Marantz SR6004 - PC aansluiten - beeldkwaliteit

Gestart door klart_ljud, november 24, 2010, 10:00:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

klart_ljud

Beste lezers,

Ik heb sinds kort met veel plezier de SR6004 in gebruik. Nu wil ik echter mijn PC aansluiten alleen loop ik dan tegen wat beeld-problemen aan. Ik hoop dat iemand hier iets over kan verklaren en tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Ik zal de situatie even uitleggen:

Oude situatie:
PC via DVI rechtstreeks op TV (LG M2362D), resolutie 1920x1080. Haarscherp beeld en prachtige kleuren

Nieuwe situatie:
PC via DVI naar HDMI (via DVI-HDMI-connector). Resultaat: flets beeld, witte randjes langs donkere gedeelten en beeld dat niet automatisch past op de TV.

Ik zal het proberen toe te lichten aan de hand van wat foto's (let niet op de wazigheid, daar gaat het niet om. Niet met statief gefotografeerd).

Zie foto 'Marantz_001' (DVI rechtstreeks op TV) en 'Marantz_002' (HDMI via Receiver).
Zie ook het desktop-icoon in 'Marantz_004' (DVI) en 'Marantz_003' (HDMI via Receiver)

Daarnaast zie je op 002 dat het beeld niet past. Iedere keer moet ik op de TV in het beeldmenu 'scannen' om het beeld passend te krijgen. Dat wil ik natuurlijk niet iedere keer.

Ik laat graag het beeld via de receiver lopen aangezien ik dan nog maar 1 kabel naar de TV heb lopen (op verrijdbare kast).

Bij voorbaat dank voor de reacties!

still life

staat je output op de sr wel op de hoogste resolutie (1080) ingesteld?
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

klart_ljud

In de video-setup stond de HDMI Output resolution op auto. Ik heb 'm nu op 1080p ingesteld maar helaas maakt dit geen verschil  :|

still life

dan gaat er 'wat' verloren tss de pc & de sr,
wat voor de hand ligt:
CiteerDVI naar HDMI (via DVI-HDMI-connector)
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

klart_ljud

#4
Tsja, dat had ik kunnen weten. Gisteren net nieuw gekocht. Ik heb 'm even rechtstreeks op de TV geprobeerd. Zelfde probleem.

Die ga ik maar eens even ruilen.

Hopen dat dat het probleem oplost. Wordt vervolgd. Bedankt voor je reacties.

still life

probeer ook eens een andere hdmi-kabel, kan soms ook een probleem zijn..


The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

klart_ljud

Andere converter, andere kabel andere pc geprobeerd. Alle precies hetzelfde. Wellicht de manier waarop mijn monitor/tv omgaat met dvi-hdmi conversie... LG support maar eens even aanschrijven...

gerrit_smit

Ja, het antwoord weet ik niet, maar ik heb eens hetzelfde probleem gehad toen ik net een prachtige nieuwe monitor had gekocht voor mijn PC met DVI.
Zag dus ook die 'ghosts' in het beeld. Snapte er niets van. Toen ik echter tussen  de 'kabelzooi' aan het prutsen was zag ik dat ik een verlengstukkie had in mijn kabel.

Toen ik dat verlengstukkie eruit knikkerde werd het beeld ineens 100% fantastisch.
In mijn geval was de conclusie dat er wat mis ging met de koppeling tussen de twee kabels.
Of te wel: hoe minder koppelingen je maakt, hoe beter. 1 directe kabel is beter dan een adapter + kabel + receiver + kabel ...

klart_ljud

Hmm.. ondertussen nog geen antwoord retour van LG.

BugBoy

Mijn Apple had ook zoiets en daar was het probleem opgelostt oen ik de optie 'overscan' aanvinkte bij de beeldscherm instellingen. Wellicht heeft jouw PC ook zo'n instelling. Anders kun je altijd nog proberen of je televisie het beeld niet bij kan schalen. Mijn televisie kent verschillende zoomlevels. Als ik die op 'autozoom' zet, dan past het altijd precies en heb ik pixel-perfect beeld (testen met verticale en horizontale lijnen kloppen dan ook).

Luckylane

Ik heb een beetje hetzelfde probleem.

Wil m'n pc via de sr6004 aan m'n LED scherm koppelen voor bv xbmc

Nu kan ik 'm via HDMI  koppelen, maar dan is het niet erg scherp en herkent m'n TV 'm niet als pc.

Er zit wel een vga aansluiting op m'n tv, maar volgens mij is dat minder dan HDMI.

Ligt dit probleem nu bij de sr6004 of aan de tv, een Samsung ue40c6730 ...


JohnWx

Citaat van: Luckylane op december 20, 2010, 20:58:01
Ik heb een beetje hetzelfde probleem.

Wil m'n pc via de sr6004 aan m'n LED scherm koppelen voor bv xbmc

Nu kan ik 'm via HDMI  koppelen, maar dan is het niet erg scherp en herkent m'n TV 'm niet als pc.

Er zit wel een vga aansluiting op m'n tv, maar volgens mij is dat minder dan HDMI.

Ligt dit probleem nu bij de sr6004 of aan de tv, een Samsung ue40c6730 ...

Via VGA en instellen op hoge resolutie alleen voor een mediaplayer is toch niet zo erg ?
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Luckylane

Citaat van: jwx op december 20, 2010, 21:36:39
Via VGA en instellen op hoge resolutie alleen voor een mediaplayer is toch niet zo erg ?

Ik wil niet alleen xbmc er op draaien, maar volledig windows 7.

Xbmc zal ik wel het meest gebruiken en dan wil ik ook het geluid via de receiver, vandaar ook de keuze voor HDMI.


JohnWx

Citaat van: Luckylane op december 20, 2010, 22:18:12
Ik wil niet alleen xbmc er op draaien, maar volledig windows 7.

Xbmc zal ik wel het meest gebruiken en dan wil ik ook het geluid via de receiver, vandaar ook de keuze voor HDMI.

Ja dat begrijp ik maar het blijft toch een pc aansluiten op een scherm wat heeft de meerwaarde om word of excel in hdmi te bekijken ?

En vga werkt
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Luckylane

Citaat van: jwx op december 20, 2010, 22:25:00
Ja dat begrijp ik maar het blijft toch een pc aansluiten op een scherm wat heeft de meerwaarde om word of excel in hdmi te bekijken ?

En vga werkt

Hmm zit wat in, ga ik van de week eens uitproberen en geluid dan optical  ;-)

Thanks