Nagalm beheersing

Gestart door Marantz 81, december 05, 2010, 14:21:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lo

En we zijn natuurlijk zeer geinteresseerd in de minutieus beschreven klankmatige winst of verandering. :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

 byebye

Sander

Erg mooi hoor!

Heeft het ook het gewenste resultaat?
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Marantz 81

bedankt  :-)

ja zeker het is fijner luisteren nu ,precies goed zo met 3 panelen  pompom

als ik hem voordat de panelen er hingen wat harder zetten eerst was het niet meer fijn luisteren werd het beetje schel en onrustig geluidsbeeld

nu niet meer het is een hoop werk geweest ook de juiste locatie en hoeveelheid bepalen ,maar het is zeker de moeite waard geweest  pompom


lo

Jandorie, heb ik alweer een goed excuus om langs te komen.  :-D
Misschien samen met Rob?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

haha ja je moet het maar een keer komen inspecteren  :-D

ja das prima hoor had al tegen Rob gezegd van kom een keer bij mij langs  byebye

still life

functioneel & good looks.. 8-)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

 :eerie: Weet iemand misschien hoe ik in mijn huidige hypo-allergene woonkamer de laagweergave van mijn huidige, harbeth, speakers wat meer onder controle kan krijgen. Het zijn gesloten 'cabinets' doch klinken soms als slechte bas-reflexen. Bijvoorbeeld met sommige oudere albums van Enya en Peter Gabriel. In mijn vorige woning was mijn langwerpige woonkamer van16m2 en bijna volledig ge'stof'feerd en waren ze aan laang wand opgesteld, in terwijl mijn huidige, gelijkzijdige, woonkamer een 'badkamer' is van ±30m2. Zou ik dan toch aan andere speakers moeten gaan denken? Heeft iemand een antwoord? Alvast bedankt, Cor. P.s. nieuwe luidsprekers zijn voorlopig ,€.., niet haalbaar.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

P.S. A)i In de oude situatie was laagweergave nagenoeg probleemloos, dat veranderde met de nieuwe woonkamer. Diezelfde CDs had ik toen reeds. B) Had niet beter een nieuw topic in de rubriek luidsprekers moeten starten? Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Jeroen

Misschien kunnen bastraps de basinformatie wat temperen en deze kun je op de site van http://www.soundscapes.nu/ vinden.

Gr. Jeroen

Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

Cornelis1921

 pompom Jeroen, many thanx. Ik zal es op die site kijken. Groet, Cor
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Marantz 81

er staat zoveel info dat het je wel een tijdje zoet houd  :-D

Cornelis1921

 8-) 8-)
Citaat van: Cornelis1921 op maart 22, 2011, 09:09:51
:eerie: Weet iemand misschien hoe ik in mijn huidige hypo-allergene woonkamer de laagweergave van mijn huidige, harbeth, speakers wat meer onder controle kan krijgen. Het zijn gesloten 'cabinets' doch klinken soms als slechte bas-reflexen. Bijvoorbeeld met sommige oudere albums van Enya en Peter Gabriel. In mijn vorige woning was mijn langwerpige woonkamer van16m2 en bijna volledig ge'stof'feerd en waren ze aan laang wand opgesteld, in terwijl mijn huidige, gelijkzijdige, woonkamer een 'badkamer' is van ±30m2. Zou ik dan toch aan andere speakers moeten gaan denken? Heeft iemand een antwoord? Alvast bedankt, Cor. P.s. nieuwe luidsprekers zijn voorlopig ,€.., niet haalbaar.
Heb mij erbij neergelegd dat wat de geluidstechniek aan ideale down-mix 'ziet', niet zo ideaal voor de huidige woonkamer akoestiek. Igg bedankt voor het meedenken en de tips. Gr. Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

still life

Citaat van: Cornelis1921 op juni 17, 2011, 06:24:47
8-) 8-) Heb mij erbij neergelegd dat wat de geluidstechniek aan ideale down-mix 'ziet', niet zo ideaal voor de huidige woonkamer akoestiek. Igg bedankt voor het meedenken en de tips. Gr. Cor.

loose the nails, cor..  :wink:
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Cornelis1921

#89
Citaat van: still life op juni 17, 2011, 12:34:59
Citaat van: Cornelis1921 op juni 17, 2011, 06:24:47
8-) 8-) Heb mij erbij neergelegd dat wat de geluidstechniek aan ideale down-mix 'ziet', niet zo ideaal voor de huidige woonkamer akoestiek. Igg bedankt voor het meedenken en de tips. Gr. Cor.
Ik ben erachter gekomen CD's met een lastig laag, beter niet meer dan tien over half negen kunnen worden beluisterd. Daarbij zijn ook enkele SA-CD's, Peter Gabriel. Klassiek en jazz gaat over het algemeen wel tot kwart voor negen, maar daarna gaat de akoestiek protesteren. Middelen (€) heb ik onvoldoende, dus zit er niets anders op dan mijn luistergedrag aan te passen. Er valt hier overigens (redelijk goed) mee te leven. Alle bijdragers nogmaals dank.
Groet, Cor.

loose the nails, cor..  :wink: (bijdrage van Still Life, het moge u duidelijk zijn)
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *