pm 7001 ki of pm15s1

Gestart door ikke30, januari 12, 2011, 20:09:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marantz 81

ze geven toch ook alleen maar de gemiddelde impedantie op van de speaker  :wink: en is algemeen bekend dat B&W speaker nu eenmaal veel honger  :schater: hebben , des te lager de ohmse belasting des te zwaarder je versterker het krijgt daarom wordt die zo bloedheet en gaat die uiteindelijk in protect




Dan zou ik ze lekker houden en opzoek gaan naar een krachtigere versterker  :yes: neem de tijd en probeer eventueel

misschien dat deze interresant voor je is KLIK

deze heb ik zelf en ook de pm7001 gehad daarvoot mijn dynaudio,s zijn ook vrij moeilijke speakers eerdat ze tot leven komen ,de pm7001 werdt ook echt warm als ik wat harder ging draaien ,met deze yamaha zelfs langere tijd op hoog volume wordt die eigenlijk niet eens warm ,en heeft veeeeeeeel meer controle

ik vondt de pm7001 ook geen goeie match de yamaha klinkt veel neutraler en frisser

ikke30

Citaat van: Marantz 81 op januari 12, 2011, 22:11:23
ze geven toch ook alleen maar de gemiddelde impedantie op van de speaker  :wink: en is algemeen bekend dat B&W speaker nu eenmaal veel honger  :schater: hebben , des te lager de ohmse belasting des te zwaarder je versterker het krijgt daarom wordt die zo bloedheet en gaat die uiteindelijk in protect




Dan zou ik ze lekker houden en opzoek gaan naar een krachtigere versterker  :yes: neem de tijd en probeer eventueel

misschien dat deze interresant voor je is KLIK

deze heb ik zelf en ook de pm7001 gehad daarvoot mijn dynaudio,s zijn ook vrij moeilijke speakers eerdat ze tot leven komen ,de pm7001 werdt ook echt warm als ik wat harder ging draaien ,met deze yamaha zelfs langere tijd op hoog volume wordt die eigenlijk niet eens warm ,en heeft veeeeeeeel meer controle

ik vondt de pm7001 ook geen goeie match de yamaha klinkt veel neutraler en frisser


misschien ook niet zolang op hoog volume draaien zou de buurman ook fijn vinden hello
ziet er idd niet verkeerd uit dit vrkopen ze hier ook bij de hifi boer
Marantz pm-15s2 LE(mijn LE)*Marantz na-7004*Marantz cd-6003*B&W 683s2*W&M Black Magic*van den hul The Name*W&M NF6-G*via-blue kabel managment

Marantz 81

dat doe ik ook niet zo vaak  :wink:  maar afgelopen oud&nieuw was het feest  :-D  toen heb ik een tijdje gas gegeven  :-D

bi wire heeft geen nut voor je probleem  :wink:

vraag even aan je hifi boer of je hem thuis mag testen zou ideaal zijn natuurlijk  pompom

JohnWx

Citaat van: ikke30 op januari 12, 2011, 21:19:31
@wimpeu

waar draai jij mee als ik vragen mag :|


Die draait niet maar streamt  :-D
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

ikke30

Citaat van: Marantz 81 op januari 12, 2011, 22:25:18
dat doe ik ook niet zo vaak  :wink:  maar afgelopen oud&nieuw was het feest  :-D  toen heb ik een tijdje gas gegeven  :-D

bi wire heeft geen nut voor je probleem  :wink:

vraag even aan je hifi boer of je hem thuis mag testen zou ideaal zijn natuurlijk  pompom

ga ik morgen gelijk doen :-P
keek net even op kieskeurig daar stond er ook 1 tussen met b&w s 803s erop
maar jah daar is het altijd boeboe blabla :wink:
Marantz pm-15s2 LE(mijn LE)*Marantz na-7004*Marantz cd-6003*B&W 683s2*W&M Black Magic*van den hul The Name*W&M NF6-G*via-blue kabel managment

mars

 stupid oI @ ''IKKE''


Naar aanleiding van wat je beschrijft , en wat ''JIJ'' mist in weergave, heb ik even mee zitten denken.

Namelijk , die 7001 in KI uitvoering zal nagenoeg tot geen verschil te weeg brengen.
De pm 15s1 , is op alle vlakken gedetailleerder , behalve in laag en dynamiek, wat mij betreft is dit een erg mooie versterker die exeleert in micro info , maar voor de rest geen ballen heeft en dus erg ''lief is.

Als ik jou was zou ik toch naar een ander set speakers kijken , met een neutraler karakter ( dus niet zoals veel engelse merken , een duidelijk engelse klanksignatuur hebben) .
Met de meeste andere versterkers zal je ( soms meer / soms minder) het zelfde gemis ervaren met deze speakers.

Ik wil met boven staande , perse niet zeggen dat jou speakers slecht zouden zijn, maar je moet ervan houden.
En ik heb zelf zoiets van;.....hoe meer een speaker cq component een stempel op je geluid drukt , hoer meer dat gaat irriteren.

Ik heb nog wel wat tips wat speakers betreft , waarvan ik bijna in de blind kan zeggen dat als die op set zijn aangesloten , je wel het geluid hebt wat je zoekt.

Mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Marantz 81

succes en neem de tijd ,niet te snel beslissen  :-)

mja wat betreft die revieuws het zijn ook persoonlijke meningen en daarbij ligt het aan nog veel meer dingen , wat zijn je wensen hoe goed is je gehoor ,luisterervaring , acoustiek in de ruimte


ikke30

Citaat van: mars op januari 12, 2011, 22:49:21
stupid oI @ ''IKKE''


Naar aanleiding van wat je beschrijft , en wat ''JIJ'' mist in weergave, heb ik even mee zitten denken.

Namelijk , die 7001 in KI uitvoering zal nagenoeg tot geen verschil te weeg brengen.
De pm 15s1 , is op alle vlakken gedetailleerder , behalve in laag en dynamiek, wat mij betreft is dit een erg mooie versterker die exeleert in micro info , maar voor de rest geen ballen heeft en dus erg ''lief is.

Als ik jou was zou ik toch naar een ander set speakers kijken , met een neutraler karakter ( dus niet zoals veel engelse merken , een duidelijk engelse klanksignatuur hebben) .
Met de meeste andere versterkers zal je ( soms meer / soms minder) het zelfde gemis ervaren met deze speakers.

Ik wil met boven staande , perse niet zeggen dat jou speakers slecht zouden zijn, maar je moet ervan houden.
En ik heb zelf zoiets van;.....hoe meer een speaker cq component een stempel op je geluid drukt , hoer meer dat gaat irriteren.

Ik heb nog wel wat tips wat speakers betreft , waarvan ik bijna in de blind kan zeggen dat als die op set zijn aangesloten , je wel het geluid hebt wat je zoekt.

Mars

tips altijd welkom pompom
Marantz pm-15s2 LE(mijn LE)*Marantz na-7004*Marantz cd-6003*B&W 683s2*W&M Black Magic*van den hul The Name*W&M NF6-G*via-blue kabel managment

ikke30

Citaat van: Marantz 81 op januari 12, 2011, 22:52:09
succes en neem de tijd ,niet te snel beslissen  :-)

mja wat betreft die revieuws het zijn ook persoonlijke meningen en daarbij ligt het aan nog veel meer dingen , wat zijn je wensen hoe goed is je gehoor ,luisterervaring , acoustiek in de ruimte

jaa klopt
maar daar is het de ene hello en de ander  :cry:
Marantz pm-15s2 LE(mijn LE)*Marantz na-7004*Marantz cd-6003*B&W 683s2*W&M Black Magic*van den hul The Name*W&M NF6-G*via-blue kabel managment

xander32

Resume: je bent niet tevreden over het huidige geluid dus jouw huidige set. Speakers zijn de meest bepaalde factor voor het geluid. Wil je een verandering doorvoeren die echt tot een ander (gewenst) resultaat zal leiden is uitzien (lees: zelf veelvuldig gaan luisteren naar) andere speakers. Alle overige veranderingen gaan op dit moment voor jou weinig brengen ...


Sander.

drees62

Citaat van: ikke30 op januari 12, 2011, 21:39:47
opstelling speakers ruim 2 meter uit elkaar 40/50cm vanuit de muur
afstand tot luisterpos 5 meter
rechthoekige kamer gordijnen langszij en behang op de achterwand

Ik vind eigenlijk dat je speakers te dicht op elkaar staan, zeker nu je er 5 meter vanaf zit! Weet niet of je ze wat verder uit elkaar kunt schuiven (2,50 tot 2,80 m) zonder ze te dicht tegen de zij- of achterwand aan te moeten zetten. Pak dan maar eens een luie stoel en ga op zo'n 3 meter afstand van je speakers zitten.
Denk dat je een veel mooier stereobeeld krijgt met diepte en definitie!

Probeer het maar, kost niets!

lo

 stupid

Yep, helemaal mee eens met deze aanwijzingen.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

ikke30

Citaat van: drees62 op januari 13, 2011, 18:15:08
Ik vind eigenlijk dat je speakers te dicht op elkaar staan, zeker nu je er 5 meter vanaf zit! Weet niet of je ze wat verder uit elkaar kunt schuiven (2,50 tot 2,80 m) zonder ze te dicht tegen de zij- of achterwand aan te moeten zetten. Pak dan maar eens een luie stoel en ga op zo'n 3 meter afstand van je speakers zitten.
Denk dat je een veel mooier stereobeeld krijgt met diepte en definitie!

Probeer het maar, kost niets!
bedankt voor de tip
staan nu ongeveer op 2,30 uit elkaar maar kan misschien nog 10 cm bij dus wordt dat 2,50
op 3 mtr afst. moet ik op de salontafel gaan zitten :evil:
maar ga het zeker proberen
Marantz pm-15s2 LE(mijn LE)*Marantz na-7004*Marantz cd-6003*B&W 683s2*W&M Black Magic*van den hul The Name*W&M NF6-G*via-blue kabel managment

ikke30

maar dan ben ik nog steeds niet af van de hitte en de beveiliging

ik was toch ook wel errug benieuwd hoe zo n pm15 s1/yamaha a-s700  zou klinken
dus even naar de hifi boer geweest
maar kreeg niks mee :|
eerst kopen dan ruilen zonder problemen :-(

jaja een beetje indekken ja

Marantz pm-15s2 LE(mijn LE)*Marantz na-7004*Marantz cd-6003*B&W 683s2*W&M Black Magic*van den hul The Name*W&M NF6-G*via-blue kabel managment

ikke30

iemand nog een pm15s1 staan? HLP

Marantz pm-15s2 LE(mijn LE)*Marantz na-7004*Marantz cd-6003*B&W 683s2*W&M Black Magic*van den hul The Name*W&M NF6-G*via-blue kabel managment