Marantz ki pearl lite

Gestart door Gust0, november 30, 2010, 14:44:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Gust0

Hallo , ik heb een paar Focal Profiles 916 i.c.m de Marantz Pearl lite set maar ik krijg nu toch de indruk dat er meer uit deze luidsprekers te halen valt.
Mijn vorige versterker was een PM 7200 en ik had de indruk dat deze meer "body" had.
Zou een PM-11 , SA-11 combinatie niet meer recht aan deze speakers doen ?

Groet

joep

Daar twijfel ik geen seconden aan. Laat ik nu net een PM-11S2 te koop weten staan.

Musicman

Citaat van: joep op november 30, 2010, 15:13:03
Daar twijfel ik geen seconden aan. Laat ik nu net een PM-11S2 te koop weten staan.


Helemaal met Joep eens.

Speakers vragen vermogen.
Als je jouw speakers beter wilt aansturen, is de PM11 echt een grote stap beter.
De PM11 is een stabielere versterker dan die je nu hebt, dus de aansturing en controle over speakers zal beter worden........en dus ook je geluid.

Mocht je niet perse iets van Marantz zoeken, dan zijn de oude series van MF ook een hele mooie uitkomst.
Je heb speakers die gedefinieert , maar niet "warm"zijn.
Wil je echt een mooie versterker.........kan je ook eens kijken voor een MF "NU-Vista" (gewone uitvoering).

Deze worden nog wel eens voor een redelijk bedrag aangeboden.
Ik denk dat je dan het beste van 2 werelden hebt, icm jouw speakers.

Suc6!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Gust0

Hartelijk dank voor deze wijze raad ; ik denk dat ik inderdaad deze "lite" set ga verkopen.
Indien iemand bij deze geinteresseerd is ;-) :-D

xander32

Bij de buren op het HT-forum een MF 308 te koop. Alleen momenteel ietwat lastig te bereiken  :-P.


Sander.
Citaat van: Gust0 op december 01, 2010, 15:31:04
Hartelijk dank voor deze wijze raad ; ik denk dat ik inderdaad deze "lite" set ga verkopen.
Indien iemand bij deze geinteresseerd is ;-) :-D

Niber

Ik weet misschien wel iemand voor de "lite".
Verkoop je de cd speler ook?

PM me anders maar even prijs, geef ik het door samen met dit forum.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Musicman

#6
Citaat van: xander32 op december 01, 2010, 16:40:24
Bij de buren op het HT-forum een MF 308 te koop. Alleen momenteel ietwat lastig te bereiken  :-P.


Sander.

Staat er ook 1 op marktplaats te koop, voor een heel mooi bedrag.

Ze komen wel vaker voorbij, en snap echt niet waarom men ze weg doen.
Het zijn ECHT degelijke en stabiele versterkers, met veel kracht.

Zelf heb ik de pre-amp gehad, en vond dit echt 1 van de beste pre's die ik heb gehad!!
IK heb hem verkocht omdat ik een betere versterker kon overnemen.......een MF "Tri-Vista300". :kwijl:
(anders had ik hem nu nog.... :yes:)

Suc6!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

WimPeu

Citaat van: xander32 op december 01, 2010, 16:40:24
Bij de buren op het HT-forum een MF 308 te koop. Alleen momenteel ietwat lastig te bereiken  :-P.


Sander.

Kwaliteit OK natuurlijk maar wat zijn die dingen lelijk met die enorme knop....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Gewoon een beetje fotoshoppen, joh.  :wink:

Musicman

#9
Citaat van: WimPeu op december 03, 2010, 00:28:16
Kwaliteit OK natuurlijk maar wat zijn die dingen lelijk met die enorme knop....

Mijn Tri-Vista heeft 2 van die "lelijke" grote knoppen.
Maar ik hou van grote knoppen..... :wink:

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

WimPeu

Citaat van: Musicman op december 03, 2010, 00:32:28
Mijn Tri-Vista heeft 2 van die "lelijke" grote knoppen.
Maar ik hou van grote knoppen..... :wink:

:schater:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Musicman

#11
Citaat van: WimPeu op december 03, 2010, 00:34:02
:schater:


"Big enough and just for the taste, but bigger than a hand......that's all a waste".


Maar nu weer ff on-topic...

De MF versterkers zijn echt heel goed.
Met geduld en goed zoeken, kan je een 308 of 308 (voor-eind) voor een nette prijs bemachtigen.
Een goede 308 voor-end heeft dan mijn voorkeur, en kan rond de 2500-3000 kosten.
Persoonlijk is deze combi echt heel mooi en z'n geld echt waard.

Mocht je een iets meer "buizen" getint geluid prefereren, dan kan je kijken voor de Nu-Vista.
(deze kan hetzelfde kosten als de 308voor-eind combi, maar is muzikaler)

Ik zag ook nog een Tri-Vista 300 (hetzelfde als de mijne) bij"muziekhandel "Spanjaard".
(ik weet niet wat die moet kosten, maar ik ken wel de kwaliteit van deze amp...... :wink:)

Suc6!!
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

WimPeu

#12
Ik heb de A5 bij Xander gehoord. Kost (2e hands) iets minder dan het door Musicman geopperde beest maar zou ik veel eerder dan een nieuwe "lite" aanschaffen.


Maar ik verkies mijn CA 840E/W voor-eind combi... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

thepioneer

Koop je een paar vincent's sp-991plus. Zijn beesten van versterkers. Controle zat voor elke speaker. Of een mooie meridian eindbak :)

Ik heb zelf de pm8003 gehad. Super goeie versterker maar je moet er niet al te moeilijke speakers aan hangen. Gewoon b&w focal en noem maar op. Maar ga je er zwaardere speakers aan hangen dan haal je niet het maximale uit je set.

Ik moet wel zeggen dat ze wel strak blijven en niet gaan clippen o.i.d. ik was zeer tevreden maar nadat ik 250w per kanaal had beleefd was het voor mij met geintregeerde versterkers wel over. Nu weet ik niet hoe een pm11 presteerd hoor. Ik vindt een voor-eind combinatie persoonlijk prettiger omdat je dan eventueel makkelijker kan upgraden doordat je stapje voor stapje het perfecte geluid voor jezelf kan creëren.

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Gust0

Hoi , de advertentie voor de "lites" staat op marktplaats en hifi.nl. Ik verkoop de set voor 1900 Euro (voordeel van 500 Euro op de winkelprijs) en is pas 1 mnd oud , nauwelijks ingespeeld.
Reden van verkoop is gekend hé en de prijs is omdat ik snel m'n PM11 of soortgelijke wil hebben ;-)

Mvg

PS Even een kleine rechtzetting ; de luidsprekers zijn Focal Profile 918 natuurlijk.