Ik heb op het moment een Marantz SR4200 in combinatie met Jamo X3M10 (X870) fronts en X830 rear, Klipsch KS-10 sub en Magnat Monitor Supreme Center 250 center.
De SR4200 levert 70 watt per kanaal en de X870's zijn 200 watt continue en 280 watt piek bij 4 Ohm. (32-20.000) ik zoek dus een amp die zowel stereo sterk is maar ook wil gebruiken voor HT. Het liefst hou ik de SR4200 en neem ik een eindversterker voor de Jamo X3M10 fronts maar daar heb ik niet veel kaas van gegeten nog.
Daarnaast ben ik aan het stoeien met het bassmanagement. LFE uit, -10 0f 0. de fronts als small of large, zelfde geld voor de X830's rears (45-20.000) . De klipsch begint bij de 29 en staat achter. ik had van de week voor het eerst alles op small gezet. mijn vrouw gilde meteen naar beneden dat ik moest kappen want de badkamerspiegel kwam bijna naar beneden bij de beginscenen van Transformers 2 : revenge of the fallen. en dan heb ik betonnen casco. voorheen hoorde ik haar daar niet over.
. en ik had de lowpass op 40hz gezet. t liefst had ik de fronts ook meewerken. dus alleen de fronts op large gezet. ik ga morgen verderstoeien daarmee, maar de amp is een duidelijke beperking hierin.
ik heb veel opgezocht maar kom er niet helemaal uit. Dus bij deze een vraag om advies van de aanwezig experts op het forum.
1. welk vermogen voor de speakers moet ik rekening mee houden. (ongeveer)
2. welke amp heeft goede bassmanagement
3. sterk in zowel stereo als HT