Beste lezers,
Ik heb sinds kort met veel plezier de SR6004 in gebruik. Nu wil ik echter mijn PC aansluiten alleen loop ik dan tegen wat beeld-problemen aan. Ik hoop dat iemand hier iets over kan verklaren en tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Ik zal de situatie even uitleggen:
Oude situatie:
PC via DVI rechtstreeks op TV (LG M2362D), resolutie 1920x1080. Haarscherp beeld en prachtige kleuren
Nieuwe situatie:
PC via DVI naar HDMI (via DVI-HDMI-connector). Resultaat: flets beeld, witte randjes langs donkere gedeelten en beeld dat niet automatisch past op de TV.
Ik zal het proberen toe te lichten aan de hand van wat foto's (let niet op de wazigheid, daar gaat het niet om. Niet met statief gefotografeerd).
Zie foto 'Marantz_001' (DVI rechtstreeks op TV) en 'Marantz_002' (HDMI via Receiver).
Zie ook het desktop-icoon in 'Marantz_004' (DVI) en 'Marantz_003' (HDMI via Receiver)
Daarnaast zie je op 002 dat het beeld niet past. Iedere keer moet ik op de TV in het beeldmenu 'scannen' om het beeld passend te krijgen. Dat wil ik natuurlijk niet iedere keer.
Ik laat graag het beeld via de receiver lopen aangezien ik dan nog maar 1 kabel naar de TV heb lopen (op verrijdbare kast).
Bij voorbaat dank voor de reacties!