Marantz UD5005 ervaringen tot nu toe

Gestart door sandori5, januari 06, 2011, 20:04:45

Vorige topic - Volgende topic

jowa

Ik heb zoals in 'mijn set' vermeld geen AV-receiver, de UD zit analoog aangesloten op m'n audio set(je).

JohnWx

Citaat van: jowa op februari 06, 2011, 15:41:15
Ik heb zoals in 'mijn set' vermeld geen AV-receiver, de UD zit analoog aangesloten op m'n audio set(je).

leuke set via DIN aangesloten

:schater:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Remco

Citaat van: jowa op februari 06, 2011, 15:00:41
Hierbij wat ervaringen tot nu toe van mijn kant met de UD-5005.
[...]
Mooi overzicht van je ervaringen! Ik sluit er volledig bij aan... ik ben ook aan het klooien geweest met het inrichten van een goede DNLA server op mijn MacBook, dat heb ik opgegeven. Kan niet de gewenste software vinden. Wat ik nu doe is de film (of foto's) op een USB zetten en aan de voorkant in de UD, werkt perfect! Muziek (iTunes bib) doe ik rechtstreeks naar de NR1501 met een Airport Express (Airplay), werkt ook prima!

Ik was overigens verbaasd over de kwaliteit van een 800mb AVI! Doet 'ie daar ook nog iets aan upscaling ofzo? MP4 ziet er natuurlijk gewoon strak uit!
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Marantz 81

@Jowa

dat klinkt wel zeer goed  pompom

zou die kwa geluid zeg verglijkbaar zijn met een CD5001 of beter ?

JohnWx

Citaat van: Remco op februari 06, 2011, 19:29:10
Mooi overzicht van je ervaringen! Ik sluit er volledig bij aan... ik ben ook aan het klooien geweest met het inrichten van een goede DNLA server op mijn MacBook, dat heb ik opgegeven. Kan niet de gewenste software vinden. Wat ik nu doe is de film (of foto's) op een USB zetten en aan de voorkant in de UD, werkt perfect! Muziek (iTunes bib) doe ik rechtstreeks naar de NR1501 met een Airport Express (Airplay), werkt ook prima!

Ik was overigens verbaasd over de kwaliteit van een 800mb AVI! Doet 'ie daar ook nog iets aan upscaling ofzo? MP4 ziet er natuurlijk gewoon strak uit!

Soms heb ik ook wel is een 750 mb film en de ene keer kan ik dammen op de blokken in beeld en de andere keer twijfel ik of ik nu naar een usb stickie kijk of naar een dvd (heb de SONY SMP-U10 daarvoor)

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

jowa

Citaat van: Remco op februari 06, 2011, 19:29:10

Geen idee of de UD 5005 ook upscaled bij streaming. Ik was in ieder geval erg onder de indruk van de kwaliteit.
Films streamen en foto's kijken gaat prima, audio lukt nog niet lekker door de grootte van het aantal files.

JohnWx

Citaat van: jowa op februari 06, 2011, 21:14:02
Geen idee of de UD 5005 ook upscaled bij streaming. Ik was in ieder geval erg onder de indruk van de kwaliteit.
Films streamen en foto's kijken gaat prima, audio lukt nog niet lekker door de grootte van het aantal files.

Met laatste bedoel je dan dat hij denkbeeldig vol loopt en heel traag word of vast loopt

WimPeu

Citaat van: jwx op februari 06, 2011, 21:15:43
Met laatste bedoel je dan dat hij denkbeeldig vol loopt en heel traag word of vast loopt

Dat gebeurd alleen als een HD rechtstreeks met USB er op aansluit. Als je van een PC of NAS streamt mag de streamer niet traag worden.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

De streamer was nu wel traag, kwam doordat m'n DLNA server nog aan het indexeren was, moest zich door 400 GB aan audio files heen worstelen. Vandaag verder niet meer bezig geweest met audio streaming, wordt vervolgt.

still life

Citaat van: jowa op februari 06, 2011, 15:41:15

excuseer, dacht dat je ook nog een HT-set had  nopompom

kijk, is wel weer goed nieuws voor de stereo-mannen,
de analoge uitgang is kennelijk zo slecht niet in combi met een degelijke set(je).. clown1
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

JohnWx

Citaat van: still life op februari 07, 2011, 11:13:54
excuseer, dacht dat je ook nog een HT-set had  nopompom

kijk, is wel weer goed nieuws voor de stereo-mannen,
de analoge uitgang is kennelijk zo slecht niet in combi met een degelijke set(je).. clown1

hoop er is hoop Jomanda er is hoop  HB hello HB pompom

jowa

Citaat van: Marantz 81 op februari 06, 2011, 20:27:35
@Jowa

dat klinkt wel zeer goed  pompom

zou die kwa geluid zeg verglijkbaar zijn met een CD5001 of beter ?

Ik ken de CD5001 niet, kan hier niet op zeggen of deze vergelijkbaar is.

jowa

Gisteravond aan het spelen geweest met de USB mogelijkheid van de UD-5005. Aantal flac's naar wav omgezet en op een stick gezet.
De speler herkende de stick na het omschakelen naar USB gelukkig direct, alleen jammer dat je de tv aan moet zetten om eerst de keuze te moeten maken tussen movie, pictures en audio. jammer dat je deze keuze niet via het display kan doen. Daarna naar de map met de muziek en na op play te hebben gedrukt muziek.
Een mindere eigenschap is dat er een korte tik te horen is als wordt over gegaan naar het volgende nummer op de USB stick.

De geluidskwaliteit is gewoon erg goed, wat dat betreft tevreden met de UD-5005. De Densen gaat niet weg, want die gaat qua beleving en je in de muziek trekken toch nog een hele stap verder.

JohnWx

Citaat van: jowa op februari 10, 2011, 10:52:39
Gisteravond aan het spelen geweest met de USB mogelijkheid van de UD-5005. Aantal flac's naar wav omgezet en op een stick gezet.
De speler herkende de stick na het omschakelen naar USB gelukkig direct, alleen jammer dat je de tv aan moet zetten om eerst de keuze te moeten maken tussen movie, pictures en audio. jammer dat je deze keuze niet via het display kan doen. Daarna naar de map met de muziek en na op play te hebben gedrukt muziek.
Een mindere eigenschap is dat er een korte tik te horen is als wordt over gegaan naar het volgende nummer op de USB stick.

De geluidskwaliteit is gewoon erg goed, wat dat betreft tevreden met de UD-5005. De Densen gaat niet weg, want die gaat qua beleving en je in de muziek trekken toch nog een hele stap verder.

zijn de handelingen voor de usb ook niet te leren zonder tv ?

dat zeg je mooi over de Densen: beleving (dat is gelukkig nog steeds persoonlijk)  notworthy

still life

Citaat van: jwx op februari 10, 2011, 13:03:46
zijn de handelingen voor de usb ook niet te leren zonder tv ?

ik volg jowa's beoordeling:
het is lastig, omdat je nada info/feedback te zien krijgt op de ud's display..

verder is me inmiddels ook opgevallen/nog niet vermeld:
dat de helderheid default (die is wel weer dimbaar) verschilt vs deze v/m SR, moet het wel donker voor zijn..
ook een leuke lade, elk schijfje past er mooi strak in..
de remote had verlichting mogen hebben, de toetsen zijn enkel reflecterend

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300