SR7005 loopt vast

Gestart door Rwin, januari 14, 2011, 20:59:34

Vorige topic - Volgende topic

WilliamB

Bij mij blijft hij ook steeds vastlopen.( 5 keer deze avond )
Elke keer vraag ik of er een Firmware update is.
Hij gaat zoeken en hij vindt er dan een.
Druk ik dan op start, dan klapt gelijk mijn HDMI out uit en heb ik geen signaal meer naar mijn beamer.
Mijn versterker blijft wel aan, maar kan hem niet meer bedienen.
Kan hem wel opnieuw via de knop uit en weer aan zetten.
Soms geeft hij de melding "Connection Failed"
Heb dan wel een goede verbinding via mijn PC.

Heeft het iets te maken met instellingen van mijn versterker, of heeft het iets te maken met mijn router ?
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

WilliamB

Hoera het is gelukt.

Heb vanavond mijn modem een tijdje uit gezet.
Zeker een half uur spanningsloos gemaakt.
EN!!! alles werkt,Simpel he!

Probleem is denk ik dat ik geen stabiel netwerk had.
Soms was hij goed soms ook niet.
Ook viel hij soms kort uit.

Hier kan de versterker "denk ik"niet tegen.

Sluit maar een keer een IPod via de USB ingang op je versterker en maak dan de internet verbinding los in BV de meterkast.
De versterker stopt dan gelijk met spelen.
Ook moet ik dan mijn IPod opnieuw laten zoeken door mijn versterker.

Misschien was dit ook gebeurd bij het downloaden van de Firmware !
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Perfect_audio

Citaat van: wbrands op februari 17, 2011, 21:20:46
Heb vanavond mijn modem een tijdje uit gezet.
Zeker een half uur spanningsloos gemaakt.
EN!!! alles werkt,Simpel he!

Probleem is denk ik dat ik geen stabiel netwerk had.
Soms was hij goed soms ook niet.
Ook viel hij soms kort uit.

Hier kan de versterker "denk ik"niet tegen.

Ik denk dat de HDMI een storende rol speelde.
Uit de Integra handleiding:

The firmware update may fail if an external HDMI control signal is input during the update
procedure. Please be sure to turn off the HDMI control function (RIHD) on your A/V receiver
before starting the update.
How to turn off RIHD:
In the Main menu select "7. Hardware Setup", then "7-4. HDMI".
Set "HDMI Control" to OFF.

HDMI werkt twee richtingen uit en als er tijdens de update een signaal wordt ontvangen/verstuurd om welke reden dan ook, dan is het uit met de pret.
HDMI heeft voor de verwerking de processor nodig, en het updateproces  ook......

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

jangeurken

Wij hebben net een nieuwe Sr7005 aangeschaft en hebben hetzelfde probleem  met het vastlopen tijdens internet radio. De dealer heeft aangeboden hem om te ruilen, maar nadat ik de berichten gelezen heb geloof ik niet dat dit de oplossing is. We wachten af!

Tijs67

Bij mij loopt de SR7005 gedeeltelijk vast, alleen bij het gebruik van het internetradio luisteren en ook alleen na verloop van tijd. De SR7005 schakelt dan of naar de de 1e zender in de lijst (recently played) of hij toont een "leeg" scherm.
Ik kan dan niet meer veranderen van zender of terug gaan in het menu. Wel kan ik het volume nog gebruiken, een andere input kiezen of de receiver uit zetten.
Wanneer ik wissel van input (source) en weer terug ga naar net/usb (internet radio) dan kan ik nog steeds niets veranderen.

Het streaming radio kan ik alleen resetten door de SR7005 even los te koppelen van de router en weer aan te sluiten.

Ik heb de SR7005 nu een aantal maanden en voorheen had ik nergens last van. Ik heb recentelijk een firmware update gedaan en sindsdien heb ik last van de vastlopers. Iets van de laatste update misschien??

Perfect_audio

Citaat van: Tijs67 op mei 07, 2011, 11:15:03
Bij mij loopt de SR7005 gedeeltelijk vast, alleen bij het gebruik van het internetradio luisteren en ook alleen na verloop van tijd. De SR7005 schakelt dan of naar de de 1e zender in de lijst (recently played) of hij toont een "leeg" scherm.
Ik kan dan niet meer veranderen van zender of terug gaan in het menu. Wel kan ik het volume nog gebruiken, een andere input kiezen of de receiver uit zetten.
Wanneer ik wissel van input (source) en weer terug ga naar net/usb (internet radio) dan kan ik nog steeds niets veranderen.

Het streaming radio kan ik alleen resetten door de SR7005 even los te koppelen van de router en weer aan te sluiten.

Ik heb de SR7005 nu een aantal maanden en voorheen had ik nergens last van. Ik heb recentelijk een firmware update gedaan en sindsdien heb ik last van de vastlopers. Iets van de laatste update misschien??

Het lijkt er op dat de communicatie met de router niet helemaal goed gaat.
Probeer eens een vast IP-adres voor de SR7005.
Bij een storing of verandering kan de 'draad' makkelijker opgepakt worden.
Echter, sommige routers willen persé zelf IP-nummers uitdelen. Even proberen dus.

Ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

Tijs67

Citaat van: Perfect_audio op mei 07, 2011, 14:04:48
Het lijkt er op dat de communicatie met de router niet helemaal goed gaat.
Probeer eens een vast IP-adres voor de SR7005.
Bij een storing of verandering kan de 'draad' makkelijker opgepakt worden.
Echter, sommige routers willen persé zelf IP-nummers uitdelen. Even proberen dus.

Ron

Ik heb vanmiddag een harde reset gedaan op mn router.
Helaas zonder gewenst resultaat.

Nu heb ik hulp gehad met het connecten van de SR7005 met mijn thuis netwerk.
Vandaar dat ik nu wat zoekende ben.

De SR7005 is bedraad gekoppeld aan de Sitecom WL330, die draadloos connect met mn KPN Experiabox, Thomson TG789vn.

Ik heb de volgende instellingen op mijn SR7005 staan:

Proxy         : off
DHCP         : on
IP adress              : 192.168.002.001
Subnet mask         : 255.255.255.000
Default gateway    : 192.168.002.254
Primary DNS         : 192.168.002.254
Secondary DNS     : 000.000.000.000

Als ik nu kijk in de settings van mn Thomson TG789, dan staat daar een generic device (brug) met IP adres 192.168.2.1
Ik neem aan dat dat de Sitecom is. Maar deze heeft al een statisch IP adres.
Volgens mij kan ik deze ook geen dynamisch IP adres geven, aangezien de Sitecom hard geconfigureerd staat (met 1 IP adres ingesteld).

Kan ik nog wat anders doen?

Perfect_audio

Citaat van: Tijs67 op mei 07, 2011, 22:54:18
Ik heb vanmiddag een harde reset gedaan op mn router.
Helaas zonder gewenst resultaat.

Nu heb ik hulp gehad met het connecten van de SR7005 met mijn thuis netwerk.
Vandaar dat ik nu wat zoekende ben.

De SR7005 is bedraad gekoppeld aan de Sitecom WL330, die draadloos connect met mn KPN Experiabox, Thomson TG789vn.

Ik heb de volgende instellingen op mijn SR7005 staan:

Proxy         : off
DHCP         : on
IP adress              : 192.168.002.001
Subnet mask         : 255.255.255.000
Default gateway    : 192.168.002.254
Primary DNS         : 192.168.002.254
Secondary DNS     : 000.000.000.000

Als ik nu kijk in de settings van mn Thomson TG789, dan staat daar een generic device (brug) met IP adres 192.168.2.1
Ik neem aan dat dat de Sitecom is. Maar deze heeft al een statisch IP adres.
Volgens mij kan ik deze ook geen dynamisch IP adres geven, aangezien de Sitecom hard geconfigureerd staat (met 1 IP adres ingesteld).

Kan ik nog wat anders doen?

Ja, DHCP : Off
Vervolgens geef je de gegevens in zoals het nu ook is.
Dus:
IP adress         : 192.168.002.001
Subnet mask      : 255.255.255.000
Default gateway       : 192.168.002.254
Primary DNS      : 192.168.002.254

Het verschil is dat de gegevens nu vast zijn en de router niet meer bepaald welk adres de SR7005 heeft.

Ron

Tijs67

Ik heb de settings aangepast. Morgenochtend eens kijken of het geholpen heeft.

Bedankt voor je snelle reacties Ron.

Tijs67

Vanochtend weer hetzelfde: toen ik de SR7005 aanzette, stond de streaming stil, geen zender geluid.
In eerdere gevallen kwam het ook voor dat de SR7005 geswitched was naar een andere zender, de 1e in de lijst van Recently Played (ik speel meestal af via de lijst Recently Played).

Nu heb ik een paar zenders toegevoegd aan mn Favorites (mappen toegevoegd via www.radiomarantz.com) en van daaruit speel ik nu af.
Tot nu toe speelt ie 1 zender al ruim 2 uur af.

Wel is er af en toe een paar seconden stilte, waarna het signaal weer opgepakt wordt.
Vreemd genoeg had ik vanochtend op zo'n "stilte-moment" mijn pc aanstaan met dezelfde zender aan, en op mn pc speelde het signaal gewoon door. Vreemd?

Rikvk

Ik heb een iets goedkopere versie, namelijk de 1602. Ook met netwerkfunctionaliteit én met dezelfde problemen. De eerste receiver na een maand teruggebracht, resets etc hielp allemaal niks. Nieuwe versterker gekregen en zojuist wederom vastgelopen. Alleen stekker eruit help, bloedirritant.

Ik kijk het nog twee weken aan en aders gaat het spul retour en ga ik op zoek naar een Denon in de hoop dat die het probleem niet hebben.

Rikvk

Citaat van: Rikvk op december 08, 2011, 23:02:33
Ik heb een iets goedkopere versie, namelijk de 1602. Ook met netwerkfunctionaliteit én met dezelfde problemen. De eerste receiver na een maand teruggebracht, resets etc hielp allemaal niks. Nieuwe versterker gekregen en zojuist wederom vastgelopen. Alleen stekker eruit help, bloedirritant.

Ik kijk het nog twee weken aan en aders gaat het spul retour en ga ik op zoek naar een Denon in de hoop dat die het probleem niet hebben.

Kleine toevoeging nog:
Overigens heb ik het probleem ook gewoon bij de tuner. Hij loopt dan gewoon vast tijdens het afspelen van de tuner zonder gebruik van internet radio. Ik heb wel wat stabiliteits issues met het netwerk vandaar het vermoeden dat het toch daar aan ligt. Nieuwe router biedt wellicht nog uitkomst? Ik ga het maar een losgekoppeld van netwerk testen.

Maurice

Heb je deze oplossing al geprobeerd? Lijkt namelijk een identiek probleem: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,7769.msg126208.html#msg126208
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Rikvk

Gisterenavond zo gehandeld, ben benieuwd. Hij loopt niet dagelijks vast dus moet even aanzien of het blijft werken. Laat ik nog weten. Dank!

Gaeje

Citaat van: Maurice op december 09, 2011, 08:47:47
Heb je deze oplossing al geprobeerd? Lijkt namelijk een identiek probleem: http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,7769.msg126208.html#msg126208

heb inderdaad ook vaak complete freezes na het gebruik van airplay. Stekker uit enige oplossing. Ga deze tip eens proberen respecteren. zou wel kunnen steek houden, al vind ik het jammer dat je er zo actief mee moet bezig zijn. Zeker met je apple spullen ben je gewoon dat je er eigenlijk allemaal niet teveel naar moet kijken, werkt meestal gewoon zoals het moet