Jaap de Jong kabels?

Gestart door obiwan, januari 16, 2011, 19:52:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

obiwan

Kent iemand hier Jaap de Jong interlink en speakerkabel? Zijn dunne kabels, maar is het wel wat? Is het zilver?

Dennis E36

#1
Jaap de Jong is mij totaal onbekend....via Google wel wat gevonden.
Geen commercieel iets denk ik..
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Citaat van: obiwan op januari 16, 2011, 19:52:16
Kent iemand hier Jaap de Jong interlink en speakerkabel? Zijn dunne kabels, maar is het wel wat? Is het zilver?

Ik ken het heel erg goed



TOPPER DE TOP
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Dennis E36 op januari 16, 2011, 20:10:29
Jaap de Jong is mij totaal onbekend....via Google wel wat gevonden.
Geen commercieel iets denk ik..

Jaap is een hele grote opname technicus en ook een iemand die voor veel merken modificaties heeft gedaan

Heeft heeft zelf een kabel gemaakt die alleen maar doet wat een kabel moet doen en dat is signaal zo neutraal mogelijk doorgeven

De kabel was toen alleen exclusief te koop bij ons toen POL Audio
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Dennis E36

Citaat van: jwx op januari 16, 2011, 20:24:24
Jaap is een hele grote opname technicus en ook een iemand die voor veel merken modificaties heeft gedaan

Heeft heeft zelf een kabel gemaakt die alleen maar doet wat een kabel moet doen en dat is signaal zo neutraal mogelijk doorgeven

De kabel was toen alleen exclusief te koop bij ons toen POL Audio

Dat had ik idd gevonden via Google. Ik bedoelde meer dat het geen merknaam is met commerciele doeleinden.

Heb jij die kabels zelf ook gebruikt destijds?
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

JohnWx

Citaat van: Dennis E36 op januari 16, 2011, 20:46:34
Dat had ik idd gevonden via Google. Ik bedoelde meer dat het geen merknaam is met commerciele doeleinden.

Heb jij die kabels zelf ook gebruikt destijds?

Ja heb nog ergens een interlink liggen

Was / is gewoon een goede kabel erg neutraal

Hij maakte ze zeer beperkt dus het kreeg in de audio / studio wereld al snel een cult status

Een interlink was 100 euro maar ging snel voor 300 euro op de 2de handse markt en de speaker kabel was dacht ik 250 euro voor 2 x 3 meter helemaal kant en klaar geassembleerd door Jaap
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

obiwan

Beter dan v.d. Hul 102 of integration? Het is maar een heel dun kabeltje (wel met fraaie connectors)

gerard

Citaat van: obiwan op januari 16, 2011, 23:06:43
... Het is maar een heel dun kabeltje (wel met fraaie connectors)

De signaal draadjes hoeven ook maar erg dun te zijn bij een interlink  :-)  en die dikke isolatie.... tja... niet iedereen vind dat positief bij kabels..
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

obiwan

Kan ze wel eens uitproberen bij mij, hoewel ik een fan ben van de v.d. Hul sound.
Vond deze kabel bij mijn opa in de kast. Wat moet je er anders mee.

JohnWx

Citaat van: obiwan op januari 17, 2011, 00:46:23
Kan ze wel eens uitproberen bij mij, hoewel ik een fan ben van de v.d. Hul sound.
Vond deze kabel bij mijn opa in de kast. Wat moet je er anders mee.

Brutale vraag maar wie is je Opa ?


vr gr John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

obiwan

Heb ze op marktplaats gezet.

bramdg

#11
Heb je ze nu vergeleken met Van Den Hul ?

en welke richtprijs heb je zo in je hoofd ?

PrimaLuna ProLogue Two
Marantz CD17mkII+ST
Squeezebox Touch
Metrum NOS QUAD DAC
Clearaudio Emotion + Ortofon 2M Black
Pro-Ject Tube Box II

Klipsch RP-280F
Ah! KB10 Bi-Wired
JvG Z/G
Veloce Black Cat

PS Audio Quintet
VDH Mainstream
Siemens Cyl Fuse Cart

TurboMarco

Zo dun is die kabel toch niet,het lijkt mij een normale diameter van een coax kabel .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: obiwan op januari 16, 2011, 23:06:43
Beter dan v.d. Hul 102 of integration? Het is maar een heel dun kabeltje (wel met fraaie connectors)

dikte zegt helemaal niks


aders zijn uit de russchische ruimtevaart
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

obiwan

Vind v.d. Hul toch mooier. Daarom staat de Jaap de Jong interlink nu op marktplaats