Mission Volare 63 op spikes ?!

Gestart door Radiant, februari 09, 2011, 12:42:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Radiant

Citaat van: gerard op februari 10, 2011, 12:47:52Ze staan dus nu zonder spikes op de vloerbedekking, vind je dat niet goed dan?
Als het jezelf niet zoveel uitmaakt, waarom dan de vraag?

Het kan altijd beter toch ?! En dit is een "goedkope" manier om het te verbeteren.
Het klinkt zeker goed, niks mee.

Als je "wasmachine" dempers op de grond legt, en je doet daarop een grindtegel, en daar zet je je luidsprekers met spikes op, is dat aan te raden ?!


RP

Ik heb het indertijd anders opgelost met mijn vloerstaanders: Ik heb bij de de bouwmarkt 8 kleine nylon wieltjes gehaald die natuurlijk bevestigd zaten aan kleine metalen plaatjes.
Die wieltjes kon je met 4 kleine houtschroefjes per wieltjes vastzetten.
Dat scheelde veel in het doordreunen van de bas; speakers waren makkelijk te verplaatsen, benedenburen iets blijer en op die manier heb ik nog aardig wat km's afgelegd met m'n vloerstaanders.        :schater:
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Whisper.nl

Citaat van: Radiant op februari 10, 2011, 15:32:17
Het kan altijd beter toch ?! En dit is een "goedkope" manier om het te verbeteren.
Het klinkt zeker goed, niks mee.

Als je "wasmachine" dempers op de grond legt, en je doet daarop een grindtegel, en daar zet je je luidsprekers met spikes op, is dat aan te raden ?!

Probeer eerst eens de eerste variant.
Dempers met een tegel. (bij een stoeptegel wel ff een bierviltje ertussen i.v.m. krassen)
Daarna dempers / tegel / spike.
Luister eens - b.v. een week - wat het resultaat is.
De mooiste optie laat je staan.  :lol:

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: RP op februari 10, 2011, 15:45:31
Ik heb het indertijd anders opgelost met mijn vloerstaanders: Ik heb bij de de bouwmarkt 8 kleine nylon wieltjes gehaald die natuurlijk bevestigd zaten aan kleine metalen plaatjes.
Die wieltjes kon je met 4 kleine houtschroefjes per wieltjes vastzetten.
Dat scheelde veel in het doordreunen van de bas; speakers waren makkelijk te verplaatsen, benedenburen iets blijer en op die manier heb ik nog aardig wat km's afgelegd met m'n vloerstaanders.        :schater:

Geen problemen gehad met de RDW
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op februari 10, 2011, 15:47:51
Probeer eerst eens de eerste variant.
Dempers met een tegel. (bij een stoeptegel wel ff een bierviltje ertussen i.v.m. krassen)
Daarna dempers / tegel / spike.
Luister eens - b.v. een week - wat het resultaat is.
De mooiste optie laat je staan.

Groet Whisper

mooiste optie ?

klank of WAF  :schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

Tip: Dit moet je altijd doen wanneer women niet thuis is natuurlijk.  hello

Groet Whisper 
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

JohnWx

Citaat van: Whisper.nl op februari 10, 2011, 15:50:37
Tip: Dit moet je altijd doen wanneer women niet thuis is natuurlijk.  hello

Groet Whisper

met kerst en pasen kan ik het nog wel camoufleren maar op gewone dagen?


Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Whisper.nl

mmm dan doe je het toch te opzichtig.  violent1 nonono

maar nu terug on topic.

groet Whisper   byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

RP

Citaat van: jwx op februari 10, 2011, 15:48:15
Geen problemen gehad met de RDW
Nee want ik hield het op de woonkamer; alleen wat last van duizelingen op gegeven moment.
Sorry nu weer terug nar het topic.
marantz pm80, marantz cd6004, monitor audio Bronze 6 Yamaha ct800 jke mgk 226 vandamme blueseries

Radiant

Ik ben het nu met een dikke MDF plank aan het proberen. Klinkt zeker niet verkeerd. Morgen maar die dempers onder de plank doen om te luisteren of het dan nog beter gaat klinken.