PLatenspeler Marantz tt 42

Gestart door Susanne, november 23, 2010, 16:02:26

Vorige topic - Volgende topic

Susanne

Goedemiddag,

Heeft iemand ervaring met de platenspeler tt 42 van Marantz. We willen een platenspeler aan gaan schaffen, kijken of we er iets mee gaan doen.
Ik had ook de Pro-ject debut 3 op het oog.
Maar heb er zelf totaal geen verstand van, dus ga ik jullie ten rade!!

Alvast bedankt!!!

Groetjes Susanne

MO

Dag Susanne,

Lekker laten staan die Marantz tt42. Dat is een Dual 415 met een ander logo. De Pro-ject schat ik hoger in en zou deze boven de Marantz kiezen. Verder staan op Markplaats ook vaak Thorens platenspelers. Dit zijn wel oudjes (over het algemeen), maar erg solide en betaalbaar. Moet vaak wel een nieuw elementje op en dat kost ook weer wat centen.

Leuke hobby; plaatjes draaien en ook leuk om ze te zoeken. Veel plezier ermee!

Cheers!

Marc
bla

Susanne

Dank je voor je reactie!

De twijfel kwam omdat ik gevraagd had aan de winkel waar we ook de receiver en cd speler gekocht hebben of ze de project konden bestellen, maar dat konden ze niet, alleen dan de marantz tt42. Dus zodoende. We willen niet meteen al 1000 euro uitgeven aan de tt 15s1, alhoewel deze kei vet is hello HB.
Deze winkel is niet duur en de service is perfect, zodoende ga ik daar graag naar terug.

Maar zou je misschien kunnen vertellen waarom deze niet goed is omdat het eigenlijk een dual is?  :| Weet er echt zo weinig vanaf... :-(

Groetjes Susanne

Jeroen

Je moet ook rekening houden dat je een externe phono versterker erbij moet aanschaffen, deze heb je ook in verschillende prijsklassen van zo'n +/- 100 euro. Kijk maar eens op de site van vinylvinyl.nl deze hebben een heel uitgebreid assortiment.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

JohnWx

Marantz tt-42 is weggegooid geld

Kan alleen maar dat flut element in en niks anders omdat je niks kan afstellen aan de draaitafel

Als je nieuw wilt kopen zou ik voor een Rega of Project Goldring gaan die spelen heel fatsoenlijk uit de doos

http://www.hobo.nl/default.aspx?page=product&id=5756&title=RPM 1 Genie

http://www.hobo.nl/default.aspx?page=product&id=5331&title=Debut 3 Colour

http://www.hifi.nl/nieuws/42212/Rega-komt-met-RP1-platenspeler.html

http://www.hifi.nl/recensies_pagina2/2457/Goldring-GR-1-2-PA-1-Spelen-maar.html

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Maurice

Citaat van: Susanne op november 23, 2010, 20:39:36
Dank je voor je reactie!

De twijfel kwam omdat ik gevraagd had aan de winkel waar we ook de receiver en cd speler gekocht hebben of ze de project konden bestellen, maar dat konden ze niet, alleen dan de marantz tt42. Dus zodoende. We willen niet meteen al 1000 euro uitgeven aan de tt 15s1, alhoewel deze kei vet is hello HB.
Deze winkel is niet duur en de service is perfect, zodoende ga ik daar graag naar terug.

Maar zou je misschien kunnen vertellen waarom deze niet goed is omdat het eigenlijk een dual is?  :| Weet er echt zo weinig vanaf... :-(

Groetjes Susanne
Geen idee waar je vandaan komt, maar ongeacht de afstand, Audioselectief te Sneek is de absolute goeroe op draaitafel gebied. Alles is leverbaar en heeft vaak ook interessante occassions staan. Ik heb daar mijn eigen Thorens draaitafel vandaan en inmiddels twee elementen die ik blind op zijn advies gekocht heb (nadat hij mij uitgehoord heeft over mijn set en voorkeuren), tweemaal bingo!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

JohnWx

Citaat van: Maurice op november 23, 2010, 22:17:21
Geen idee waar je vandaan komt, maar ongeacht de afstand, Audioselectief te Sneek is de absolute goeroe op draaitafel gebied. Alles is leverbaar en heeft vaak ook interessante occassions staan. Ik heb daar mijn eigen Thorens draaitafel vandaan en inmiddels twee elementen die ik blind op zijn advies gekocht heb (nadat hij mij uitgehoord heeft over mijn set en voorkeuren), tweemaal bingo!

vast bij Henk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

WimPeu

Citaat van: Maurice op november 23, 2010, 22:17:21
inmiddels twee elementen die ik blind op zijn advies gekocht heb (nadat hij mij uitgehoord heeft over mijn set en voorkeuren), tweemaal bingo!

Voor hem of voor jou!  :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Susanne

Hallo!

Dank voor al jullie reacties!
Ik kom uit Helmond trouwens.

Het is een pro-hect RPM 1.3 genie geworden. Ziet er leuk uit en klinkt goed!!  pompom pompom

Groetjes!

Jeroen

Aha uit Helmond dat is niet ver bij mij vandaan, kom zelf uit deurne.

Gr. Jeroen
Yamaha RX-A1010, Naim Supernait, Naim hicap DR, Naim ND5XS, Oppo bdp-103 darbee edition, Linn Majik 140, Linn Majik 112 & 10x linn unik , B&W db3d, jvc DLA-X5900WE, Lehmann Black Cube, Rega RP40, i-qube V2 / dragonfly red een AT ATH-A7 hoofdtelefoon.

pg

Bellini

De tt-42 een flutding.

Daar ben ik dan weer mooi mee in de aap gelogeerd... Circa 8 jaar geleden wilde ik een goede draaitafel. Aangezien ik alles van Marantz had werd het dus een Marantz tt-42. Op internet was toen ook nog niet zoveel info te vinden.

Ik bedacht me gisteravond dat ik nooit naar naalddruk, anti-skating etc. heb gekeken en vroeg me af of de Marantz te upgraden is met een beter element. Maar lees dus ergens anders hier op het forum dat "er maar 1 element onder kan ivm geen mogelijkheden van instellen van hoogte arm en anti skating zijn vaste waardes etc."

Nou snap ik waarom het een flutding is.

Hoe is de Marantz 6300? Die is iig mooi om te zien.

JohnWx

Citaat van: Bellini op september 07, 2012, 10:35:06
De tt-42 een flutding.

Daar ben ik dan weer mooi mee in de aap gelogeerd... Circa 8 jaar geleden wilde ik een goede draaitafel. Aangezien ik alles van Marantz had werd het dus een Marantz tt-42. Op internet was toen ook nog niet zoveel info te vinden.

Ik bedacht me gisteravond dat ik nooit naar naalddruk, anti-skating etc. heb gekeken en vroeg me af of de Marantz te upgraden is met een beter element. Maar lees dus ergens anders hier op het forum dat "er maar 1 element onder kan ivm geen mogelijkheden van instellen van hoogte arm en anti skating zijn vaste waardes etc."

Nou snap ik waarom het een flutding is.

Hoe is de Marantz 6300? Die is iig mooi om te zien.

Wat is je budget ? Marantz staat nou niet bekend als draaitafel topper ze hebben er zelf nog nooit 1 gemaakt altijd als OEM bij een bouwer ingekocht en zelf wat stickers en logo's erop