Marantz UD5005 ervaringen tot nu toe

Gestart door sandori5, januari 06, 2011, 20:04:45

Vorige topic - Volgende topic

Stadium III

Achterop het apparaat kun je volgens mijn een schakelaar omzetten voor gebruik remote
Verder zou dit moeten helpen

Ik weet niet als je hem kunt resetten zoals een reciever
Zou je ff moeten nalezen in de handleiding
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Stadium III

5.2.4

still life

CiteerHeb een kabel voor netwerk proberen aan te sluiten, maar dat lukte maar niet.

het is werkelijk enkel de netwerk kabel (utp) inpluggen!

desnoods neem je deze v/d pc even (als je niet draadloos internet)

Citaat van: Keeswf op februari 02, 2011, 21:28:23

Bleek na wat zoekwerk dat mijn afstandsbediening evenmin goed werkte. Bij elk knopje wat ik indruk, lade open, power off, play, noem 't maar op verschijnt slechts BD 2 op het display van de BD player, ook flitst er 00001 voorbij. Ik kan dus geen keuzes maken met mijn afstandsbediening. Mogelijk is daar een trucje voor.

ik heb het idee dat je last hebt v/e beetje onhandigheid waardoor de speler in usb-mode staat,
je moet hem terugzetten naar disc-mode:
kun je doen middels het knopje naast de usb-poort vooraan

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

sattie

Zie bladzijde 44 van de NL handleiding.
AB heeft 2 instellingen.
Zie ook bladzijde 37.
Dus eerst handleiding lezen........

AlchemistII

Als 't niet de a.b. setting (ext) is, zou dit soms een kwestie zijn van een overactieve HDMI control door de receiver/TV of zo?
Dan zou 't te testen zijn door HDMI kabels van UD5005 los te halen: doet-ie 't of niet? Zo ja, zet HDMI control uitzetten in TV & receiver (werkt toch nog niet goed).

Met alle discussies op een rij, blijf ik er bij:
De UD5005 is de moeite waard, maar het loopwerk maakt wel enig geluid.

Voor mij is het geluid acceptabel, m.n. omdat 't geen irritant geluid is. Ik heb ook begrepen, dat BD drives in het algemeen meer herrie maken dan DVD/CD door nog hoger toerental bij afspelen van HD of 3D HD.

Keeswf

Wat betreft de onhandigheid, dat mag gezegd worden, hoor! Ik heb waarschijnlijk de afstandsbediening onbedoeld een andere weg ingestuurd. Kom ik toch - gelukkig - het bericht tegen van Sattie, die me verwees naar de handleiding. Samen met mijn zoon kwam ik erachter dat het omzetten van BD 2 naar BD 1 als volgt dient te gaan: houdt de stop-toets + de 2 min. 5 seconden ingedrukt. Dan gaat hij weer naar BD 1.
Ik kom al een heel eind verder, dank voor de opmerkingen. Nu nog het netwerk. Ga ik later proberen..het was gisteravond laat geworden ;-)  wordt vervolgd  :zzz:

Morrison

Eind van de dag bij de winkel geweest waar ik de UD5005 heb gekocht. Helaas had hij er geen meer op voorraad zodat hij het niet kon laten luisteren. (in april pas )
We samen naar de mijne geluisterd, hij zei dat het sissende (zo omschrijf ik het maar) hoge geluid normaal was en dat je dit alleen bij de 8000 en 9000 serie niet hebt.

Hij had wel een 5004 staan die we beluisterd hebben en deze had het ook, maar anders.
De reden volgens de verkoper, dat het voorkwam bij BD is dat deze veel harder draaien om de data eraf te kunnen lezen. Na een beetje googlen kwam ik op ongeveer 5000rpm voor een dvd en bijna 10000rpm voor een BD disc.

Dus dat is opzich wel te verklaren, alleen lost het probleem nog niet op  Bovendien vind ik het raar dat een PS3 en Pioneer LX52 er minder/geen last van hebben op deze manier.

Lees hier verschillende meldingen, de een zegt dat ze er geen last van hebben, de ander hoort hetzelfde maar stoort het niet.
Misschien een afgesloten kast de oplossing,.. maar toch een beetje vreemd  :no:
Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90

BitByter

Ik wil er juist één gaan kopen, maar als ik dit nu zie, dan begin ik toch te twijfelen.

Remco

@Morrison, ik heb ook even kritisch geluisterd en als ik er echt voor ga zitten dan hoor ik ook een hoge zoem... maar ik moet je zeggen, dat ik het echt niet hoor tijdens het afspelen van een film. het stoort mij dan ook zeker niet, zelfs nu ik er door jou ;) ...meer op ben gaan letten.

@BitByter, ik vind het een topspeler! Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus ûh ...neem een disc mee en ga eerst kijken/luisteren.
NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Stadium III

De UD 5005 kun je gewoon kopen

Hier werkt ie gewoon perfect zonder storingen

5.2.4

JohnWx

Citaat van: Stadium III op februari 05, 2011, 09:24:14
De UD 5005 kun je gewoon kopen

Hier werkt ie gewoon perfect zonder storingen

Maar jij hebt toch zo een aktief meubel

Tis een mooi en goed ding volgens mij, alleen maakt een BR gewoon meer geluid dan een cd speler maar dat kan ook niet anders een BR heeft gewoon meer taken om uit tevoeren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Morrison

Citaat van: jwx op februari 05, 2011, 10:00:36
Maar jij hebt toch zo een aktief meubel

Tis een mooi en goed ding volgens mij, alleen maakt een BR gewoon meer geluid dan een cd speler maar dat kan ook niet anders een BR heeft gewoon meer taken om uit tevoeren

Wat is een actief meubel? fotos! ;)
Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90

Stadium III

De reciever in het meubel is idd veel actief !

Maar verder maakte deze BD speler wel wat meer geluid als de vorige maar zo onder het kijken geen last
Hoor hem het meeste als hij opstart en alles moet inlezen

Eenmaal aan het spelen geen vuiltje aan de lucht

5.2.4

still life

CiteerEenmaal aan het spelen geen vuiltje aan de lucht

snap ik ook niet zo goed, hoe kun je dat loopwerk nu horen onder het spelen?  frusty
een film/cd moet hier een beetje realistisch weergegeven worden, en da's al snel rond 75db..

waarom investeer je anders in al die mooie spullen?  :no: kun je net zo goed die speler meteen aan de tv hangen..
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Morrison

Citaat van: still life op februari 05, 2011, 11:20:49
snap ik ook niet zo goed, hoe kun je dat loopwerk nu horen onder het spelen?  frusty
een film/cd moet hier een beetje realistisch weergegeven worden, en da's al snel rond 75db..

waarom investeer je anders in al die mooie spullen?  :no: kun je net zo goed die speler meteen aan de tv hangen..

Misschien ben ik wel wat gevoeliger hiervoor. Bovendien kijk ik films/series niet altijd op hoog volume.
Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90