externe DAC of UD5005

Gestart door Marantz 81, februari 12, 2011, 16:34:44

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Zit te twijfelen over of een externe DAC achter de DV4001  of een  UD5005  :roll:

want gaat met name over de geluidskwaliteit ( stereo )  als ik een muziek dvd kijk want nu is het echt  :-( nopompom

neem aan dat je zo,n DAC aansluit op de digital output van de dv4001 op de DAC en dan analoog naar versterker ?

bramdg

Ik zou persoonlijk gaan voor een goeie DAC ....  zou direct voor een wat betere gaan (tja miss wel wat duurdere) maar die kan je dan ook gebruiken icm je SA7001KI........

zo moet je geen Sa15S1/2 meer aankopen :lol: ...

2 vliegen in 1  violent1

Maarja het uitzicht wil ook wel wat zeker hé  :-P .... zo een PM/SA15S01 combinatie is wel  :kwijl:
PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

Stadium III

Nou een tevreden gebruiker hier met de UD 5005 en cd's
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

gerard

Citaat van: Marantz 81 op februari 12, 2011, 16:34:44
Zit te twijfelen over of een externe DAC achter de DV4001  of een  UD5005  :roll:

want gaat met name over de geluidskwaliteit ( stereo )  als ik een muziek dvd kijk want nu is het echt  :-( nopompom

neem aan dat je zo,n DAC aansluit op de digital output van de dv4001 op de DAC en dan analoog naar versterker ?

Zelf heb ik al een tijdje een dac achter m'n dv6600 en vind dat zeker een verbetering bij cd's in stereo, maar ook bij films in 2.0.
Een ruimtelijker en voller geluid, breder stereo, meer detail's. En nou heb ik nog maar een oude dac.  :-)
Een v-dac oid is waarschijnlijk beter en niet duur.

Aansluiting zoals je hebt aangegeven  :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Barrett

SA15S2

Die komt er uiteindelijk toch wel :roll:

Kun je later een UD er bij kopen als die ver onder de prijs in de aanbieding zijn.

Marantz 81

dat klinkt wel goed  :-) en de dv6600 zal een beter apparaat zijn als die ik heb

zat idd te denken aan een v-dac  die is redelijk betaalbaar

men sa7001ki heeft dezelfde dac en hdam,s als een sa15s1 ,de sa15s2 heeft weer een andere volgens testen beter dac  en loopwerk als de sa15s1 en daarvan kun je ook de dac gebruiken voor bijvoorbeeld je dvd speler ,maar daar heb ik voorlopig geen geld voor , men sa7001ki heeft deze mogelijkheid niet

ik denk er nog eens over na want de ud5005 is wel een mooi apparaat alleen ben ik bang dat het maar een kleine vooruitgang is  :roll:

jowa

Als ik je antwoorden goed lees gaat het vooral om de geluidskwaliteit van je huidige DVD speler, is de keuze voor een V-DAC een hele goede om dit te verbeteren. Andere goede dac's zijn die van MF (M1), Arcam (rDAC), Cambridge (dacmagic).
De Tentlab b-dac zit al weer een prijsklasse hoger, ook zeer goed, heb je wel een UD-5005 en een dac van de andere partijen voor.

Wil je echter ook meer mogelijkheden (Bluray, streaming), een beter beeld en beter geluid dan de DV-4001, is de keuze voor de UD-5005 echt geen slechte. Zoals in het topic over de UD-5005 gemeld, vind ik deze echt zeer goed. De geluidskwaliteit is beter dan mijn oude DV-8300, bijna op het nivo van mijn Densen speler.

gerard

Voordeel van een losse dac is dat je ook eens kan testen hoe het klinkt in vergelijking met je sa7001ki.
Als het via de dac ook goed of prettiger klinkt ben je helemaal klaar en kun je later een BR / allesspeler aansluiten en de overige spelers verkopen  :roll:  shutup
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

nee ik wil geen alles in een speler met extra dac  :wink:

voor muziek blijf ik een SACD speler gebruiken , upgrade naar SA15S1 is het voor mij niet waard ondanks dat die wel mooier is zal die echt maar iets beter zijn als de SA7001KI

als ik een upgrade doe voor de SACD speler wordt het gelijk een SA15S2 of SA11S2  :yes:

bedankt voor de uitleg  pompom

Ben eruit ga geen externe dac gebruiken als ik wat ga kopen wordt het een UD5005  gezien de vele positieve bericht die ik lees op het forum  notworthy

Stadium III

Citaat van: Marantz 81 op februari 13, 2011, 17:23:16
nee ik wil geen alles in een speler met extra dac  :wink:

voor muziek blijf ik een SACD speler gebruiken , upgrade naar SA15S1 is het voor mij niet waard ondanks dat die wel mooier is zal die echt maar iets beter zijn als de SA7001KI

als ik een upgrade doe voor de SACD speler wordt het gelijk een SA15S2 of SA11S2  :yes:

bedankt voor de uitleg  pompom

Ben eruit ga geen externe dac gebruiken als ik wat ga kopen wordt het een UD5005  gezien de vele positieve bericht die ik lees op het forum  notworthy

Je mag de UD wel eens komen testen hier  :-D

5.2.4

Marantz 81

ow ja das goed hoor  :yes:  wel benieuwd hoe je mooie HT set klinkt

misschien samen met wimpeu ? omdat hij niet kon komen gisteren

WimPeu

Citaat van: Marantz 81 op februari 13, 2011, 21:43:51
ow ja das goed hoor  :yes:  wel benieuwd hoe je mooie HT set klinkt

misschien samen met wimpeu ? omdat hij niet kon komen gisteren

Lijkt me mooi plan Arjan. :yes:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Gooi maar een datum op dat jullie kunnen

5.2.4

Marantz 81

WimPeu

Weekje later misscien? Zit 5 maart al helemaal volgeboekt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES