Citaat van: Cornelis1921 op september 04, 2012, 17:11:39
Ik vraag mij na enige tijd lid te zijn van dit forum wat sommigen onder tot drijft tot zo'n diepe materiële ontevredenheid: Veel, meer, meest; groot, groter,... etc.
Ik lees dat iemand zijn zinnen heeft gezet op gear uit de 11-lijn zonder ooit voldoende de waarde van 'lagere' equipment te hebben geproeft. Alsof dat vanzelfsprekend is omdat men auto van het merk x bezit... Nu heer in kwestie, ik heb een bovengemiddelde intelligentie en toch geen bovengemiddelde HiFi maar 'eenvoudige' gear uit de Range-lijn, je hoort mij toch ook niet zeuren! Toe, wees eens wat bescheidener, dat zou je sieren.
Cor.
... welcome in 2012 Cor. De hele maatschappij is alleen maar bezig met meer, mooier, groter, sneller, ...
En helaas is een groot deel van de huidige generatie kids ook al flink verpest; kids die nog van het basisonderwijs genieten, krijgen van pa en ma al een smartphone of zelfs de nieuwste IPad mee, alleen merk-kleding en schoeisel, gaan minimaal 3 x/jaar op vakantie, wanneer er een verjaardagsfeestje is en vriendjes en vriendinnetjes komen dient dat minimaal €150,- per kind te kosten anders tel je niet mee, zien thuis alleen de nieuwste aparatuur staan, weten niet anders dan dat pa en ma iedere 2 jaar beiden een nieuwe auto rijden, etc., etc. ...
Die kids kennen niet het woordje 'nee', hebben nooit geleerd dat er grenzen zijn en dat geeft nu al in toenemende mate problemen. Pa en ma kennen een toenemende welvaart, maar moeten de komende jaren zelf leren een stap terug te doen. En of de huidige generatie kids ooit nog zo`n groei zullen meemaken; ik denk het niet
.
Resume; ik herken hetgeen je schrijft, zie het overal om mij heen en vooral ook op fora als deze. Is de installatie het doel (lees; statussymbool) of het middel om van de software te kunnen genieten ...