Marantz ki pearl lite

Gestart door Gust0, november 30, 2010, 14:44:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Er staat een zo goed als nieuwe PM-11S2 te koop hier. No brainer zeggen de oude rotten hier dan. Nu, ik ben oud en rot, dus laat ik het ook eens zeggen. NO BRAINER!!!

Gust0

Ja inderdaad mocht ik de Euro's hebben zou ik helemaal niet twijfelen en was die PM11s2 allang verkocht  :-)
Alleen moet ik compromissen sluiten en het is nu eenmaal een feit dat er tussen de s1 en de s2 niet echt veel verschil is en de s1 véél goedkoper op de tweedehandsmarkt te vinden is. mvg

Marantz 81

op martplaats staan er nog 2 x PM11S1 te koop  :wink:  byebye

Musicman

#18
Kijk.............

Deze zou het dus echt heel erg goed doen!!!!

http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/versterkers/401928115-musical-fidelity-kw500.html
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

WimPeu

Je bedoeld deze advertentie.  :-D

http://link.marktplaats.nl/401928115

en deze


http://link.marktplaats.nl/400448174

Weer die grote knop...deze keer op Star Trek voetjes...Sorry hoor kan het even niet laten. Kwaliteit hoeft niet altijd mooi te zijn... :wink: :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Musicman

Ja precies.........die met die grote knoppen, ja die bedoel ik!
(lekker toch......grote knoppen en lichte voetjes :wink:)
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Musicman

domme vraag Wim......

Maare, hoe kan ik voortaan die link korter krijgen?
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

WimPeu

Citaat van: Musicman op december 04, 2010, 00:44:30
domme vraag Wim......

Maare, hoe kan ik voortaan die link korter krijgen?
Als je bij de ad rechts kijkt zie je Link naar advertentie staan. Die link selecteer je en plak je waar je wilt..     
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Musicman

Citaat van: WimPeu op december 04, 2010, 00:47:30
Als je bij de ad rechts kijkt zie je Link naar advertentie staan. Die link selecteer je en plak je waar je wilt..     

Oke thanks!!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

ronrhe

Naar aanleiding van een goede test in een muziekblad heb ik enige tijd gelden een van de eerste KI lights gekocht en de volgende dag direct weer teruggebracht. Wat een dramatisch slecht geluid.
Ik gebruik magnepan 1.6 luidsprekers. Volgens de kenner bij Marantz Nederland zou het goed moeten gaan. Nou vergeet het maar. Klonk echt verschrikkelijk slecht. Hoog redelijk laag heel wollig en ongekontroleerd, maar het ergste was het middengebied. Net alsof je het door een blok hoorde.
Nou was ik misschien wat verwend met Audio Anlogue voor eincombinatie.
Ik heb de marantz voor de zekerheid 10 uur achter elkaar laten spelen om zeker te zijn dat condensatoren ed goed zijn opgeladen enz. Maar dit was helaas van weinig invloed.
Uiteraard hen ik mijn bevindingen aan Marantz gemeld, gezien hun aanbeveling, maar NOOIT meer iets terug gehoord.
Jammer, want ik heb 20 jaar zeer tevreden gespeeld met een marantz cd94mkII. Ik heb overigens ook de NA7004
en die klinkt wel TOP!

Mocht iemand toch interesse in deze versterker hebben. Bij Foka betaalde ik ruim 200 Euro minder dan bij de rest van de dealers! Probleem was helaas wel dat het me 80 Euro koste om hem terug te mogen geven.

Inmiddels heb ik een 2de hands Copland gekocht voor 600 euro en heb nu weer een geweldig geluid.


WimPeu

Ik lees hier op het forum dat je dit soort dingen weken lang moet laten inspelen en geen 10 uur. Maar heb daar zelf geen ervaring mee dus weet het niet uit eigen ervaring.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

ronrhe

Wim,

Een paar uur inspelen kan geen kwaad, maar dagen.... ach, je hebt dan de tijd om aan geluid te wennen, maar veel beter wordt het er echt niet van. Ik hoor het in ieder geval niet. Een half uurtje opwarmen om op werktemperatuur te komen, ok. Mechanische onderdelen als speakers en pickupnaalden die hebben wel wat tijd nodig om in te spelen. Maar electronica echt niet hoor.  Zou ook niet best zijn voor veel apparatuur als dat zo was. Op zijn hoogst dat elco's een paar keer opgeladen en ontladen moeten worden maar dan heb je het wel gehad.
Maar er zijn zelfs mensen die zulke goede oren hebben dat ze horen dat audiokabels goed zijn ingespeeld. Gelukkig heb ik niet zulke goede oren.

WimPeu

Je zou van een set in de "Lite" prijsklasse iig mogen verwachten dat het "out of the box" zeer OK klinkt. Dat het later alleen nog maar beter wordt is dan mooi mee genomen. Maar drees62 heeft onlangs ook het inspelen ervaren. Welles / Nietes dus maar weer eens.

http://marantzforum.nl/forum/sets-van-leden/(ht-)-set-van-drees62/msg83755/#msg83755
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Sander

Citaat van: WimPeu op december 04, 2010, 00:39:51
Je bedoeld deze advertentie.  :-D

http://link.marktplaats.nl/401928115

en deze


http://link.marktplaats.nl/400448174

Weer die grote knop...deze keer op Star Trek voetjes...Sorry hoor kan het even niet laten. Kwaliteit hoeft niet altijd mooi te zijn... :wink: :-D

Helemaal niet lelijk!  :kwijl:
Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink