Draaitafels - shortlist ???

Gestart door xander32, december 05, 2010, 10:37:21

Vorige topic - Volgende topic

xander32

Ter orientatie: graag zou ik tot een shortlist komen betreft draaitafels, prijsrange €500,- tot €1000,- nieuw of 2e hands. Welke merken en uitvoeringen zekers opnemen, en waarom? Liefst inclusief element (€1000,- is echte max. incl. element). Wat zijn eventueel de aan te bevelen elementen?

En nog een laatste vraag: waar het vinyl vandaan te halen, tips?

Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op december 05, 2010, 10:37:21
Ter orientatie: graag zou ik tot een shortlist komen betreft draaitafels, prijsrange €500,- tot €1000,- nieuw of 2e hands. Welke merken en uitvoeringen zekers opnemen, en waarom? Liefst inclusief element (€1000,- is echte max. incl. element). Wat zijn eventueel de aan te bevelen elementen?

En nog een laatste vraag: waar het vinyl vandaan te halen, tips?

Sander.

Hee, welkom bij de club  pompom

Even een stapje terug, heeft jou A5 een Phonoversterker aan boord? Anders moet je die ook meenemen in het verhaal. Een MF V-LPS voldoet dan prima.

Als je toch eerst wilt beginnen met een leuk tweedehandsje, een goed adres is dan bijv. in Hengelo:

http://www.technics-vingers.nl/browse/?page_id=2&c_id=1

Nieuw zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar een Rega P3 met RB 250/300 arm of iets van Project (Expression 24 met mooi element zo'n € 500). Dit zijn gerenomeerde platenspeler fabrikanten.
Jan van de Audiowinkel in Delden heeft er ook veel verstand van, heeft ook wel enkele merken als dealer.

Veel plezier met de voorpret  :wink:

Oh ja, 2e hands vinyl kun je scoren op beurzen of op Marktplaats. Ik heb wel een betrouwbaar adresje voor je hier in E'de. Kun je elke keer wat terug laten leggen en periodiek op (laten  :wink:) halen.

Mexicaanse Hond

Ik heb de Rega Planar 3 en die klinkt inderdaad heel goed.
Tweedehands kun je ook gaan voor de Thorens 3xx-serie. Ik heb de indruk dat die mechanisch wel wat beter zijn dan de Rega.

http://link.marktplaats.nl/398028459 En als je deze Linn LP12 voor 1000 euro kunt kopen....

JohnWx

EBAY UK  zeer veel keus die engelsen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Musicman

Citaat van: drees62 op december 05, 2010, 10:48:27

Als je toch eerst wilt beginnen met een leuk tweedehandsje, een goed adres is dan bijv. in Hengelo:

Die hebben veel zeg...........!!!! (lijkt het)

Zou makkelijker kijken zijn als de verkochte spullen van hun site zouden halen. :wink:
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

drees62

Citaat van: Musicman op december 05, 2010, 12:00:05

Zou makkelijker kijken zijn als de verkochte spullen van hun site zouden halen. :wink:

Ik heb het er al eens met hun overgehad. Zit een bepaalde gedachte achter, alleen ik begrijp 'm ook niet.
Er blijft trouwens nog genoeg over maar het is wat lastiger zoeken  :wink:

xander32

Eigenlijk gen idee, ik had al goede dingen gelezen over die V-LPS en de aankoop daarvan is te overzien.

Echter staat het volgende in de manual van de A5:
The A5 Integrated amplifier has a pair of RCA type phono input sockets intended for use with moving magnet (MM) pickups.
Do not use for any other purpose.

Wat wil dat zeggen(ben vandaag in de blonde-modus  :-P).

En thx voor de verdere adviezen hello. Goed excuss dus om ook weer eens naar Delden af te reizen 8-).

Sander.?
Citaat van: drees62 op december 05, 2010, 10:48:27
Hee, welkom bij de club  pompom

Even een stapje terug, heeft jou A5 een Phonoversterker aan boord? Anders moet je die ook meenemen in het verhaal. Een MF V-LPS voldoet dan prima.

Nieuw zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar een Rega P3 met RB 250/300 arm of iets van Project (Expression 24 met mooi element zo'n € 500). Dit zijn gerenomeerde platenspeler fabrikanten.
Jan van de Audiowinkel in Delden heeft er ook veel verstand van, heeft ook wel enkele merken als dealer.

Veel plezier met de voorpret  :wink:

Oh ja, 2e hands vinyl kun je scoren op beurzen of op Marktplaats. Ik heb wel een betrouwbaar adresje voor je hier in E'de. Kun je elke keer wat terug laten leggen en periodiek op (laten  :wink:) halen.

xander32

Citaat van: Musicman op december 05, 2010, 12:00:05

stupid

`t lijkt heel wat maar het is (bijna) niets. Wel erg benieuwd naar diens filosofie erachter: voor mij werkt het in ieder geval averechts :yes:.

Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op december 05, 2010, 13:25:27
Eigenlijk gen idee, ik had al goede dingen gelezen over die V-LPS en de aankoop daarvan is te overzien.

Echter staat het volgende in de manual van de A5:
The A5 Integrated amplifier has a pair of RCA type phono input sockets intended for use with moving magnet (MM) pickups.
Do not use for any other purpose.

Wat wil dat zeggen(ben vandaag in de blonde-modus  :-P).

Dan kun je draaitafels voorzien van een MM element probleemloos aansluiten op je A5. Dit is ook de meest voorkomende en goedkopere variant. MC (Moving Coil) kan ook maar dan heb je die V-LPS dus wel nodig.

Mexicaanse Hond

En ook om te voorkomen dat domme blondjes een CD-speler op die phono-ingang aansluiten, want daar is 'ie niet geschikt voor.

pg

mooie rpm van pro ject is ook wel leuk en mooi om te zien.
element naar keuze.
vinly bij bol.com of als ik zin heb media markt of saturn.
er is genoeg en op internet zekers

xander32

Thx voor de adviezen!

Betreft Pro-ject: daar lees ik erg wisselende reviews/gebruikerservaringen over, ze zien er wel gelikt uit en prijstechnisch erg scherp.

Sander.

mahansz

ik sluit me aan bij JWX, ga echt eens kijken bij ebay UK, echt veel te koop!
Ik zou gaan voor de Michell Gyro, zit je wel aan je limiet van je budget, maar wel tweedehands te krijgen.

Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

lo

notworthy notworthy

Wow... dat ziet er indrukwekkend uit. :kwijl:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

MO

Ik zou eerst eens rustig beginnen en niet direkt 1000,- uitgeven.
Wellicht vind je het draaien van de plaatjes uiteindelijk niet zo leuk en bla, bla, bla....

Een Thorens 160 ed staan er genoeg op MP, gooi er een mooi, nieuw elementje op en klaar ben je!  :yes:
Ook gaat mijn Rotel de deur uit: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=11724.msg411355#msg411355
Als je evt interesse hebt....
Dan heb je nog honderden euro's over om mooie platen te kopen (nieuw)
Maar goed, dat is mijn mening.

Cheers!

bla