Marantz UD5005 ervaringen tot nu toe

Gestart door sandori5, januari 06, 2011, 20:04:45

Vorige topic - Volgende topic

Remco

NR1501N (Klipsch HDT300) / UD5005N

Morrison

Citaat van: jwx op februari 02, 2011, 12:09:01
je hoort gewoon en leest ook erg veel over "klachten" dat het veel lawaai of bij geluiden maakt

denk gewoon dat het bij de prijs voor een instap Marantz produkt hoort

Sorry maar dit vind ik een beetje onzin. Een speler a 529 euro mag je toch van verwachten dat deze je niet tijdens het film kijken stoort?

Als ik er een bij het kruidvat koop voor 60 euro, dan kun je dit mogelijk verwachten.
Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90

Remco

Citaat van: Morrison op februari 02, 2011, 12:15:31
Sorry maar dit vind ik een beetje onzin. (...)
stupid ...klopt!

Ik ga er alleen maar niet over in discussie, want dat heeft geen enkele zin. Al was het maar omdat jwx afgaat op stemmingen en meningen van anderen, immers hij heeft de UD5005 zelf niet staan voor zover ik weet?!

Nogmaals, mijn ervaring is prima ..zoals je mag verwachten van een Blu-ray speler in deze - ik vind 'hogere' - prijsklasse!

still life

Citaat van: Morrison op februari 02, 2011, 12:15:31
Sorry maar dit vind ik een beetje onzin. Een speler a 529 euro mag je toch van verwachten dat deze je niet tijdens het film kijken stoort?

Als ik er een bij het kruidvat koop voor 60 euro, dan kun je dit mogelijk verwachten.

ben vrijwel zeker (inschatting) dat hetzelfde loopwerk in de ud7005 zit (en deze kost 2x zoveel)
mss kun je die ook even meenemen in je vgl in de winkel?

dat de drive even moet beoordelen welke schijf werd ingeladen zal ook spelen..

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Morrison

Citaat van: still life op februari 02, 2011, 12:29:30
ben vrijwel zeker (inschatting) dat hetzelfde loopwerk in de ud7005 zit (en deze kost 2x zoveel)
mss kun je die ook even meenemen in je vgl in de winkel?

dat de drive even moet beoordelen welke schijf werd ingeladen zal ook spelen..

Dit idee had ik zelf ook. ze zijn volgens mij bijna identiek, muv de analoge output.

Dank voor de tip, zal ik even meenemen :)
Marantz SR6004/UD5005
B&W 684,686,HTM62
BK XXLS 400
Pioneer 4280XD
Sonos ZP90

JohnWx

Citaat van: Remco op februari 02, 2011, 12:22:32

stupid ...klopt!

Ik ga er alleen maar niet over in discussie, want dat heeft geen enkele zin. Al was het maar omdat jwx afgaat op stemmingen en meningen van anderen, immers hij heeft de UD5005 zelf niet staan voor zover ik weet?!

Nogmaals, mijn ervaring is prima ..zoals je mag verwachten van een Blu-ray speler in deze - ik vind 'hogere' - prijsklasse!

neem aan dat mensen niet gaan liegen dat hun loopwerk niet stil is ? op fora's

waarom kan ik geen mening geven over een produkt wat ik zelf niet heb ik zeg alleen dat je op meerdere fora's lees dat hij niet stil is en er gewoon erg veel problemen mee zijn met diversen dingen software maakt veel geluid

ik maak daarvoor mij zelf iets uit op niks meer niks minder dat is voor mijn eigen rekening als jij daarom geen discussie wil voeren omdat ik het produkt niet heb zal jij ook snel klaar zijn hier neem ik aan op dit forum als je ergens over wilt mee praten

dus kortweg voor mij een kansloze opmerking van jouw kant
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Remco

@jwx, ik doe graag mee... maar zal zelf niet op basis van anderen een mening de mijne maken, zonder dat ik het met eigen ogen heb kunnen zien (horen). That's all. Vond jouw opmerking over instapmodel, kwaliteit van het product wat kort door de bocht ...alsof het logisch is dat een blu-ray speler van 529(!) euro geluid maakt! Kom op zeg, dat kan je toch niet menen? Als je dat wel meent is voor mij deze discussie niet zinvol... als je dezelfde mening ventileert over de Blu-ray speler bij de Aldi van zes tientjes, dan snap ik 'm.

JohnWx

Citaat van: Remco op februari 02, 2011, 12:53:44
@jwx, ik doe graag mee... maar zal zelf niet op basis van anderen een mening de mijne maken, zonder dat ik het met eigen ogen heb kunnen zien (horen). That's all. Vond jouw opmerking over instapmodel, kwaliteit van het product wat kort door de bocht ...alsof het logisch is dat een blu-ray speler van 529(!) euro geluid maakt! Kom op zeg, dat kan je toch niet menen? Als je dat wel meent is voor mij deze discussie niet zinvol... als je dezelfde mening ventileert over de Blu-ray speler bij de Aldi van zes tientjes, dan snap ik 'm.

Is niet kort door de bocht is gewoon de realiteit vind ik

En ik meen het wel dat een speler van 529 euro veel meer geluid kan maken dan bv een UD8004  UD9004

Kan er ook niks aan doen dat hij het instap model is en er zal dan ergens concessies gedaan zijn t.o.v de line up

Als jij niet kan afgaan op ervaringen van andere die een probleem hebben met een UD5005 en dat je dat dan negeert ja dan doe je zelf te kort

Kan alleen maar zeggen wees blij dat dat ding van jouw geen herrie maakt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: Remco op februari 02, 2011, 12:53:44

zoveel verschil / geen zit er niet in de loopwerken van de Aldi of van een Marantz of een Onkyo of Denon alleen zijn ervoor de duurdere modellen betere specificaties (dus duurder etc. etc.)

still life

Citaat van: Morrison op februari 02, 2011, 12:33:36
Dit idee had ik zelf ook. ze zijn volgens mij bijna identiek, muv de analoge output.

Dank voor de tip, zal ik even meenemen :)

benieuwd naar je bevindingen.. :yes:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Remco

18vti

Mijn UD5005 kan ik ook horen "draaien" als er een disc in zit...ik zit er 3 meter vanaf.
Geluid klinkt hetzelfde als geluid file 1 en 2 die in dit draadje staan.

Als ik me concentreer kan ik het tijdens de film ook horen (In rustige scene's) maar als ik in de film zit dan hoor ik het totaal niet meer...ik denk dat dit een normaal geluid is hoewel OOK ik een volledig stil apparaat dacht te kopen. Is mijn eerste BD dus zal wel aan mij liggen ;)
Mijn oude Sony DVD speler (NS900V) is stiller qua loopwerk maar die hoorde je HEEL goed als ie aan het zoeken was..layerchange bijvoorbeeld.

UD5005 staat nu naast de TV in de open lucht van de woonkamer.
Er komt een nieuw audio meubel waar hij dan in gezet zal worden, dan zal het geluid wel minder zijn.

Cadfael

Ik heb een hoge fluittoon bij het spelen van blurays op mn philips bdr-9100.
Dit is toevallig de 2de speler omdat de eerste problemen gaf, maar bij die had ik geen fluittoon.
dus het is blijkbaar per speler weer verschillend ook al is die van hetzelfde type.

Deze heb ik ook weer teruggebracht, maar met name omdat bij dvdcontent de boel opeens sneeuw gaf over het halve beeld en de rest groen/zwart werd.

Het fluiten gebeurde ook alleen maar bij bluraydiscs en niet bij dvd of cd's. Misschien omdat blurayschijfjes wat zwaarder zijn???
Ik wacht nog op mijn speler en hoop dat ze het kunnen oplossen. Het gefluit hoor je wel minder als er genoeg geluid in een film zit maar bij stilte is dit erg irritant.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Stadium III

Hier gewoon een stille speler
Bij het laden is ie wel wat luidruchtog maar onder de film is ie ok !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Keeswf

Heb onlangs een UD5005 gekocht, maar heb toch wat problemen ondervonden. Ze worden helaas alleen maar talrijker. Zo had ik het "probleem" van de stand bye modus, die niet meer reageerde. Al eerder hier beschreven. Graag zou ik een update willen doen. Heb een kabel voor netwerk proberen aan te sluiten, maar dat lukte maar niet. Bleek na wat zoekwerk dat mijn afstandsbediening evenmin goed werkte. Bij elk knopje wat ik indruk, lade open, power off, play, noem 't maar op verschijnt slechts BD 2 op het display van de BD player, ook flitst er 00001 voorbij. Ik kan dus geen keuzes maken met mijn afstandsbediening. Mogelijk is daar een trucje voor. Al vaker heb ik het apparaat helemaal uitgezet, van de afstandsbediening de batterijen eruit en gecheckt, enfin, het helpt allemaal niets. Wil graag een Marantz-fan zijn, maar je begrijpt dat ik vooralsnog teleurgesteld ben. Kan nu niets aanvangen met het apparaat, nog niet eens een schijfje afspelen.