Dome Tweeter B&W 703 beschadigd

Gestart door THX-UltraII, januari 03, 2011, 08:59:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

THX-UltraII

Gisterenavond door iets doms tegen de tweeter van mijn b&w 703 aangestoten. Direct een flinke deuk erin  :-\ (geen scheur).

Heb m er meteen afgeschroefd en de dome tweeter van de magneet geschroefd. Heb m terug kunnen deuken maar ik veronderstel dat de tweeter in deze toestand zwaar invloed op het geluid gaat hebben.

In hoeverre heeft dit invloed en hoe kom ik aan een dergelijke nieuwe soft-dome en hoe hoog gaan de kosten ervan ongeveer worden? (dus enkel het kapje zoals op de foto, als dit uberhaupt los verkrijgbaar is).




Sony VPL-VW1000ES | Image Screens Imasque CIH system | D-Box Motion Code system | Starline Cinema | Presidential Recliner | Teufel Theater 8

TurboMarco

Je kan toch het beste informeren bij een B&W verkooppunt ,het lijkt mij aannemelijk dat het afstraalgedrag door de schade beïnvloed word ,de vraag of je het hoort is een tweede .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

ll0ll

Ik heb onlangs beide  dome tweeters van mn cm1's vervangen, ze waren beide ingedrukt...

Via de b&w importeur hier in NL kreeg ik het onderdeelnummer en het telefoonnummer van de reperatiedienst, maar heb ze gewoon via hobo.nl besteld en geleverd gekregen.
Het onderdeelnummer van de dome tweeter van de cm1's is ZZ-22943:
http://bwgroup-support.com/partslist.html

In die lijst zie ik:
703 | ZZ14137 | 703 TWEETER DIAPHRAGm | $94.12

Ik was iets van 60 euro per tweeter kwijt. Hobo wilde ze kosteloos plaatsen maar heb ze er zelf ingezet, wat geen problemen gaf.
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Whisper.nl

Ik had een tijd geleden een ingedrukte dome tweeter van mijn Etude Cliop III.
De stofzuiger er voorzicht opgezet en langzaam de zuigkracht opvoeren.
Hierdoor schoot de deuk eruit.

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

modelistis

I have one to sell here:

http://belas.olx.pt/tweeter-completo-para-colunas-b-w-serie-703-704-705-ref-zz14137-iid-156088634

Tomorrow i will post pictures of it.
I can sell it by €65 plus shiping to Netherland.

Thanks.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

modelistis

Spam why??

Just becouse i have one to sell and posted it here?

JohnWx

Citaat van: modelistis op januari 11, 2011, 20:36:18
Spam why??

Just becouse i have one to sell and posted it here?

Ik vind van wel
Trouwens hij is al voorzien
En staan al te koop
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

modelistis

Sorry but i didnt read anywhere that is already bought one... so posted here the one i have to sell...