DE TWEEDE RONDE Wie is de volgende ?

Gestart door Vlearmoes, december 20, 2010, 12:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jrm

Leuk verslag om te lezen en met name de verschillen welke subtiel verwoord zijn.

Een foto met de twee verschillende speakers zou leuk zijn.

cheese

Zeker heel leuk omte lezen en gewoon leuk om mensen zo van hun hobby zien te genieten.


Gr. Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

drees62

Citaat van: jrm op juni 06, 2011, 10:14:45

Een foto met de twee verschillende speakers zou leuk zijn.

Wim??  :-P

WimPeu

Citaat van: drees62 op juni 06, 2011, 11:33:30
Wim??  :-P

Hee folks... Zal vanavond ook mij bevindingen met een tweetal geweldige foto's  :-P plaatsen. Mijn betere helft heeft de telefoon met het bewuste materiaal mee naar haar werk. Tís ook haar telefoon vandaar. Alhoewel ik me eigenlijk geheel aansluit bij de bevindingen van Xander.

Wij (Ronald en ik) waren gisteravond iet wat later thuis dan gepland. De bedrijfsbus van Ronald kreeg kuren toen we net in Duitsland op de A31 reden. Met nog 122km te gaan gaf ie er de brui aan. Helaas pindakaas had Ronald geen ANWB lidmaatschap. 2.5 uur :-o wachten op een parkeerplaats (zo eentje zonder voorzieningen) We waren al bang dat als het nog langer zou gaan duren het misschien ook nog wel eens een homoparkeerplaats zou kunnen zijn wat ons er niet rustiger op maakte. Maar goed na 2.5 uur werdt de bus op een ADAC vrachtwagen getakeld en hebben we onze tocht richting het mooie Noorden voort kunnen zetten.
Wat waren dat lange km's zeg nopompom De Duitse ADAC man kletste aan een stuk door. Gezellig zou je denken :lol:. Had ook wel zo kunnen zijn ware het niet dat de man een wirwar van Duits/Nederlands/Achterhoeks en nog een stuk of 3 Duitse dialecten door elkaar heen sprak. Heb er werkelijk geen woord van verstaan en me beperkt tot een sporadisch Ja en Nein.. nopompom We werden eindelijk in Nieuwe Pekela aangekomen warm onthaald door de vriendin van Ronald die snel de nodige Euro's had vrijgemaakt om onze Duitse vriend van ons te verlossen. Dure taxi zullen we maar zeggen. Na snel even een warm stokbroodje en een pizzapunt naar binnen te hebben gewerkt heeft Ronald mij nog naar huis gebracht in hun prive auto. Was nog weer 3 kwartier naar mij en dan nog 3 kwartier terug naar Nieuwe Pekela. Om half twaalf strompelde ik naar de voordeur. Vrouw een kus en gelijk een Amstel om de ervaringen even te verwerken.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

Hahaha ...  :schater: ... er heerst gewoon een vloek op die A31 ...
Vorig jaar op de weg terug vanaf huize Wim na nog geen 10 minuten op de A31 met de Alfa van Andre met pech langs de weg, in een vergelijkbare situatie als die van jullie (schemer-donker, geen voorzieningen ...). Gelukkig had Andre wel een ANWB-lidmaatschap incl. europa dekking. Echter maakte dat betreft de wachttijd geen enkel verschil  :|.

Sander.

Citaat van: WimPeu op juni 06, 2011, 15:46:00
Hee folks... Zal vanavond ook mij bevindingen met een tweetal geweldige foto's  :-P plaatsen. Mijn betere helft heeft de telefoon met het bewuste materiaal mee naar haar werk. Tís ook haar telefoon vandaar. Alhoewel ik me eigenlijk geheel aansluit bij de bevindingen van Xander.

Wij (Ronald en ik) waren gisteravond iet wat later thuis dan gepland. De bedrijfsbus van Ronald kreeg kuren toen we net in Duitsland op de A31 reden. Met nog 122km te gaan gaf ie er de brui aan. Helaas pindakaas had Ronald geen ANWB lidmaatschap. 2.5 uur :-o wachten op een parkeerplaats (zo eentje zonder voorzieningen) We waren al bang dat als het nog langer zou gaan duren het misschien ook nog wel eens een homoparkeerplaats zou kunnen zijn wat ons er niet rustiger op maakte. Maar goed na 2.5 uur werdt de bus op een ADAC vrachtwagen getakeld en hebben we onze tocht richting het mooie Noorden voort kunnen zetten.
Wat waren dat lange km's zeg nopompom De Duitse ADAC man kletste aan een stuk door. Gezellig zou je denken :lol:. Had ook wel zo kunnen zijn ware het niet dat de man een wirwar van Duits/Nederlands/Achterhoeks en nog een stuk of 3 Duitse dialecten door elkaar heen sprak. Heb er werkelijk geen woord van verstaan en me beperkt tot een sporadisch Ja en Nein.. nopompom We werden eindelijk in Nieuwe Pekela aangekomen warm onthaald door de vriendin van Ronald die snel de nodige Euro's had vrijgemaakt om onze Duitse vriend van ons te verlossen. Dure taxi zullen we maar zeggen. Na snel even een warm stokbroodje en een pizzapunt naar binnen te hebben gewerkt heeft Ronald mij nog naar huis gebracht in hun prive auto. Was nog weer 3 kwartier naar mij en dan nog 3 kwartier terug naar Nieuwe Pekela. Om half twaalf strompelde ik naar de voordeur. Vrouw een kus en gelijk een Amstel om de ervaringen even te verwerken.

WimPeu

Had ie ook maar een Peu moeten kopen natuurlijk!! :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Dat was mooi balen en zeker voor Ronald, die moest vandaag weer met diezelfde bus op pad volgens mij :-o
Mooi te lezen dat jullie het ondanks alles weer naar je zin hebben gehad. En foto's met bijbehorend verslagje zitten we natuurlijk met  :kwijl: op te wachten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: xander32 op juni 06, 2011, 15:55:28
Hahaha ...  :schater: ... er heerst gewoon een vloek op die A31 ...

Sander.

Ik zei nog "rustig aan".  :angel: Maar zo letterlijk hoefden jullie dat ook niet op te vatten  :wink:

Ik rij de volgende keer wel gewoon door Nederland naar het Hoge Noorden.  :-P
Dit is geen toeval meer. Misschien hebben jullie zelfs wel op dezelfde parkeerplaats gestaand als wij toen. Alleen was het toen vanaf 6 uur donker  :oops: Was 1e dag wintertijd en het werd toen errug druk op die parkeerplaats  redface redface

lo

Jullie maken zo nog eens wat mee met die onderlinge bezoeken :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

haha leuk beschreven wim net of je erbij was , ach ja soms zit het tegen maar toen jeje amsteltje had was alles weer goed  :schater: :wink:


WimPeu

#175
Wat er aan vooraf ging.....

Zondag ochtend 09:45. Dochter (6 jaar) roept....Papa er staat iemand bij de voordeur!!! Oh nee heh daar heb je ze weer, Jehova's weg wezen gaat door mijn hoofd. Stevig tred naar de deur maar nee hoor goed volk. Ronald met zijn trotse bus. :-P  eerst om van de schrik bij te komen een nog vers (slecht 2 uur jong byebye) bakkie koffie voor we vertrekken. Barbara duwt Ronald nog snel een stel folders van haar pas opgezette ZZP onderneming in de handen..and off we go. In de auto...en direct weer uit de auto (soms zijn we ook net Peppie & Kokkie) want we hebben geen adres bij ons. De aller nieuwste gadgets worden aangewend (I-Pod) om de mail met het adres op te sporen. 2e poging lukt zowaar en de bus rolt probleemloos  :roll: richting Enschede. Ik zeg nog we gaan lekker door Duitsland kunnen we tenminste opschieten vanwege het ontbreken van een maximum snelheid op de A31. Helaas dacht Tom er anders over. Doordat we aan het kletsen waren letten we zelf niet op en alsof de bus (toch Duits van orgine) er geen zin in had of hij had een vooruit ziende gave weten we niet maar de tocht ging via landelijk Drenthe door evenzo landelijk Overijsel naar het o zo landelijke Gelderland. Door Duitsland had kwa snelheid ook geen winst opgeleverd want de bus is begrensd op 125kmph  nopompom. Een snelheid waar we de terugweg slechts van konden droomden... :-D

Vlotjes verliep de reis en precies zoals we met Tom hadden afgesproken waren we rond de klok van 11:30 in Enschede. Ja zo snel kan het gaan. Eenmaal binnen lagen de Usher DMD's al lekker op de bank op ons te wachten. Even verderop, zeg maar in de Bios annex luisterkamer zat mister X aka Xander32 al in de luisterpositie klaar om de nieuwe super tweeters eens flink critisch te gaan beluisteren.

Wat mij het eerste en meeste opvalt in de luisterruimte van Andre is de bij studioachtige akoestiek. Als je in je handen klapt is er geen spoor van galm. Daar moet je van houden en zeker even aan wennen. Voordeel is dan wel dat je alleen de speakers hoort en verder niks. De set van Andre klinkt gewoon fantastisch. Je merkt meteen dat Andre heel anders muziek luisterd dan ik dat doen. Veel zachter. :-D Dan komt deze set volgens mij ook pas echt 100% tot leven. Wil je beuken  :angel: dan moet je dat gewoon niet met monitoren doen. De afspraak van te voren was om ook vooral niet alleen audiofiel verantwoorde muziek mee tenemen maar daar kwam niet veel van terecht. Vooral veel akoestische en laid-back dingen passerden de reveu. Nadat we een beetje aan de set gewend waren en het eerste biertje (Grolsch, kan het anders in Enschede  8-)) op tafel stond werden de DMD Ushers aangesloten om door dit zeer selecte en door de wol geverfde elitaire gezelschap aan de tand te worden gevoeld. Auw...dat doet bijna zeer aan de oren. Wat een verschil. Ik hoor zelfs hier en daar een verdwaalde sssss klank. Na een tijdje luisteren begonnen we toch wat te wennen aan de DMD. Anders klinkt het....dat is iig zonder twijfel een waarheid. Soms ook mooier. De akoestische gitaar van Nils Lofgren klinkt in mijn oren welliswaar scherp maar ook natuur getrouw. Wat volgde was een kleine discussie over hoe een akoestische gitaar zou moeten klinken. Mijn visie daarop is simpel. Het is een live CD en die moet klinken als of je in de zaal bent. In de zaal hoor je de gitaar over een PA en zo klonk die ook met de DMD's. Anderen zeggen een gitaar moet klinken zoals die akoestisch en onversterkt klinkt.. Verschil van benadering zullen we maar zeggen. Even weer naar buiten met een peuk en inmiddels mijn 2e Grolsch (nog even en ik ga dat spul zelfs lekker vinden dacht ik nog) en hup...2e sessie.
Veel muziek weer, Rascall Flats, de STS catalogus en weer veel akoestisch met oa een uplugged CD waar ik de naam niet van weet en (de verrassing van de dag voor mij) een live nummer van Willy DeVille. Afgezien dat dat ook mooi klonkt ging de muziek en vooral stem recht door mijn ziel. Heb de CD inmiddels in bestelling staan.

Eind conclussie van de dag is voor mij persoonlijk dat ik de DMD's niet op voorhand wil afserveren maar zou ze graag eens thuis in mijn set (en mijn volume  :evil:) proberen. Zal helaas voorlopig niet gebeuren. Feit is dat ze behoorlijk anders en vooral meer detail geven en daar moet je van houden. Mensen met flaporen hoeven er iig niet aan te beginnen. clown1

Andre bedankt voor weer een zeer gastvrij onthaal. Persoonlijk zou ik de BE niet omruilen voor de DMD's. De set van Andre moet je gewoon nooit meer veranderen maar dat blijkt in de praktijk een onhaalbaar streven :-). Mooi is dat ook weer. Ik hoorde al verhalen van een SR7005 en PM11s3  :-o we zullen het wel zien.

Voor het 2e gedeelte (terugreis verwijs ik graag naar een paar posts terug in ditzelfde topic... nopompom :-D)

De experts..sta er zelf niet op dit omdat deze boys anders zo lelijk lijken.  :-D


De hardware (de DMD's staan vooraan en ietjes lager)


Overzicht van alle spulletjes.  pompom




...... nopompom nopompom nopompom

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Zo vandaag een werkdag overleefd. Wel een beetje een zware dag na zo laat op bed te zijn gekomen. Gisteren zoals Wim al zei net op de 31 voelde ik de bus schokken, eerst een keer en dasarna 4 keer achter elkaar. Gelukkig was er direct een parkeerplaats en een keer het zicht op een parkeerplek besloot de bus er al mee te stoppen. Even weer gestart en er was niets aan de hand, Wim en ik maar weer volgas op weg en eenmaal op het einde van de invoegstrook dacht de bus dit is mij gek genoeg ik stop er weer mee, maar ja langs zo´n snelweg staan is ook niet wat dus de bus gestart en in de achteruit gezet en volgas achteruit richting de parkeerplaats. Terwijl de auto´s met 160 km per uur vooruit gingen gingen wij met 30 achteruit. Toch was dit een overwogen keus want de laadbak is 3,20 lang en dat is toch een redelijke kreukelzone  clown1

Volgens de adac lag het aan een sensor op de brandstofrail. We wilden toch niet het risico lopen om weer stil te staan dus maar een adac taxi besteld en volgas naar huis toe. Kost wat maar dan heb je ook wat.

Vandaag kreeg ik te horen dat het bedrijf waar hij stond de benz niet kon uitlezen en dat hij naar de dealer moest. Ik alles geregeld i.v.m.slepen natuurlijk, reed ik zelf gewoon volgas naar de dealer. Even een tijdelijke storing gehad blijkbaar. Hij staat nu bij de dealer en hoor morgen wel wat er vervangen moet worden. Ook laat ik de snelheidsbegrenzer eraf halen want max 125 is ook niet wat.

Vandaag maar met de audi aan het werk gegaan maar dat is ook niet wat. Ik hoop dat hij morgen klaar is.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

jrm

Tsjonge, tsjonge, wat een verhaal zeg... :-o

Maar in ieder geval bedankt voor de foto's (niet dat ik direct een groot verschil zie  :oops: )

WimPeu

Citaat van: jrm op juni 06, 2011, 21:57:34
Tsjonge, tsjonge, wat een verhaal zeg... :-o

Maar in ieder geval bedankt voor de foto's (niet dat ik direct een groot verschil zie  :oops: )

Verschil zie je ook niet. Horen wel...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jrm

Citaat van: WimPeu op juni 06, 2011, 22:04:39
Verschil zie je ook niet. Horen wel...

Dat heb ik dus inmiddels begrepen via jullie heldere en persoonlijke meningen.