Netkabels...?

Gestart door MadVillain, mei 04, 2007, 23:46:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kokkie

Ik vind het maar vreemd het netkabel verhaal. er zijn veel voor en tegens. Zelf geloof ik er niet in terwijl ik wel Isoteks heb gehad. Ben ook niet bezig geweest met luisteren of er verschil was. Ik kon ze voor de inkoopsprijs kopen en het zag er leuk uit. En naar mijn idee blijft er na een netfilter ook interferentie aanwezig.

Alleen gezien de vele verhalen durf ik zo onderhand niet meer te zeggen dat het onzin is.
Accuphase E 301
Denon DVD 2900
Audio Physic Spark
Audiolab M480
Audiolab Kalimba
Audiolab Flux
Volledige Jaap de Jong bekabeling
Micro Seiki DD1

HiFi gek

#46
Citaat van: Kokkie op juni 21, 2008, 16:24:49
Ik vind het maar vreemd het netkabel verhaal. er zijn veel voor en tegens. Zelf geloof ik er niet in terwijl ik wel Isoteks heb gehad. Ben ook niet bezig geweest met luisteren of er verschil was. Ik kon ze voor de inkoopsprijs kopen en het zag er leuk uit. En naar mijn idee blijft er na een netfilter ook interferentie aanwezig.

Alleen gezien de vele verhalen durf ik zo onderhand niet meer te zeggen dat het onzin is.


Kokkie ik zie dat je een Accuphase E-301 hebt , ken je daar ook de netsnoeren van verwisselen ?

Op mijn Accuphase E-408 kan ik dat iig wel , ik gebruik hier een netsnoer op van Van Den Hul - The Mainstream .
Bij mijn versterker geeft dat een veel mooiere klankkleur en wordt het ook sprankelender en de rest noem ik niet op dat weten we inmiddels allemaal wel gezien de vele discussies hierover .

Ik zou zeggen als je het netsnoer kan wisselen probeer het dan gewoon eens uit en leen bij de dealer een netsnoer het kost je niets maar je weet wel het resultaat , en let dan vooral op de klankkleur want die veranderd nog het meest .

En nu maar hopen dat je de stap wil wagen van mijn kant gezien dan .

Mooie versterker heb je zeg , ik heb even gezocht naar foto's op Google .
Ik heb deze nog nooit eerder gezien , wat is het bouwjaar trouwens ?


Groeten  EDWIN  B

Kokkie

Dag Edwin,

Ik kan de netsnoeren verwisselen op deze versterker. Alleen na het sluiten van Pol Audio ben ik mijn eigen weg gegaan in de audio en kom eigenlijk niet meer bij dealers. Lenen en testen is wel een goede optie, maar denk dat ik ze zelf ga maken en evt. een filter of re-generator laat bouwen door een vriend ooit.

De 301 komt uit 89 en is erg zeldzaam. Niet lang geleden heeft hij een kleine originele elco revisie gehad en tot op heden heb ik geen mooiere versterker gehoord. Terwijl ik heel, heel veel gehoord heb in de tijd als verkoper en in de tijd van mijn eigen handel. Het enige zal misschien een nieuwere Accuphase kunnen zijn zoals bijv. die mooie 408 die jij hebt.

Hieronder een foto van de 301


Accuphase E 301
Denon DVD 2900
Audio Physic Spark
Audiolab M480
Audiolab Kalimba
Audiolab Flux
Volledige Jaap de Jong bekabeling
Micro Seiki DD1

JohnWx

Citaat van: Kokkie op juni 22, 2008, 13:34:03
Dag Edwin,

Ik kan de netsnoeren verwisselen op deze versterker. Alleen na het sluiten van Pol Audio ben ik mijn eigen weg gegaan in de audio en kom eigenlijk niet meer bij dealers. Lenen en testen is wel een goede optie, maar denk dat ik ze zelf ga maken en evt. een filter of re-generator laat bouwen door een vriend ooit.

De 301 komt uit 89 en is erg zeldzaam. Niet lang geleden heeft hij een kleine originele elco revisie gehad en tot op heden heb ik geen mooiere versterker gehoord. Terwijl ik heel, heel veel gehoord heb in de tijd als verkoper en in de tijd van mijn eigen handel. Het enige zal misschien een nieuwere Accuphase kunnen zijn zoals bijv. die mooie 408 die jij hebt.

Hieronder een foto van de 301





Heren het is een MARANTZ FORUM



zegt een op dit moment geen marantzhebber :no:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

maar ze staan wel voorgeprogrammeerd in mijn LOGITECH 525

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Kokkie

Accuphase E 301
Denon DVD 2900
Audio Physic Spark
Audiolab M480
Audiolab Kalimba
Audiolab Flux
Volledige Jaap de Jong bekabeling
Micro Seiki DD1

Kokkie

ken ook geen marantz netkabels???
Accuphase E 301
Denon DVD 2900
Audio Physic Spark
Audiolab M480
Audiolab Kalimba
Audiolab Flux
Volledige Jaap de Jong bekabeling
Micro Seiki DD1

HiFi gek

Kokkie , als je mijn E-408 een keer zou willen horen kan dat wel hoor .

Eigenlijk geld dat voor iedereen op dit forum die hem wel eens wil beluisteren , en natuurlijk de mooie SA7-S1 .

Mocht er interesse zijn van meerdere kanten dan open ik daar een aparte topic over waar eventueel afspraken gemaakt kunnen worden .
Ik woon in Rotterdam .


Groeten  EDWIN  B

mars

Citaat van: HiFi gek op juni 22, 2008, 23:22:17
Kokkie , als je mijn E-408 een keer zou willen horen kan dat wel hoor .

Eigenlijk geld dat voor iedereen op dit forum die hem wel eens wil beluisteren , en natuurlijk de mooie SA7-S1 .

Mocht er interesse zijn van meerdere kanten dan open ik daar een aparte topic over waar eventueel afspraken gemaakt kunnen worden .
Ik woon in Rotterdam .


Groeten  EDWIN  B


oi

kijk dat is tenminste niet zo ver.

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

HiFi gek

Citaat van: mars op juni 23, 2008, 11:04:16

oi

kijk dat is tenminste niet zo ver.

grtz mars


ha , iemand uit de buurd van Rotterdam , mooi .

Groeten  EDWIN  B

Lapti

Citaat van: Kokkie op juni 22, 2008, 13:34:03

De 301 komt uit 89 en is erg zeldzaam.


Sterker nog volgens de website van accuphase is die uit november 1981, mijn geboortejaar dus kan alleen maar goed wezen!  :schater:
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

Kokkie

Van 11/1981 tot..........
Accuphase E 301
Denon DVD 2900
Audio Physic Spark
Audiolab M480
Audiolab Kalimba
Audiolab Flux
Volledige Jaap de Jong bekabeling
Micro Seiki DD1

Paul

Citaat van: HiFi gek op juni 23, 2008, 20:42:30

ha , iemand uit de buurd van Rotterdam , mooi .

Groeten  EDWIN  B
stupid  hello HB
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

mars

#58
Citaat van: Paul op juni 24, 2008, 06:37:31
stupid  hello HB

ho ho

ff nuanceren, ik woon in den haag, HE ( net in scheveningen) :wink:

grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Lapti

Citaat van: Kokkie op juni 23, 2008, 23:28:59
Van 11/1981 tot..........

Oh zo ja, doh dom van mij  :-o
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos