Luidspreakers voor Marantz MCR 503

Gestart door marantzthebest, december 21, 2010, 22:06:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

marantzthebest

Hallo,

welke luidspreakers kunnen het beste op de Marantz melody music MCR 503
budget is ongeveer 300 euro ( mogen ook tweedehandse zijn )

TurboMarco

Vrijwel iedere luidspreker met een rendement van ca 88 db en een impedantie tussen 4-8 Ohm zou er geschikt voor zijn ,het is aan jou om te beluisteren welke je het prettigst vind klinken.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

pascal

Ik heb zelf de marantz 503 icm de Wharfedale 10.1. Dit zijn de monitorspeakers uit de Daimond 10 serie.
Geweldig speakers voor het geld. Heb ook de Kef B&w 685 en de monitor audio br2 getest. Wharfedale kwam voor mij als de winnaar uit de test.



Vraagje aan Marco, was jij eerder weleens op he eurobench forum

joep

#3
Ik heb zelf de marantz 502 icm de Kef iQ3. Prima geluid!

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

amdebeurs

Hallo,

Zal me aangezien ik nieuw ben ook even voorstellen: ik ben Sander en heb afgelopen zaterdag een Melody Media CR603 gekocht, die volgens mij dezelfde versterker eigenschappen als de 503 heeft. Ik sluit me dus even bij dit topic aan ipv een nieuwe te starten...
Nu raadde de winkel waar ik de Marantz heb gekocht me als speakers de Klipsch RF 52 aan. 100 W RMS, 96 dB, 8 ohm. Deze klonken overigens zeer goed.
Wat ik me nu afvraag: ik hoor en lees allerlei verhalen over dat het slecht is om een "zwakkere" versterker aan "sterkere" boxen te plaatsen. Ik realiseer me dat dit waarschijnlijk een vaak aangesneden topic is, maar zou graag specifiek voor de Melody media cq music ervaringen of meningen horen of dit wel of niet verstandig is. Is de Marantz beveiligd tegen clipping? Of moet je het wel erg gek maken wil je in dat gebied komen... Of zeg ik nou rare dingen...
Ben nog een redelijke leek op dit gebied geef ik gelijk toe, maar zou het zonde vinden om speakers te kopen die vervolgens mijn prachtige Marantz naar de kl*te helpen, of andersom.
Mn gevoel zegt me dat 100 W speakers wel moeten kunnen, maar dat het niet veel meer moet zijn. Klopt dat zo'n beetje?


TurboMarco

Hoi & welkom,

"sterkere boxen" staan even los van versterkers ,je zou het zo kunnen interpreteren dat deze robuuster gebouwd zijn en zowel elektrisch als mechanisch hoog belastbaar zijn .
Dergelijke boxen die hoog belastbaar zijn kunnen het prima doen met een lichte versterker . 
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

amdebeurs

Even een update: gisteren bij Hobo hifi in Amersfoort erg lang naar veel verschillende speakers mogen luisteren. Ze hadden ook de CR603 staan en aangesloten, dus dezelfde combinatie als ik thuis heb.
Na lang wikken en wegen gekozen voor de Paradigm Monitor 7. Klonk werkelijk formidabel! Nu nog wachten tot ze geleverd worden, dat worden een paar lange dagen...  :-(

Whisper.nl

Welkom,

Ja dat is een kriebel die je voorlopig niet kwijt bent.
Wachten op iets mooi loond.

Groet Whisper.  byebye
De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Saabje

Citaat van: amdebeurs op januari 29, 2011, 19:23:00
Even een update: gisteren bij Hobo hifi in Amersfoort erg lang naar veel verschillende speakers mogen luisteren. Ze hadden ook de CR603 staan en aangesloten, dus dezelfde combinatie als ik thuis heb.
Na lang wikken en wegen gekozen voor de Paradigm Monitor 7. Klonk werkelijk formidabel! Nu nog wachten tot ze geleverd worden, dat worden een paar lange dagen...  :-(

Weet iemand waar Paradigm te koop is in Belgiƫ (of in Nederland (Zuiden))?

Marantz 81


joep

Paradigm Monitor 7 staat te koop bij Hobo Hifi. Er staat een prijs bij, maar daar staat weer niet duidelijk bij per stuk of per paar. Zal dus wel per stuk zijn. Wel staat er 'Alleen te bestellen in even aantallen'. Dus wat voor nut heeft het om de prijs per stuk te geven en ze niet per stuk te verkopen. Ik hou niet van dat soort zaken. Voel altijd dat ze je proberen te besodemieteren.

http://www.hobo.nl/default.aspx?page=product&id=6459&title=Monitor%207

Marantz 81

dat noemen ze ook wel verkoop techniek joep ,het staat er gewoon alleen moet je het goed lezen  :wink:

joep


Marantz 81

Alleen te bestellen in even aantallen.   :wink: