IS DE SA8003 MIJN LAATSTE SACD-SPELER?
Na de relatieve malheur met de SA8400, 10.000 draaiuren, en nu nadat de SA8003 na 3 jaar en 3 maanden niet meer alle SA-CD's meer afspeelt, is voor voor mij het moment aangebroken om te bepalen wat de opvolger van deze spelers wordt. Ik heb reeds mijn licht laten schijnen over vier kandidaten: de CD6004 (€375,00) of de CD6005 (€449,00), maar ook de Cambridge C650 Azur (€649,00) en de Onkyo C-7070 (€679,00 zijn serieuze kandidaten, maar zij zijn beiden fors duurder. Mijn definitieve keuze wordt volgend jaar januari bepaald door mijn budget en de beschikbaarheid der kandidaten.
Mijn belangrijkste argument om te kiezen voor een dedicated standaard CD-speler i.p.v. een hybride SA-CD-speler is de constructie van de laser i.c.m. het loopwerk. In het eerste geval is dat veel eenvoudiger, minder complex, dan de het tweede geval. Of ik moet tweedehands premium gaan, maar dan weet je niet goed wat men koopt en zijn de slijtagerisico's ook, hoewel minder groot, altijd aanwezig. Kortom, liever nieuw is mijn wens in deze. Maar een goed aanbod van een forumgenoot ga ik ook niet zomaar uit de weg. Dus kan ik nog heel veel kanten op met de opvolging. En..., mijn SA8003 leest nog steeds vlekkeloos en zonder haperingen "Red Book" in.