@ Janver, Ja hoor ik heb hem.
Vanmorgen heeft de Duitse koper mijn Lux opgehaald en dat gaf me een beetje een dubbel gevoel. In 1983 heb ik toch behoorlijk moeten sparen om de amp in mijn bezit te krijgen.
Maar goed, hij krijgt nu in Duitsland een mooi plaatsje naast nog veel andere Luxmannen.
Ja deze koper heeft thuis een heus museum met erg veel van deze versterkers, een flink kapitaal.
Gelijk na het vertrek van deze koper in de auto gestapt om mijn nieuw speeltje te halen, namelijk de PM11s1.
Bij aankomst in Limland stond deze al klaar in de huiskamer.
Volgens de verkoper zaten er twee krassen op de bovenplaat, uuuu waar ? nou daar !
En ja hoor er zitten inderdaad twee krassen van 2 mm op de bovenplaat. Wouw ziet er nog uit als nieuw!!
Ook de SA11 zag er nog als nieuw uit ( was ook te koop ), maar helaas toch iets te veel upgrade ( geld ). Misschien ooit een andere keer.
De PM even beluisteren en testen, betalen en wegwezen. Bij thuiskomst moest Riet ( mijn vrouw ) even meehelpen met uitladen.
Pff wat is deze zwaar.
Natuurlijk gelijk neergezet en.... wat is deze amp toch mooi, en wat staat hij goed tussen mijn andere Maranzen.
Maar goed, gelijk een cd in mijn SA gedaan, en dat was erg spannend. Zeker omdat mijn Lux helemaal niet zo`n slechte versterker was.
En wouw dit klinkt helemaal niet slecht, nee dit klinkt SUPER.
Het verschil tussen de Lux en de PM was toch wel erg duidelijk. De Lux klinkt veel warmer, en het laag meer gekleurd. ( boemerig )
De PM klinkt veel eerlijker veel sprankelijker en meer detail in zang en instrumenten.
Zo hoorde ik bij de cd van "Secret garden" het aanzetten van zang en blaasinstrumenten. Ik bedoel het in- en uitademen van de zangers en blazers.
Laag is niet zo aangezet als bij de Lux, maar een stuk strakker.
Goed, dit is nu mijn verslag, en ga me nu terugtrekken met een glas wijn luisteren naar nog een aantal cd`s.
Mijn avond kan niet meer stuk.