Sub integratie

Gestart door WimPeu, februari 04, 2011, 17:42:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Idd L&R aansluiten ja

Google maar eens op subwoofer fase instelling
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Zoldar

Kijk die fase knop op mijn BK xxls400, daar weet ik eigenlijk weinig raad mee.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Stadium III

Weet je wat de fase doet ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Zoldar

de golf in de tijd verschuiven van o tot 180 graden  :?

in de bk handleiding stond eerst gain dan cross over freq doen. dan phase draaien naar waar je de strakste (=minste?) bas hoort.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

cz79

Nee juist meeste bas, dus de stand waar de bas het 'vetst' klinkt. Zou wel duielijk hoorbaar moeten zijn als je een test signaal opzet of een cd met heel veel laag.

Stadium III

Idd als de bassen meer worden  dan stat de woofer gelijk zeg maar

Als je tegenfase hebt dan werk je het weer tegen
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Perfect_audio

Citaat van: Deaddust op maart 08, 2011, 08:59:10
Maar heren,

Misschien dan een gekk vraag maar hoe integreeg ik dan een sub in mijn stereo set. Heb een pm7004 staan met daarbij 2xklipsch f3 en een sub12 die ik van plan was om te verkopen aangezien hij uit mijn ht set komt.

Ik zou er een Anti-Mode tussen plaatsen om een mooi geluid te krijgen.
Lees er eens over: http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=6415.0

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Perfect_audio

Citaat van: Stadium III op maart 15, 2011, 21:50:50
Idd als de bassen meer worden  dan stat de woofer gelijk zeg maar

Als je tegenfase hebt dan werk je het weer tegen

Hmmm, erg cryptisch en onjuist tegelijk.
Bovendien hangt het volume waargenomen bas af van de plek waar je zit t.o.v. de sub. Verschuif je twee meter dan is het geheel anders.
Je moet dus vooral de juiste plek zoeken of een hulpapparaat gebruiken (http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=6415.0) om een mooi geluid te krijgen.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

xander32

#23
De AM is m.i. een effectieve en redelijk betaalbare sub-EQ, d.w.z. dat ik er zelf goede ervaringen mee heb.
Betreft de fase: daar heb ik niet een specifieke methode voor gevonden om deze in te stellen, het blijft voor mij een kwestie van bijstellen en uitproberen/luisteren. In mijn huidige set-up is de stand waarbij de sub het meest droog/strak is, juist niet de stand waar de bass het meest luid is: in die stand hobbelde de sub enigzins achter de Ushers aan ...


Sander.

Stadium III

Citaat van: Perfect_audio op maart 15, 2011, 23:01:04
Hmmm, erg cryptisch en onjuist tegelijk.
Bovendien hangt het volume waargenomen bas af van de plek waar je zit t.o.v. de sub. Verschuif je twee meter dan is het geheel anders.
Je moet dus vooral de juiste plek zoeken of een hulpapparaat gebruiken (http://marantzforum.nl/forum/index.php?topic=6415.0) om een mooi geluid te krijgen.

Ron

Als je de sub idd verschuif moet je dan ook bekijken hoe de fase staat
Verder staat ie naa\r mijn weten altijd goed als ie de bassen meer versterkt en niet mee verzwakt
Als de bass boomerig word zit in de subwoofer maar zeker in de ruimte

Ik weet wel als ik hier de fase draai dat het een stuk minder is en ook minder luid zijn laag weergeeft
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

211

#25
...
Zolang je maar geniet....

Vlearmoes

211

heb je al eens gecontroleerd met een hooglaag zweep   of je speakers echt tot 18 Hz gaan ??
papieren cijfers zijn wat anders als daadwerkelijke prestaties  :yes:

Een goeie sub heeft daar zelfs erg veel moeite mee  :wink:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

still life

da's gruwelijk laag & op volume waant men zich daarbij in japan.. clown1
de laatste tijd draai ik films zonder de yamaha erbij (dus zonder sub & laagsectie op de fronts)

heb ik nog laag zat..maar goed: het gaat in deze topic om extra laag bekomen middels een sub.. :angel:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

dmeerpa

Citaat van: Stadium III op maart 08, 2011, 09:09:04
Suit hem viade pre out aan van de PM
Verder zul je het crossover punt van de subwoofer tegen de afval van de speakers moeten aanzetten en dan de volume goed zetten zodat hij het mee over pakt

MAAR voordat alles eerst de juiste fase zoeken

Ben je hier zeker van, ik heb namelijk het vermoeden dat de crossover (op mijn sub) enkel werkt voor highlevel input en niet voor de lowlevel input.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Perfect_audio

Citaat van: dmeerpa op maart 30, 2011, 13:23:21
Ben je hier zeker van, ik heb namelijk het vermoeden dat de crossover (op mijn sub) enkel werkt voor highlevel input en niet voor de lowlevel input.

Crossover werkt meestal op de high level input(s) en low level input(s).
Indien je gebruik maakt van de lfe input, dan worden de controls van de sub overgeslagen. Immers, de AVR neemt dan de juiste beslissingen (als het goed is ingeregeld..).

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.