KI. Verschil was naar onze mening duidelijk waarneembaar in het voordeel van de KI, mn dynamiek won bij de KI.

groet,

lo

Dat kan ik begrijpen de dynamiek door een verandering van de dempingsfaktor van de versterker

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 20, 2011, 22:28:37

En waarom denk je dat mensen duur uit zijn ?

Je bent een aardig forum lid maar vaak roep je maar wat met dat is beter dat is slechter maar waarom dan ? en wat doet het anders dan alleen maar te zeggen dat heb ik zo gehoord

Marantz 81

ja ik heb die blind testen ook gelezen , en zoveel meningen van mensen die lopen ook zo uiteen  :-)
en loopt ook aaltijd weer uit op eindeloze discussie,s

het gaat er toch ook om wat jezelf hoort en ervaart  pompom wees een blij man zou ik zeggen indien je een pm5004 koopt en nooit meer hoeft te upgraden omdat er geen verschil te horen is voor diegene

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op februari 20, 2011, 22:45:01
ja ik heb die blind testen ook gelezen , en zoveel meningen van mensen die lopen ook zo uiteen  :-)
en loopt ook aaltijd weer uit op eindeloze discussie,s

het gaat er toch ook om wat jezelf hoort en ervaart  pompom wees een blij man zou ik zeggen indien je een pm5004 koopt en nooit meer hoeft te upgraden omdat er geen verschil te horen is voor diegene

Die blind testen hebben uitgewezen dat er niemand zijn eigen versterker uit haalt dus daar kunnen de meningen niet over verschillen alleen heel veeelllll mensen gaan het niet aan een ABX test

Ik denk alleen dat ze er dan achter komen dat ze misschien wel heel veel geld hebben betaald terwijl het ook voor heeelll veel minder kon

Een versterker is nog net zo ontworpen als 40 jaar geleden alleen ze moeten wel elk jaar een line up op de markt brengen en verzinnen ze wat nieuws

Zelfde als een gewone versie t.o.v een KI dan heeft Kennie hem dus niet juist ontworpen de eerste keer n.m.i

lo

Citaat van: jwx op februari 20, 2011, 22:43:33
Dat kan ik begrijpen de dynamiek door een verandering van de dempingsfaktor van de versterker

Ik weet niet of dit alleen van de demingsfactor afhankelijk is?
Voorbeeld: Mijn voormalige PM14 had een dempingsfactor van 150, mijn E-450 een dempingsfactor van 120. 1 van de redenen waarom ik naar de E-450 ben overgegaan is de enorme dynamiek winst tov de PM14.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

JohnWx

Citaat van: lo op februari 20, 2011, 22:48:46
Ik weet niet of dit alleen van de demingsfactor afhankelijk is?
Voorbeeld: Mijn voormalige PM14 had een dempingsfactor van 150, mijn E-450 een dempingsfactor van 120. 1 van de redenen waarom ik naar de E-450 ben overgegaan is de enorme dynamiek winst tov de PM14.

groet,

lo

Je weet LO Accuphase staat boven alles

en dat snap ik ook nog wel duo mono van de E450 LO

lo