HiFi in plaats van Home Theater?

Gestart door cz79, februari 18, 2011, 07:44:48

Vorige topic - Volgende topic

cz79

Beste forumgenoten,

ik ben serieus van plan om een overstap te gaan maken naar HiFi Stereo in plaats van Home Theater (mits de verkoop van mijn huidige apparatuur doorgaat natuurlijk), mijn oog is daarbij gevallen op een aantal versterkers.
Ik wil vooralsnog de SA7001 gewoon houden en enkel de versterker veranderen;

-Primare I21
-ARCAM FMJ A22
-Roksan Kandy K2
-Sugden Mystro
-Classé CAP80
-Marantz PM15 S1/2 (zie ik momenteel nergens tweedehands te koop staan)
-Marantz PM17MkII

Het zijn er best wel wat, maar ik hoop dat iemand me een advies kan geven.
De versterker wordt geplaatst icm Monitor Audio RS8 en dus de SA7001

FYI: Ik draai verschillende soorten muziek maar Allan Taylor, Sara K, Eric Clapton etc blijven de favorieten

Ik hoop dat iemand me kan helpen en/of ervaring heeft met één van de genoemde producten.

Vlearmoes

Als HT-man ben ik het natuurlijk niet eens met deze "downgrade"  :no: 

Als eerste zal het moeilijk worden om voor je mooie  SR een nieuwe eigenaar te vinden
als 2de    er komt zoveel muziek moois uit op BD waarin je je juist in het midden van een consert waant  :yes:
enz

Ga voor een versterker die een HT pasthrough heeft en ga genieten van beide  :yes:  byebye
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

cz79

weet je wat het is...ik heb bijna twee kleine kinderen en ik kom er derhalve niet veel aan toe om een film te kijken in het volume wwrin ik dat graag wil (iets harder als het een goede actiefilm is), ik merk aan mezelf dat ik de laatste tijd meer geniet van muziek luisteren (ook op zacht niveau) dus vandaar.

Er een versterker bij kopen is niet aan de orde, dat laten de financien en de vrouw niet toe, dus ben ik bereid een keuze te maken.

De SR kan ik wel kwijt het is alleen de vraag wat ervoor terugkomt.

JohnWx

Citaat van: cz79 op februari 18, 2011, 09:34:17
weet je wat het is...ik heb bijna twee kleine kinderen en ik kom er derhalve niet veel aan toe om een film te kijken in het volume wwrin ik dat graag wil (iets harder als het een goede actiefilm is), ik merk aan mezelf dat ik de laatste tijd meer geniet van muziek luisteren (ook op zacht niveau) dus vandaar.

Er een versterker bij kopen is niet aan de orde, dat laten de financien en de vrouw niet toe, dus ben ik bereid een keuze te maken.

De SR kan ik wel kwijt het is alleen de vraag wat ervoor terugkomt.

Je hebt de keuze al gemaakt vind ik

Je wilt een mooie versterker wat is het budget ? en moet het nieuw zijn en of Marantz ? er is veel en mooi te koop voor weinig maar je moet wel de rust kunnen opbrengen om te wachten al er iets is waarvan je zegt YES

Ik kijk film voor de film en een concert via een DVD of BR vind ik persoonlijk zo onrealistisch
Behalve als het een vast camera punt heeft van ongeveer waar je zou staan tijdens het concert in het midden anders is alles zo uit het verband en totaal geen werkelijkheids ervaring

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

cz79

Het budget is ongeveer 600 euro en in mijn eerste lijstje staan een aantal versterkers welke mijn aandacht hebben, Marantz is mooi maar er is meer goed spul aanwezig dus.... (BTW tweedehands is prima).

Als je ervaring hebt met één van de apparaten dan hoor ik graag je bevindingen.

JohnWx

Citaat van: cz79 op februari 18, 2011, 09:46:55
Het budget is ongeveer 600 euro en in mijn eerste lijstje staan een aantal versterkers welke mijn aandacht hebben, Marantz is mooi maar er is meer goed spul aanwezig dus.... (BTW tweedehands is prima).

Als je ervaring hebt met één van de apparaten dan hoor ik graag je bevindingen.

PM 17 zou ik gerust blind kopen en de rest durf ik ook wel blind aan allemaal toppers

ik mis een merk ACCUPHASE een 205 of 206 zijn nog meer mooie merken hoor je hebt een luxe probleem maar wel lekker

en je hebt denk ik een gevoel van onrust wat moet ik nu kopen (herkenbaar)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

cz79

Dat heb ik zeker (dat gevoel dan he...).
Ik kan ook nu mijn SR nog voor een redelijk bedrag kwijt.

Accuphase? heb je die voor die prijs?

JohnWx

Citaat van: cz79 op februari 18, 2011, 09:59:36
Dat heb ik zeker (dat gevoel dan he...).
Ik kan ook nu mijn SR nog voor een redelijk bedrag kwijt.

Accuphase? heb je die voor die prijs?

ja zeker tussen de 400 en 600

cz79

Ik zie er een paar op MP, maar dat spreekt me vooralsnog niet zo aan.
Ja wel die van 3000 euro maar...... :no:

Die andere zijn een stukje ouder maar kan ik ook overwegen.

JohnWx

Citaat van: cz79 op februari 18, 2011, 10:04:08
Ik zie er een paar op MP, maar dat spreekt me vooralsnog niet zo aan.
Ja wel die van 3000 euro maar...... :no:

Die andere zijn een stukje ouder maar kan ik ook overwegen.

Accuphase 205 206 komen nog wel is langs

neem contact op met LO en Whisper die zijn ook Accuphase aanhangers

cz79

JohnWx

cz79

JohnWx

Citaat van: cz79 op februari 18, 2011, 10:25:02
heb je er ervaring mee?

Wel is gehad maar toen kon ik bijwijze elke dag iets anders meenemen

Ik vind bijna elke versterker goed
Meeste klank verschillen zitten in een speaker en de plaatsing / akoestiek

Op een ander forum hebben veel leden een "goedkope SONY versterker voor erbij puur alleen hoe verbluffend goed zo een ding is een SONY TA-Fe370 en mooi gebouwd en gaat de vergelijking met veel duurdere versterkers makkelijk aan

Zelf heb ik een KENWOOD KA-5010 gewoon een mooi ontwerp goede onderdelen degelijk gebouwd en doet wat hij moet doen "versterken"

JohnWx

alleen het is iets tussen de oren dat het eigenlijk niet "kan""hoort" "mag" etc. etc.

vroeger toen ik demo's gaf met Pol Audio was de eerste vraag altijd wat is de prijs , die gaven we nooit gelijk

En na de pauze hadden we alle "dure" interlinks vervangen door dropveters en onder de tafel de versterker verwisselt met een KENWOOD KA-5010 of een MARANTZ PM-52 of we hadden ook nog wel is een DENON receiver daarom heb ik na jaren weer die KENWOOD gekocht en een bijpassende cd speler uit die tijd

Niemand maar dan ook niemand merkte het verschil van andere kabels en versterker mmmmmmm terwijl er mensen tussen zaten die echt high end sets hadden van 100.000 gulden en zelfs sommige leveranciers van kabels die erbij waren hadden ook niks gemerkt

We verkocht toen alleen maar Audiolab kabels en Jaap de Jong en "instap interlinks" maar als mensen toch Siltech OEHLBACH XXL prima word besteld