Citaat van: WimPeu op december 15, 2010, 17:24:27
Niet om mijn eigen handel aan te prijzen hoor (doe het toch even ) maar de Denon is precies wat jij zoekt mbt bang for the buck. Enige goedkopere oplossing is een eindversteker er achter hangen maar dan zit je nog met je (sorry) cheap vv van de marantz. Ook de EV van een €600,- zijn niet de controle bakken die je wilt hebben denk ik. Een geintegreerde stereo met HT doorlus zul je niet voor dit geld gaan vinden. Met een Denon 3808 of (ook op het HT te koop staande ) Marantz sr-8002 maak je een enorme winst in controle, hifi beleving en aansluit gemakken. Ik weet er een beetje van want heb al deze optie's inmiddels zelf in huis gehad nl.
ik zal het zeer zeker overwegen. maar mijn voorkeur is eigenlijk net zoiets als mijn alfisme. ik weet dat er betere auto's zijn en ook meer voor je euro geven maar voor is het rijden in een alfa een ervaring die meer is dan techniek. denk ook niet dat je in een ander merk zal zien rijden.
de aanvankelijke vraag die ik stelde over het gewenste vermogen tov mijn speakers is niet eenvoudig dat begrijp ik. er zijn zoveel factoren die dat bepalen. rendement van de speaker, kwaliteit van de voeding van de amp, kwaliteit van de (voor)versterker, gebruikte kabels, etc,etc,etc. maar ik had wel een indicatie verwacht. dat als je een marantz versterker neemt van een bepaalde prijsklasse je wel uitkomt.
maar ik snap het best. heb ik op mijn werk ook. als ik een technisch adviseur een globale vraag stel kan de een globaal antwoord geven met de nodige mitse3n en maren en de ander wil alle in en outs weten voor iet wat wil zeggen.
je detailisten en mensen met een totaalblik
ik zelf ben huisvestingseconoom- adviseur life cycle costs. ik weet veel details maar kan je ook een balpark figure geven met de kanttekening dat dit geheel afhangt van de individuele situatie.