Sub integratie

Gestart door WimPeu, februari 04, 2011, 17:42:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Op verzoek (ook om Arjan zijn topic niet verder te vervuilen) een apart topic over sub woofer integratie in zijn algemeenheid en in een stereo set up in het bijzonder.

Shoot!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

TurboMarco

Ik meen in diverse topics mbt subwoofers toch wel duidelijk geweest te zijn ,ik poog dan om onduidelijkheden en/of misvattingen de wereld uit te helpen ,daarom wacht ik verder rustig af op de mensen die eerder uitlatingen gedaan hebben om deze met een goede onderbouwing kunnen toelichten  :angel:

Verder adviseer ik mensen om ook eens de zoekfunctie van het forum te gebruiken  :wink:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Lion of Judah

Goed plan, apart topic over subintegratie en dan stereo in het bijzonder. Ben nl. toch weer serieus aan het overwegen om er 1 aan te schaffen. Ik heb een REL Q150 MK II gehad maar heb hem weg gedaan omdat deze te weinig bijdroeg. Of ik kreeg hem niet aan de praat misschien.
Toch zou ik, omdat ik vooral naar reggae luister, wel wat aanvulling op het laag willen hebben. Probleem zal bij mij ook ongetwijfeld de akoestiek zijn en het feit dat ik relatief weinig ruimte heb. Hoe zou ik deze problemen op kunnen lossen en met welke sub(s). Ik heb wat gelezen over een parametrische equalizer maar is dat een apart apparaat of zijn er subs die dit geïntegreerd hebben?
Naim Supernait
Avondale TPX2
TeddyPardo U2S
Spendor A5
Intel NUC


Stadium III

Ding neerzetten luisteren en draaien en luisteren en draaien en tja dan kom je er wel  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Citaat van: Lion of Judah op februari 04, 2011, 22:06:35
Ik heb wat gelezen over een parametrische equalizer maar is dat een apart apparaat of zijn er subs die dit geïntegreerd hebben?
Dit kan een apart apparaat zijn maar er zijn ook subs met een boost functie met een bereik van -6db tot +6db instelbaar van 25Hz tot 200Hz  ,dit is dan wel de meest simpele oplossing en als je dan een groter bereik wil corrigeren dan is een apparaat zoals afgebeeld praktischer .


Maar je kan ook enkel voor een subwoofer een EQ kopen .

Voor 89,- is dit wel het proberen waard .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

VANZOMERENG

#6
oep verkeerd draadje  :-D

Niber

Citaat van: Marco op februari 04, 2011, 19:47:25
Ik meen in diverse topics mbt subwoofers toch wel duidelijk geweest te zijn ,ik poog dan om onduidelijkheden en/of misvattingen de wereld uit te helpen ,daarom wacht ik verder rustig af op de mensen die eerder uitlatingen gedaan hebben om deze met een goede onderbouwing kunnen toelichten  :angel:

Verder adviseer ik mensen om ook eens de zoekfunctie van het forum te gebruiken  :wink:
Daarom is het ook zo handig om (alle) informatie m.b.t. dit onderwerp in één topic te hebben (vind ik  :wink: ). Is aanzienlijk handiger dan via zoekfunctie 12 verschillende pagina's te openen en veelal reacties die er niet toe doen door te spitten.

Misschien is er over een poosje hier een mooi draadje waar veel informatie in staat voor de "beginner" in sub-woofer land. Mocht er dan een nieuw lid (of iemand die zich er gewoon in wil verdiepen) komen die hier informatie over wil is het een kwestie van intypen in de zoekfunctie en je hebt één mooi topic met een berg aan informatie (i.p.v. de 12 verschillende).
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Totofan

Ik gebruik al een jaar een sub in mijn stereo set, en dat bevalt prima, voor mij dus een goede aanvulling.
Ik ben er zeer content mee.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

TurboMarco

Citaat van: Niber op februari 05, 2011, 17:10:33
Daarom is het ook zo handig om (alle) informatie m.b.t. dit onderwerp in één topic te hebben (vind ik  :wink: ). Is aanzienlijk handiger dan via zoekfunctie 12 verschillende pagina's te openen en veelal reacties die er niet toe doen door te spitten.

Misschien is er over een poosje hier een mooi draadje waar veel informatie in staat voor de "beginner" in sub-woofer land. Mocht er dan een nieuw lid (of iemand die zich er gewoon in wil verdiepen) komen die hier informatie over wil is het een kwestie van intypen in de zoekfunctie en je hebt één mooi topic met een berg aan informatie (i.p.v. de 12 verschillende).
Be my guest  :-D ,je mag van mij best alle info verzamelen en hier posten  :-)
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Niber

Ik zal één dezer dagen zeker wat info bij elkaar zoeken voor dit topic. Eerst nog druk met wat klusjes thuis.

Misschien dat iemand hier de aansluitmogelijkheden wil neerzetten. En dan met name high level, want dat moet de manier zijn voor muziek?
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

JohnWx

integratie is toch luisteren naar de baas  :angel:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Deaddust

Maar heren,

Misschien dan een gekk vraag maar hoe integreeg ik dan een sub in mijn stereo set. Heb een pm7004 staan met daarbij 2xklipsch f3 en een sub12 die ik van plan was om te verkopen aangezien hij uit mijn ht set komt.


Stadium III

Suit hem viade pre out aan van de PM
Verder zul je het crossover punt van de subwoofer tegen de afval van de speakers moeten aanzetten en dan de volume goed zetten zodat hij het mee over pakt

MAAR voordat alles eerst de juiste fase zoeken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Deaddust

Maar dan dus gewoon met l r op mijn sub aansluiten of wel kabel moet ikwaar op aansluiten? ...wat bedoel je met fase controleren?