Dan zal ik er ook nog maar een paar ingooien (ik heb er meer, maar die zal ik jullie nu besparen):
Benny Andersson (een van de leden van een popgroepje met de naam ABBA
). Ik bewonder die man echt enorm. Schreef samen met Björn Ulvaeus de prachtige musical "Kristina fran Duvemala", gebaseerd op het epos van Vilhem Moberg. Daarnaast uiteraard ook de musical "Chess". Bracht ook een paar solo-albums uit en is tegenwoordig actief met zijn orkest Benny Anderssons Orkester BAO.
Zijn muziek is echt de moeite waard. Neigt naar klassieke muziek, met invloeden van Zweedse folkmuziek. Jammergenoeg alleen in Scandinavië bekend...Verdient meer!
Verder vind ik ook
Elton John nog steeds erg goed. Zijn laatste cd "The Captain & the Kid" is klasse. Uiteraard heeft hij ook mindere albums gemaakt, maar vooral live is hij gewoon fantastisch: zijn pianospel is super, stem echter weer wat minder:-(
En hier in Nederland blijft
Marco Borsato mij steeds weer verbazen. Zijn laatste album "Wit Licht" bevat weer heel andere muziek dan je van hem gewend bent. Geen meezingers maar echt klassemuziek, nummers van John Ewbank. Ga maar eens naar een live-concert van hem. Dat doet bijna niemand hem na.